gpupdate force, vraagt altijd om restart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op een windows 2003/2008 omgeving met een behoorlijk aantal windows xp/w7 clients maken we gebruik van gpo's.

Bij een gpupdate /force op een xp client geeft de machine aan dat er een herstart nodig is.
'Er is een gpo ingeschakeld dat alleen bij het opstarten kan worden uitgevoerd' j/n

Via gpmc met de group policy result wizzard kan ik wel uitvinden dat dit wordt veroorzaakt door een gpo met een software installation. Maar daar staat dan weer niet welke gpo.

Nu hoeft dit opzich geen probleem te zijn, maar toch wil ik weten welke gpo dit veroorzaakt, maar kan nergens vinden hoe zoiets te debuggen. Met GPLogview.exe kom ik er ook niet, deze werkt niet op xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Zijn er meerdere gpo's die een stukje software installeren?

-Sysinternals autorun
-Nieuwe OU aanmaken, block inheritance inschakelen, GPO's een voor link aan de OU (Zolang er geen enforced ingeschakeld staat op een van de GPO's moet het goed gaan)

Troubleshooting group policy

Troubleshooting Group Policy application problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:54

DataGhost

iPL dev

Als het goed is zie je rond elke boot een paar entries in je event log (volgens mij System, anders Application) verschijnen (op de client) van een gefaalde software-installatie. Ik neem tenminste aan dat je de machine(s) al een paar keer gereboot hebt. Daarmee kan je in ieder geval zien welk pakket niet wil en waarom. Daarna zal het niet heel lastig zijn de betreffende policy terug te vinden.