Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CkzGpurWdAKSrhQ2v5Rpeam5/full.jpg

Platforms: Xbox 360 - Playstation 3 - PC
Uitgever: Capcom
Gerne: Action, Survival Horror
Release: 2 Oktober 2012 (PC: 23 Maart 2013)
Website: www.residentevil.com / Japan: www.capcom.co.jp/bio6/index_main3.html
Wikia: http://residentevil.wikia.com/Resident_Evil_6
Youtube: YouTube: Resident Evil Official Channel

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I4Or5AZKMarv9rpjr7F5qiq7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qHQlaajQYnxHDA7luog59GKo/full.png
Demo Xbox 360

Trailers

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ha--jltIFto~%5B]

[ Voor 19% gewijzigd door nFo op 21-02-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Nu online
Game wordt al verkocht bij diverse winkels. :P
Topic zal ik nog verbeteren

[ Voor 46% gewijzigd door nFo op 30-09-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-06 21:29
Heerlijke game! nog maar net begonnen, maar ben nu al blij!
niveau van Resident evil 1 2 3 en 4 weet ik niet of die dat haalt.

maar in de eerste 15 minuten doet de game alles goed wat deel 5 fout de!

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Benieuwd naar de reviews! Deel 5 was vrij matig in mijn ogen

(/offtopic dat giraffenlogo blijft een mindfuck :P

[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 30-09-2012 23:35 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-06 21:29
Fietsbel schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:35:
Benieuwd naar de reviews! Deel 5 was vrij matig in mijn ogen

(/offtopic dat giraffenlogo blijft een mindfuck :P
Dat logo spoiled het hele verhaal overigens.
spoiler:
In de game kom je er achter dat het virus afkomstig is van een giraf! :P

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Dutchzilla schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 00:05:
[...]

Dat logo spoiled het hele verhaal overigens.
spoiler:
In de game kom je er achter dat het virus afkomstig is van een giraf! :P
spoiler:
Gezien de actie moet dat dan het aids-virus zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:33
Ben erg benieuwd hoe het gaat worden. Vond de demo zeer tegenvallen. Als groot Resident Evil liefhebber, had ik gehoopt wat meer richting Deel 2 en mijn persoonlijke favoriete Code Veronica te gaan.
Nu zijn het drie verschillende spelervaringen, ik meen de eerste met Chris is wat meer horror. Mij viel het in iig wat tegen.
Ben wel benieuwd

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:28
Het spel is volgens mij al sinds eind vorige week verkrijgbaar bij o.a. Nedgame & GameMania.. ben benieuwd naar de eerste reviews..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Nu online
De eerste reviews komen binnen, zijn nogal mixed reviews van een 9 tot een 4.
Gemiddeld nu een 7.
http://www.metacritic.com/game/xbox-360/resident-evil-6
http://www.gamerankings.c...ent+evil+6&numrev=3&site=

http://www.ign.com/articl...01/resident-evil-6-review

==============================
"The Verdict

Evolution and ambition are only natural for a franchise as old as Resident Evil, as is the need to respect a long-lasting legacy and the fans that have come to appreciate it. But in trying to serve all masters, Resident Evil 6 loses focus and fails to accurately assess which of its elements are truly worthy of being included. When this game is at its height, it sets new standards for the series in every way. Unfortunately, there are no shortage of lows either, taking what could have been an excellent experience and making it something considerably lesser."
==============================
Bron: IGN.com

Ik denk dat ik de game morgen wel even ophaal. :P

[ Voor 121% gewijzigd door nFo op 01-10-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik heb het idee/gevoel dat dit spel de laatste tijd een beetje is ontsnapt aan de media-aandacht....je hoort/ziet er nauwelijks wat over. Hierdoor ben ik redelijk behoudend wat betreft de aanschaf hiervan....ben wel een RE fan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ga hem toch maar even oppikken bij Game Mania. Trailers zien er vet uit en dit genre trekt me altijd wel :) Ben benieuwd

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:35
Ik ben fan vanaf het eerste uur (eerste deel PS1)

ik moet heel erg wennen aan de nieuwe speelstijl het is toch weer anders als RE4 en RE5. meer actie gericht ook. en de quick time events hadden van mij weg mogen blijven nu is het net alsof ik af en toe wat iPad gameplay erbij heb gekregen :P ik heb er nu 2 uurtjes in zitten dus misschien nog te vroeg om te oordelen maar.
ik mis tot nu toe een beetje de beklemmende sfeer die vroegere delen (en de 3ds versie) wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vind dat de beelden in-game heeeeeel erg donker zijn op sommige momenten, m'n TV staat op full brightness en het spel ook, en nog is het soms slecht te zien :S

