Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds ongeveer 2maand een Acer S243HLabmii PC monitor.
Ongeveer een week geleden heb ik reinigingsspul van Hama gekocht (bij de Media markt) en dat dus ook gebruikt voor het schoonmaken.
Nu kreeg ik echter rare vlekken op mijn scherm (na ongeveer 3-5 dagen) die het best te beschrijven zijn als:
Hard geworden lijm achtige en doorzichtige vlekken (best te vergelijken met doorzichtige papier lijm) met een beetje een zachte (rubberige) textuur .
Ik boen die vlekken dus weg met et Hama spul en er gebeurt een tijdje niks, nu zat er van de week en druppel op de onderrand van mijn scherm en die probeerde ik dus weg te halen met mijn vinger, dit ging niet en dat is nu dus hard geworden en heeft een zelfde soort textuur.
Nu ben ik dus bang dat ipv een slechte schoonmaak spray ik een lekkende monitor heb.
Een andere verklaring voor die druppel kan misschien zijn dat, dat Hama spul achter een randje is gekomen en later eruit is gegaan en een druppel heeft gevormd.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, het is vrij irritant en het kan vrij ernstig zijn.
Ik weet helaas (gelukkig?) niet hoe monitor vloeistof (spul in de monitor) eruit ziet en kan dus ook niet zeggen of dat het mogelijk is.

maatregelen op het moment genomen:

- alle vlekken zo goed als helemaal weg gekregen
- gebruik dat Hama spul niet meer

misschien komt het niet terug en lag het aan de hama spray, maar als anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
heb je direct op het scherm gespoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
underworld202 schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:37:
heb je direct op het scherm gespoten?
ja dat heb ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
normaal moet je eerst op een "lint"vrije doek spuiten en vervolgens voorzichtig over het scherm wrijven

dus het kan idd ergens tussen in zijn gelopen, misschien chemische reactie met iets veroorzaakt?

[ Voor 32% gewijzigd door underworld202 op 30-09-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 12:38

DataGhost

iPL dev

Welk Hama-spul is het precies? Het zou best zo kunnen zijn dat het inderdaad delen van je scherm heeft opgelost en dat je daardoor deze vlekken krijgt. Misschien een tip voor de volgende keer maar je kan je scherm in principe gewoon met water (lees: een vochtige doek) schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-07 10:08
Dat mag dus niet. Als je de gebruiksaanwijzing van dat Hama spul had doorgelezen had je gezien dat het daar met koeieletters instaat dat je alleen op de doek mag sprayen :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

DataGhost schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:43:
Welk Hama-spul is het precies? Het zou best zo kunnen zijn dat het inderdaad delen van je scherm heeft opgelost en dat je daardoor deze vlekken krijgt. Misschien een tip voor de volgende keer maar je kan je scherm in principe gewoon met water (lees: een vochtige doek) schoonmaken.
Mijn eerste gedachte was ook dat het spul de coating van het scherm heeft aangetast. Ik gebruik ook alleen maar een vochtige doek om een scherm schoon te maken.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 08:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

BannerFigurezZz schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:35:
Ik weet helaas (gelukkig?) niet hoe monitor vloeistof (spul in de monitor) eruit ziet en kan dus ook niet zeggen of dat het mogelijk is.
Monitorvloeistof :?

[ Voor 87% gewijzigd door Compizfox op 30-09-2012 14:46 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
lol dat was dus het probleem met dat spul, de bijsluiter was weg en op de verpakking stond breng aan op monitor en voorzichtig uitwrijven, wanneer vlek niet verdwijnt gebruik roterende bewegingen

EDIT:
oja het is Hama cleaning foam, en er staat dat je het direct op het scherm moet spuiten, sterker nog dat staat op de voorkant

[ Voor 26% gewijzigd door BannerFigurezZz op 30-09-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
gaat het hier om reinigings SPRAY of reinigings GEL van HAMA?

Maar weet je het wel voor een volgende keer toch ;)
Nooit direct op het scherm aanbrengen en alleen in koude toestand !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
underworld202 schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:52:
gaat het hier om reinigings SPRAY of reinigings GEL van HAMA?

Maar weet je het wel voor een volgende keer toch ;)
Nooit direct op het scherm aanbrengen en alleen in koude toestand !
ok weer wat geleerd, maar goed het is dus zoals gezegt Hama cleaning foam voor LCD/TFT en er staat dat ik dit moest aanbrengen op het scherm, dit deed ik natuurlijk in de koude toestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:53
Voor de gene die roepen dat je het op een doekje moet doen en niet op de monitor:
Zeg je dat omdat jij spul hebt dat op een doekje moet of heb je precies hetzelfde spul als TS?

Heb hier een product van Philips, die moet direct op monitor.
Maar heb ook spul van de aldi, die moet dan weer op doekje.
Hangt er van af wat voor spul het is.
Maar goed, voor de zekerheid kun je beter altijd op het doekje sprayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 22:39

Eagle Creek

Breathing security

Ik heb hier o.a. spul staan van Philips en daar staat op dat je direct op de monitor moet spuiten, míts je monitor (of tv) geschikt is voor het betreffende schoonmaakmiddel.

Kortom: daar kun je nog weinig mee :-).

Gebruik zelf overigens al járen SafeClean Spray, wat ik direct op de monitor spuit en nog nooit problemen mee gehad.

[ Voor 32% gewijzigd door Eagle Creek op 30-09-2012 14:57 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
OK,
bedankt voor alle super snelle reacties, ik heb nu na een beetje onderzoek een vaag vermoeden.
Namelijk dat ik de monitor te snel weer na het schoonmaken heb aangezet, mijn laptop (met een soortgelijk scherm) en tv hebben nergens last van, die waren nog minstens een halve dag na schoonmaken uit en ik herinner me dat ik bij het schoonmaken mijn monitor snel weer aan had.

verder heb ik de vlekken weg en houd ik het in de gaten
Pagina: 1