Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-07 16:11
Heren,

Ik ben al enige tijd aan het zoeken voor een complete CCTV camera set met 4 camera's.
Bedoeld voor een stukje beveiliging van kantoor, 3 camera's buiten, 1 binnen.

Nu ben ik al enige tijd opzoek, maar met enkele strenge eisen:
- Goed kwaliteit beeld, ook als het avond is.
- Goede kwaliteit iPhone/iPad app beschikbaar. Ik wil namelijk een iPad in de woonkamer fulltime neerzetten met de applicatie aan.
- Webinterface die goed functionert
- DVR die automatisch opneemt, 500GB.
- Budget +- € 1000,-

Ik heb al 4 leveranciers gemaild waarbij ik allemaal op 'chinese' merken uit kom, ik heb liever iets van een bekend merk zoals Sony, Samsung of LG. Van verschillende chinese camerasystemen heb ik al ontzettende slechte interfaces en apps gezien.

Heeft iemand ervaring met bovenstaande? Of heeft iemand misschien een onafhankelijk contactpersoon?

Dankuwel.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinClientQ op 30-09-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Waarom een ipad app? lijkt me nogal een "waste" om een (dure) ipad te gebruiken als dom beeldscherm eigenlijk.. Daar voldoet een beeldscherm van 4 tientjes ook voor?

Zoals ik het zie..
-4 fatsoenlijke (analoge) camera's en een fatsoenlijke 4kanaals DVR met hdmi out, en een cheapo lcd schermpje in de woonkamer
of
-4 IPcams van fatsoenlijke qualiteit, een NAS'je om de beelden op te zetten.. of beter nog, een mediaplayer-kastje met een externe schijf dr aan, dat zowel kan opslaan als weer weergeven op een lcd schermpje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:46
Zelf samenstellen?

Cameraboeren heb je imho in 2 gradaties: de dozenschuivers, die no-name pakketjes kopen en wegzetten, en de 'echte' installateurs.

De eerste groep verkoopt gewoon kant-en-klare setjes, idd de 'chinese meuk'. Op zich niet perse slecht,maar niet of nauwelijks gericht op de klant-specifieke situatie.
In deze markt zie je heel veel AV-tech spul (of gerebranded hiervan), en camera's verschillen ook vaak, maar meestal simpele no-name dingen.

De 2e groep kost aanzienlijk meer, maar kijkt eerst naar dingen als beschikbaar licht, kijkhoeken van de camera's, eventueel benodigde IR verlichting enz. En dan kom je op merken als Bosch, Dedicated Micros, Samsung, Honeywell oid uit.

Bedenk wel dat je camera's het belangrijkst zijn. Een vloeiende schim van 5x5 zwarte pixels is zinloos, een duidelijke heldere opname van 2 frames per seconde is nuttiger...

Als je analoge camera's neemt, kies dan iig voor hoge-resolutie camera's. Goedkoop spul is vaak 380 of 420 beeldlijnen, hi-res = 520 of meer oid.

Voor camera's zou ik zeker op marktplaats rondkijken. Een A-merk (analoge) camera koop je voor <100 eur. En dat geeft een veel beter beeld dan een 25-eur-op-ebay-kostend AVTech dingetje

Voor hogere beeldkwaliteit kom je op IP camera's uit. Er zijn meerdere NAS-systemen die je als opnamedevice kunt gebruiken voor IP camera's. Zowel Qnap als Synology hebben DVR-functies in hun NAS. Qnap heeft een aparte serie hiervoor (Viostor), bij Synology zit t er standaard in en moet je dit dmv licenties activeren.
Voordeel is wel dat je dan ook HD camera's kunt plaatsen (of met normale beginnen en waar nodig upgraden, of combineren)
Kwa IP camera's zou je kunnen kijken naar AVTech (budget), Vivotek (middensegment), Axis (hoe gek wil je het maken...). Eventueel kun je, voor specifieke toepassingen, ook kijken naar Mobotix. (Die hebben heel leuke 360-graden oplossingen, super-hi-res Dag/nacht enz)

Binnen jouw budget ben je denk ik het beste af met een (goede) HD recorder, icm hi-res analoge camera's, eventueel met IR verlichting. Bij veel HDD recorders met ethernet kun je overigens ook 3-rd party apps gebruiken.

Op een hdd recorder met analoge ingangen kun je trouwens ook een modulator aansluiten, op die manier kun je de camerabeelden overal in huis meekijken via een willekeurige TV.

Een Samsung 4-kanaals recorder koop je voor 200-250 eur op marktplaats. Eventueel stop je er een nieuwe/grotere hdd in.
Camera's: http://link.marktplaats.nl/593068773 of http://link.marktplaats.nl/599362383 bijvoorbeeld.