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:44
Gisteren met een maat alweer een uurtje of 6 in de co-op mode met Leon en Helena gespeeld. Het is allemaal niet zo vernieuwend en cool als RE5 maar nadat we die echt op * alle* mogelijke manieren hebben uitgespeeld in 3 jaar tijd is het een welkome afwisseling :)
DennusB schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:46:
Ik vind dat de beelden in-game heeeeeel erg donker zijn op sommige momenten, m'n TV staat op full brightness en het spel ook, en nog is het soms slecht te zien :S
Dit vonden wij juist erg positief! In de donkere stukken met Leon moet je echt uitgaan van kleine bewegingen die opvallen voor je iets in je nek hebt happen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Nu online
DennusB schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:46:
Is normaal, maar ik heb het wel iets lichter gezet.

Ik dacht even dat Leon en Helena twee lampen in hun ogen hadden zitten, lol :+
Maar bleken een lampje te zijn aan hun hoofd.

Review van gamekings:
http://www.gamekings.tv/videos/resident-evil-6-review/

[ Voor 8% gewijzigd door nFo op 02-10-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 17:14

Niku

Alagaesii

Ben wel benieuwd naar RE6, deel 4 was echt geniaal en ook 5 heb ik als heerlijk ervaren. Dadelijk eens de gamekings recensie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Ik heb het als co-op game weer als erg leuk ervaren. Maar het is wel opvallend dat de game zo weinig leeft hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 17:14

Niku

Alagaesii

Alleen in de co-op? Hoe is de single player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Geen idee, ik heb de helft van RE5 in singleplayer gespeeld en voor de rest met een maat van me in co-op op de bank. Zo hebben we die game helemaal grijs gespeeld (tot vorige week aan toe, maar we hebben er echt niets meer in te doen) en we zijn met RE6 niets anders van plan. Sterker nog, ik heb de game niet eens. RE5 was van mij, m'n maat heeft nu RE6.

Het geheel is meer gefocust op melee dan RE5 maar dat werkt in ieder geval lekker. We hebben alleen nog maar het hoofdstuk met Leon gespeeld en ons bevalt het tot zover. Zaterdagavond/nacht houden we weer een lange co-op sessie dus dan kan ik wellicht meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59376

Als RE fan valt het mij ook op dat er weinig aandacht is voor de game (hier op Tweakers.net). Zelfs een review kan er niet af :-(
(het is ook geen MicroSoft produkt he)

Na een uurtje spelen (Leon) vind ik de game toch best goed al haalt ie het vooralsnog niet bij het ijzersterkte RE4 en het goede RE5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07 21:25
Anoniem: 59376 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 08:37:
Als RE fan valt het mij ook op dat er weinig aandacht is voor de game (hier op Tweakers.net). Zelfs een review kan er niet af :-(

Na een uurtje spelen (Leon) vind ik de game toch best goed al haalt ie het vooralsnog niet bij het ijzersterkte RE4 en het goede RE5
Gisteren met LEON uitgespeeld, gaaf game :)
Klopt RE4 is wel beter. maar ik vind RE6 beter dan RE5

[ Voor 4% gewijzigd door Kev7381 op 07-10-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:37
Ik heb hem gisteren ook gekocht, ben begonnen met Jake.
Met name omdat overal aangegeven wordt dat het gedeelte met Leon het meest "old school" is en ik dat wou bewaren tot het laatste.
spoiler:
Oké, een-na-laatste.

Tot nu toe voelt het niet allemaal aan als vorige games, de nieuwe UI bevalt me op zich wel.
Echter had ik het idee dat je meteen in het diepe gegooid wordt waar je met RE4 en RE5 langzaam erin gebracht werd.
En tot op heden heb ik ook het gevoel dat het allemaal wat rommeliger is, maar misschien ligt dat aan de Jake campaign.

spoiler:
Het stuk waar je in de Jake campaign met Chris herenigd word voelt meer aan als een stuk uit Gears of War dan van Resident Evil.

Nu alleen nog wachten tot m'n headset binnen is van Bol.com, de headset die ik gisteren had meegenomen bij de Saturn doet het niet..
Dan kan ik weer co-op gaan spelen!

