Ik zit met een probleem, mijn Intel DH57DD moederboard (H57 chipset. specs) lijkt niet om te kunnen gaan met mijn nieuw aangeschafte Highpoint RocketRAID 2740 (specs).
Nu lijkt het echt aan de combinatie te liggen van die twee, maar ik wil toch even vragen of ik niets over het hoofd zie voor ik opzoek ga naar een nieuw moederboard.
Op het moment dat ik de RocketRAID kaart in het enige pci-e 16x slot steek, post heel het moederboard niet meer. De fans gaan wel draaien en blijven met de bios update ook constant draaien, maar geen piepjes, beeld, of ook maar iets wat enig ander teken van leven geeft.
Wat ik al geprobeerd heb
Heeft iemand nog enig idee wat ik hier mogelijk kan proberen? Ook google levert voor mij vrij weinig op helaas.
Edit: Zonder geheugen begint het moederboard wel netjes te piepen als de raidkaart er in zit, dus het lijkt er eerder op dat het moederboard een videokaart in het 16x slot verwacht ondanks dat ik aangeef dat de intergrated mijn primaire videokaart is in de bios...
Nu lijkt het echt aan de combinatie te liggen van die twee, maar ik wil toch even vragen of ik niets over het hoofd zie voor ik opzoek ga naar een nieuw moederboard.
Op het moment dat ik de RocketRAID kaart in het enige pci-e 16x slot steek, post heel het moederboard niet meer. De fans gaan wel draaien en blijven met de bios update ook constant draaien, maar geen piepjes, beeld, of ook maar iets wat enig ander teken van leven geeft.
Wat ik al geprobeerd heb
- RocketRaid in een ander moederboard met 2x pci-e 16x gestopt, hier starte de PC wel netjes op en heb ik ook de rocketraid bios gezien. De rocketRAID kaart lijkt dus prima in orde.
- Alle hardeschijven los getrokken en het weer in het intel board geprobeerd: Nog steeds geen teken van leven
- BIOS geupdate tot de nieuwste versie, geen verandering.
- Video kaart instellingen van mijn moederboard van auto af gehaald en allemaal op onboard video kaart gebruiken gezet. Ook geen verandering.
- In alle gevallen boot het intel board weer netjes zodra de raid kaart eruit is.
Heeft iemand nog enig idee wat ik hier mogelijk kan proberen? Ook google levert voor mij vrij weinig op helaas.
Edit: Zonder geheugen begint het moederboard wel netjes te piepen als de raidkaart er in zit, dus het lijkt er eerder op dat het moederboard een videokaart in het 16x slot verwacht ondanks dat ik aangeef dat de intergrated mijn primaire videokaart is in de bios...
[ Voor 7% gewijzigd door Sleepkever op 30-09-2012 16:58 . Reden: Meer info ]