Verstelbare/verwisselbare lens is handig, dan kun je zelf de kijkhoek bepalen/afstellen. Dag-nacht is ook zeer raadzaam, dan schakelt ie 's nachts over naar zwartwit. Beter contrast, en je kan met een IR schijnwerper alles perfect verlichten. (IR verlichting kun je imho dan wel weer prima goedkoop op ebay scoren)

Daar een paar camera's op en je hebt een prima oplossing, die betere resultaten geeft dan een 800 eur all-in-one chinees setje

Bedenk ook dat je snel 100+ eur kwijt bent aan montagemateriaal.. Elke camera moet spanning hebben, dus je moet overal stopcontacten hebben, of combikabel gebruiken (coax+voeding). En meters tikt dan leuk aan.

Voordeel van IP camera's is dat je POE kan gebruiken, dus met een netwerkkabeltje al klaar bent.

Als je het serieus wil gaan gebruiken, reken dan ook een UPS in je budget mee. Anders is het vrij simpel om je hele systeem uit te schakelen ;) (buitenlamp slopen en dikke kortsluiting maken)

http://link.marktplaats.nl/591482145 en http://link.marktplaats.nl/591157739 zijn volgens mij wel leuke setjes. Je moet alleen even kijken of hier apps voor zijn (of 3rd party)

Opslagcapaciteit zou ik me niet teveel laten verleiden door xxxGb of xxxTb.
Officieel mag je niet >24 uur bewaren, en als je bewegingsdetectie doet kun je heel veel ruimte besparen. Op 160Gb kun je rustig een week kwijt bij gemiddeld gebruik (4 camera's, alleen opnemen bij beweging).

[ Voor 27% gewijzigd door DJSmiley op 30-09-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-07 12:38
Super goedkope setjes:
http://www.lightinthebox.com/nl/c/dvr-kit_5042

Werkt over internet browser(Oude sets enkel IE nieuwe sets ook Firefox/Chrome) en met iptv App's
Kan op nemen als je sata hdd in plaatst
Stuurt email bij bewegings detectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 12:12
DJSmiley schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:02:
Opslagcapaciteit zou ik me niet teveel laten verleiden door xxxGb of xxxTb.
Officieel mag je niet >24 uur bewaren, en als je bewegingsdetectie doet kun je heel veel ruimte besparen. Op 160Gb kun je rustig een week kwijt bij gemiddeld gebruik (4 camera's, alleen opnemen bij beweging).
Voor bedrijven is dit verlengd naar 4 weken. (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
AlexanderB schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:58:
Waarom een ipad app? lijkt me nogal een "waste" om een (dure) ipad te gebruiken als dom beeldscherm eigenlijk.. Daar voldoet een beeldscherm van 4 tientjes ook voor?

Zoals ik het zie..
-4 fatsoenlijke (analoge) camera's en een fatsoenlijke 4kanaals DVR met hdmi out, en een cheapo lcd schermpje in de woonkamer
of
-4 IPcams van fatsoenlijke qualiteit, een NAS'je om de beelden op te zetten.. of beter nog, een mediaplayer-kastje met een externe schijf dr aan, dat zowel kan opslaan als weer weergeven op een lcd schermpje..
Beeldscherm is gebonden aan een kabel, iPad niet. :) Ik ga voor een goed fatsoenlijke analoge camera set!
DJSmiley schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:02:
Zelf samenstellen? (.. hele lange post)
Uitstekende post, DM gestuurd. :)
HitDyl schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:23:
Super goedkope setjes:
http://www.lightinthebox.com/nl/c/dvr-kit_5042

Werkt over internet browser(Oude sets enkel IE nieuwe sets ook Firefox/Chrome) en met iptv App's
Kan op nemen als je sata hdd in plaatst
Stuurt email bij bewegings detectie
Prijs kwaliteit verhouding... Heb al aangegeven in de eerste post dat ik geen chinese rommel wil. :)
Ieder z'n eigen ding.
Raling schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:42:
[...]

Voor bedrijven is dit verlengd naar 4 weken. (bron)
Top informatie, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
buitenlamp slopen en dikke kortsluiting maken

Of je pakt gewoon een eigen groep voor het camera systeem zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Rerder schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:58:
buitenlamp slopen en dikke kortsluiting maken

Of je pakt gewoon een eigen groep voor het camera systeem zoals het hoort.
En als iemand in je meterkast komt gaat die ook zo uit...

Een UPS (op een onopvallende plaats) lijkt me toch wel een must, omdat de stroom uitzetten (op welke manier dan ook) het eerste wat de gevorderde inbreker zal doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Zoek eens op Eagle Eyes, volgens mij werken ze oa samen met merken als AV-tech. Zij hebben een app voor iPhone en iPad om je camera's daarop te bekijken.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 17:31
*knip*

TS was vrij duidelijk over dat cheapass spul geen optie is.

[ Voor 83% gewijzigd door Orion84 op 01-10-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Ik ben nog steeds opzoek naar een goede set!

Heb leuke Samsung camera's en DVR's gevonden op bijvoorbeeld Marktplaats, alleen leveren ze zonder factuur, wat een vereiste is!