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
De Leon campaign inmiddels uitgespeeld in co-op en begonnen met de Jake campaign. Het gedeelte met Leon is wel leuk, vooral de eerste paar chapters. De laatste paar een stukje minder. Met Jake valt me heel erg tegen. Het is allemaal rennen springen vliegen hollen en klappen uitdelen. Het rustige van deel 4 en toch ook 5 zit er bijna niet meer in.

Bij RE5 moest je op de hogere moeilijkheidsgraden echt stapje voor stapje. Geplaatste schoten, melee om ammo te besparen, bij elkaar in de buurt blijven, goede balans van wapens tussen chars (elkaar aanvullen, maar ook in je 1tje kunnen overleven). Dit zit er allemaal nauwelijks meer in naar mijn idee. Je krijgt beide alle wapens, hoeft er niet eens iets voor te doen, en hard op alles afrennen en melee'en werkt prima. Jammer jammer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:42
Anoniem: 59376 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 08:37:
Wat is dat dan weer voor een uitspraak? Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat RE zijn bekendheid wat kwijt is en dat dit deel ook niet echt fantastisch wordt beoordeeld.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476843

En nu blijkt dat de DLC weeeeer on disc is. Dat wordt wachten op GOTY dus. Nice move, Crapcom :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Het blijft toch wel heel nasty van Capcom om zogenaamde DLC te verkopen die al op de disc staat. Jammer genoeg wordt dit niet zo snel bekend genoeg bij het grote publiek om het te laten backfire'en. Het is namelijk op z'n zachtst gezegd niet netjes naar je klanten.

Ach, waarschijnlijk zal ik de game wel uitspelen in co-op en wellicht dat het nog wat interessanter wordt op de professional moeilijkheidsgraad maar verder is het een behoorlijke teleurstelling :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476843

Toch heeft die grap bij Streetfighter X Tekken wel redelijke impact gehad op de sales, die erg tegenvielen.Nou wil ik niet direct beweren dat dat de hoofdreden is maar het draagt zeker wel bij. Juist bij zo'n high profile game met 2 van de populairste vecht-franchises ooit.

Daarbij kwam Capcom met een wel heel belabberd excuus:
Capcom responded stating they intended to add the characters locked in the retail versions to save hard drive space.
Goh, wat aardig van ze :')

En om het te ronden, nog een mooie
Capcom senior VP Christian Svensson stated that there would be no North American retail release for the PC version and that it would instead be sold digitally through Steam. However, Asia and Europe would receive a retail box release of the PC version. Capcom SF producer Ono stated that the reason is that he does not want an on-disc DLC for the PC version and fears that hackers may create mods to crack the game and access the DLC
Pfff....en dat terwijl ik in het 8- en 16-bit tijdperk zo'n hoge achting van het bedrijf had.

Ik hoop dat de on-disc DLC bij RE6 ook hun gevolgen op de verkopen zullen hebben want dit gaat echt compleet de verkeerde kant op zo. Als ik hem haal dan haal ik wel de GOTY edition.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 476843 op 11-10-2012 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Nu online
Resident Evil 6 'on-disc' DLC is free content
http://www.joystiq.com/20...disc-dlc-is-free-content/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:37
Zijn er mensen die de game graag in co-op willen spelen?
Merk dat ik het in m'n eentje eigenlijk toch minder leuk vind.. (ja, de game is in mijn ogen ook minder dan deel 4/5)

Met voice is wel zo leuk! (heb tenslotte net een nieuwe headset voor de Xbox :P)

Xbox tag: GoTFanatix

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/va0ZvmpRLm7CJfTaLFUXtBnI/full.jpg

:P

Resident Evil 6: Free update to improve camera
http://www.computerandvid...update-to-improve-camera/

Opinion: What Capcom can learn from Resident Evil 6
http://www.gamasutra.com/...t_Evil_6.php#.UJGH5MVmIqM

[ Voor 88% gewijzigd door nFo op 31-10-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Ik heb erg genoten van RES5, ik zou ook graag RES6 willen aanschaffen maar twijfel door de verschillende reviews.
Waarschijnlijk komt op 18 december de patch die het camera 'probleem' moet oplossen uit.
Welicht dat de patch me over de streep kan trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:51
Ga toch maar weer een playstation kopen denk ik. Heb 5 nog niet gespeeld en 6 dus al helemaal niet. Ben nu bezig met Umbrella Chronicles op de Wii en heb nog lang niet alle levels op S-status gehaald dus ik kan nog even vooruit.
Pagina: 1