BBG Basissysteem, maar dan stil(ler)?

Pagina: 1
Acties:

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-01 11:42
Hallo, ik ben geïnteresseerd geraakt in het basissyteem uit de Best Buy Guides, ik heb alleen mijn twijfels over de kast, de voeding en de (boxed) cpu koeler. Ik wil graag dat het systeem stil is, en ik vind het niet erg om daar dan iets meer voor te betalen.

Twee maanden geleden werd de Cooler Master Elite 342 voorgesteld als behuizing. Is deze een beetje stil, of is die alleen gekozen vanwege de gunstige prijs?

Is er een stillere CPU koeler voor de AMD A8-3850 ipv de meegeleverde versie (boxed), of is dat niet nodig? Past deze koeler dan nog wel in de kast?

Voor een voeding is mijn keuze gevallen op de be quiet! System Power S6 300W. De naam suggereert dat deze stil is. Is dit huiskamer-waardig?

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:19
Bij de BBG wordt er volgens mij niet heel erg op geluid gelet, enige stelregel is dat het niet buitenproportioneel mag zijn. Zover ik wat weet van behuizingen, is een stille behuizing vaak eentje met zo weinig mogelijk gaten, zodat het geluid in de kast blijft. In de coolermaster zitten nog wel wat gaten, dus ik zou er niet vanuit gaan dat de Coolermaster behuizing heel erg stil is.

Over de CPU Koeler kan ik wel wat meer zeggen. Ik heb zelf laatst een systeem met een 3870k in elkaar geschroefd en ik vind de bijgeleverde koeler niet bepaald stil. Ik heb via de Bios ingesteld dat de koeler standaard op zijn laagste toerental draait en daarmee is het nog steeds het onderdeel wat het meeste geluid produceert (naast de case-fan en een Antec VP350P voeding.). Ik zou dus een goede stille koeler erbij kopen.

Over de voeding kan ik niets zeggen, dat zul je zelf even uit moeten zoeken. Wel kan ik je http://www.silentpcreview.com/ aanbevelen om daar eens wat rond te kijken.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Als je een stiile psu wilt, die ook nog eens zeer zuinig is is dit een topper:
nvm....(zie opmerking the Mask)

Vier cpu koelers:
http://tweakers.net/price...4176;300146;302183;307834
Je kan tot/met 135mm (h) in deze fractal kast.

[ Voor 80% gewijzigd door Madrox op 02-10-2012 20:42 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Buur75
Met een vervangende CPU-koeler en een stille PSU kom ik een heel eind, volgens mij ver genoeg voor mijn doel. Dan hoef ik geen superstille behuizing, maar wel een degelijke, en dan heb ik een mooie set.

Bedankt voor de links. Die Seasonic G gaat 'm denk ik wel worden! :)

@Madrox: Je hebt het in de laatste regel over 'deze Fractal kast', maar ik begrijp niet welke je bedoelt? Zijn dat goede kasten?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Die staat in de BBG van september, oops O+

De Cooler Master Elite 342 is een leuk kastje, maar de kwaliteit houd echt niet over.
pricewatch: Antec One Hundred
Deze is misschien iets voor je.

[ Voor 85% gewijzigd door Madrox op 01-10-2012 14:54 ]

• Buur75
Bedankt! Bij voorkeur heb ik een kleinere kast, maar ik zal es kijken.
De Asrock A75 PRO4-M is een micro-ATX; lijkt me wel geinig om daar dan ook een klein ding van te maken. Ook handig voor vervoer (af en toe ga ik wel eens bij vrienden langs voor wat game-flauwekul),

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Misschien is dit dan wat voor je , m-atx kast, niet de kleinste, wel sexy:
pricewatch: BitFenix Prodigy Wit
Ook in het zwart ;)

Verwijderd

De Seasonic G series zijn niet de meest stille voedingen... Wil je een stille goede voeding is de Super Flower Golden Green serie beter.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Je hebt gelijk. Hoe kom ik erbij dat die G 360 zo stil is 8)7

Is deze niet een aanrader ?
pricewatch: Nexus Value 430
Hij is iig zeer stil zie ik bij silentpcreview. Scheelt toch weer een paar knaken.

[ Voor 64% gewijzigd door Madrox op 02-10-2012 20:46 ]

• Buur75
Wat een mooie kast. Maar het is een ITX behuizing. Moet daar dan ook weer niet een andere voeding in, en past daar wel een micro-ATX bordje in? (ja ja ik weet het giyf en zo, maar jullie zijn betrouwbaarder).

Die Nexus voeding is ook goed, maar 430 W veel te veel. Ik denk dat 300 W al genoeg zou zijn. Maakt dat iets uit in verbruik, als je een 'te zware' voeding er in zet? Van die Super Flower serie (hahaha Super Bloem! 8)7 ) van -The_Mask- is een 400W variant, en heeft zelfs een 80 Plus Gold certificering. Wel iets duurder, maar nog altijd binnen normale parameters, eh, uitgavepatroon bedoel ik.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Het kan een paar watt schelen, 2 ofzo vergelijken met een gelijk geeikte psu. Tov van een gold psu zals dat nog wat oplopen. Of gewoon een pricewatch: be quiet! System Power S6 300W nemen, niet te duur, redelijke psu.

[ Voor 43% gewijzigd door Madrox op 03-10-2012 12:35 ]

Pagina: 1