Heb al véél PM's ontvangen met camera sets van € 300,-, de kwaliteit daarvan is belabberd, daarin ben ik niet geïnteresseerd. :)

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 13:40

ferrero

el mosquito

Als je opzoek bent naar een kwalitatief goede set kan je het beste voor Axis of Mobotix gaan. Is niet goedkoop, maar doen het vele malen beter dan de Aziatische merken.

Innocam | Synology Camera Licentie per E-mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 11:22

BLN

Ik heb zelf laatst een camera setje van Bascom geinstalleerd. De bedoeling is het onder toezicht houden van een praktijk die in een buurt staat waar wel eens een poging tot inbraak wordt gedaan. De belangrijkste eigenschappen waren: Goed nachtzicht (de werkuren van het boevengilde), een week opname tijd en een goede webinterface/app zodat bij een alarmmelding vanuit huis meegekeken kan worden en eventueel de politie kan worden ingeschakeld.

Er is een setje gekocht met analoge dome camera's voorzien van een ingebouwde IR schijnwerper aangesloten op een DVR met webinterface en appondersteuning (EagleEyes) Dit heeft voor 2 camera's, een DVR, alle kabels (combikabel) €800 incl. btw. gekost.

De camera's staan vrij dicht op de plekken die worden gemonitord, vandaar dat een hd-camera niet per see nodig is. Het dagzicht is prima, goede kleuren en meer dan scherp genoeg voor gezichtsherkenning. De camera's zijn voorzien van zoom en focus stelschroeven, dus die is aan passen aan de toepassing. In verband met privacy is het handig om alleen het deel wat onder toezicht moet staan af te kaderen en niet meer dan dat. Het nachtzicht is door de IR stralers perfect, scherp afgetekende gezichten. Wel zonder kleur natuurlijk maar gezichten zijn absoluut te herkennen.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:37

Snuffel

Vroem!

Kijk eens bij Orlaco?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Logitech heeft tegenwoordig ook camera systemen in het assortiment, kan je misschien ook een keer kijken? Logitech heeft in ieder geval een goede garantie service en de producten zijn over het algemeen ook degelijk.

Wat ook een voordeel is is dat het via homeplug werkt en je dus niet hoeft lopen prutsen met het trekken van draden.

kwaliteit lijkt prima:

[ Voor 35% gewijzigd door Brilsmurfffje op 15-10-2012 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387149

Bedankt voor de bron omtrent het bewaren van beelden, maar hoe lang mag je beelden bewaren waarop echt iets te zien is? Als we iemand betrappen op diefstal, mogen we die beelden dan langer bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:37

Snuffel

Vroem!

De bewaartermijn dient zo kort mogelijk te zijn, gerelateerd aan het doel van het cameratoezicht.
In de huidige praktijk varieert de bewaartermijn tussen een en enkele dagen. In het
wetsvoorstel Cameratoezicht op openbare plaatsen wordt een maximale bewaartermijn van
zeven dagen voorgesteld. Dit geldt voor de beelden waarop geen incidenten in de openbare
orde of strafbare feiten waarneembaar zijn.
Als er een concrete aanwijzing is dat er vermoedelijk strafbare feiten op de beelden waarneembaar
zijn, dan kunnen de betreffende beelden apart worden opgeslagen en worden
gebruikt voor de opsporing van die strafbare feiten en de vervolging. Voor dergelijke beelden
geldt dat de bewaartermijn verlengd wordt tot het tijdstip waarop de beelden niet meer nodig
zijn voor de opsporing, vervolging en berechting van de zaak.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bij nader inzien is dit meer een vraag over de producten dan een vraag over winkels. Dus ik verplaats dit topic (in overleg met de FV crew) even van het Shopping Forum richting Foto & Video Hardware :)

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 15-10-2012 10:01 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
brilsmurfffje schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 08:15:
Logitech heeft tegenwoordig ook camera systemen in het assortiment, kan je misschien ook een keer kijken? Logitech heeft in ieder geval een goede garantie service en de producten zijn over het algemeen ook degelijk.

Wat ook een voordeel is is dat het via homeplug werkt en je dus niet hoeft lopen prutsen met het trekken van draden.

[video]

kwaliteit lijkt prima:

[video]
Ik ben erg onder de indruk van de camera's, ook al is het geen CCTV.
Filmpjes zien er goed uit, applicatie ziet er goed uit, totdat ik de forums ging browsen...

Blijkt dat de iPhone/iPad applicatie verschrikkelijk is, wat toch wel een vereiste is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ThinClientQ schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:34:
[...]

Ik ben erg onder de indruk van de camera's, ook al is het geen CCTV.
Filmpjes zien er goed uit, applicatie ziet er goed uit, totdat ik de forums ging browsen...

Blijkt dat de iPhone/iPad applicatie verschrikkelijk is, wat toch wel een vereiste is. |:(
ook bij recente firmware versies?
Pagina: 1