Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
Ik heb een klein probleem, en dat is dat websites op 1 en dezelfde ip langzaam degraderen.

Ik heb een beetje huiswerk gedaan en kom tot de conclusie dat shared omgeving (Shared webhosting dus) in principe niets mis mee is, maar de content van het aantal websites wel degelijk meespeelt. En natuurlijk de niche in waarin je verkeert dat dat niet allemaal hetzelfde is en blijft.

Inmiddels ga ik paketten verdelen over meerdere ip's, so far so good. Maar wat kan ik nog meer doen om buiten schot te blijven van zoekmachine's shared hosting principe's? :)

De websites zijn in de regel goed, en er wordt vanaf goede linklocaties gelinked. Toch zie je langzaam maar zeker ondanks het linkprofiel dat alles langzaam degradeerd, en dat is voornamelijk alles wat op 1 en dezelfde IP zit. Een bad neighbourhood check heb ik al gedaan, er zitten geen bogus websites tussen, geen malware, ook geen copyrighted content enz, en is de content op 'deze' websites bij alle na uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Normaal maakt het niet zoveel uit, of je moet al met veel verdachte website's op 1 IP zitten.

YouTube: Can a spammy website affect the ranking of other sites hosted on the same server?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met andere woorden, hou alles gebalanceerd en netjes. :) Die video kwam ik samen met een andere video over shared hosting al tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440819

Anoniem: 58485 schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:30:
Ik heb een klein probleem, en dat is dat websites op 1 en dezelfde ip langzaam degraderen.

Ik heb een beetje huiswerk gedaan en kom tot de conclusie dat shared omgeving (Shared webhosting dus) in principe niets mis mee is, maar de content van het aantal websites wel degelijk meespeelt. En natuurlijk de niche in waarin je verkeert dat dat niet allemaal hetzelfde is en blijft.

Inmiddels ga ik paketten verdelen over meerdere ip's, so far so good. Maar wat kan ik nog meer doen om buiten schot te blijven van zoekmachine's shared hosting principe's? :)

De websites zijn in de regel goed, en er wordt vanaf goede linklocaties gelinked. Toch zie je langzaam maar zeker ondanks het linkprofiel dat alles langzaam degradeerd, en dat is voornamelijk alles wat op 1 en dezelfde IP zit. Een bad neighbourhood check heb ik al gedaan, er zitten geen bogus websites tussen, geen malware, ook geen copyrighted content enz, en is de content op 'deze' websites bij alle na uniek.
Ik zou mij in jouw situatie er niet te druk om maken. Shared hosting wordt door zoveel partijen aangeboden en gebruikt en dit al enige jaren zonder problemen (zover mij bekend). Er zou denk ik ook een zeer moeilijk handelbare situatie ontstaan zoekmachines de door jouw genoemde situatie te streng aan zouden pakken. Stijging van de hostingkosten, klanten behoeften die totaal niet aansluiten, meer energie verbruik en beschikbare IP adressen zijn zaken die mij vluchtig te binnen schieten.

Persoonlijk denk ik wel dat er een voordeel te halen is met een eigen server. Je hoeft de computerkacht niet te delen met andere gebruikers, je hebt je eigen unieke IP enzovoorts. Hierdoor zou je website theoretisch sneller (kunnen) zijn dan in een shared hosting oplossing, zoekmachines hoeven maar één website aan een ip te koppelen, klanten ervaren een snelle website. Alléén maar voordelen, maar niet per definitie betere posities in zoekmachines. Echter klanten en zoekmachines zullen je zekers niet straffen voor een "te snelle" en gemakkelijk te indexeren website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat mij om linkbuilding en alles wat met SEO te maken heeft vanaf 1 en dezelfde IP.

Ik noem maar even als je 100 culinaire websites hebt op 1 server en dat doorlinkt naar je 101ste culinaire website voor SEO doeleinden, dan valt dat linkpatroon op en kan je wel eens negatief uitpakken. Waar ik op doel is dat ik het gevoel heb dat op 1 IP dat ik op dit moment gebruik het meeste daarvan langzaam wegzakt, gewoon globaal terwijl er niet zoveel veranderd is.

van de laatste wijzigingen weet ik van Google wel, maar dat blijft voor de websites die ik host nog op een klein pitje. Het valt alleen op dat een website op een ander IP het juist wel beter kan doen.

Per website 1 ip is een beetje dure grap, is ook helemaal niet nodig. Beschik op dit moment over 5 dedicated IP adressen met ruim 400 websites. Het is wel wijs de boel te verdelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440819

Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:53:
Het gaat mij om linkbuilding en alles wat met SEO te maken heeft vanaf 1 en dezelfde IP.

Ik noem maar even als je 100 culinaire websites hebt op 1 server en dat doorlinkt naar je 101ste culinaire website voor SEO doeleinden, dan valt dat linkpatroon op en kan je wel eens negatief uitpakken. Waar ik op doel is dat ik het gevoel heb dat op 1 IP dat ik op dit moment gebruik het meeste daarvan langzaam wegzakt, gewoon globaal terwijl er niet zoveel veranderd is.
Normaliter zou ik in deze situatie ook geen probleem verwachten. Tenzij je natuurlijk allemaal naar elkaar door zit te linken. Komt op mij als een linkfarm over. Wanneer de links dan ook allemaal van dezelfde IP naar dezelfde IP verwijzen denk ik dat het voor Google appeltje, eitje is.
van de laatste wijzigingen weet ik van Google wel, maar dat blijft voor de websites die ik host nog op een klein pitje. Het valt alleen op dat een website op een ander IP het juist wel beter kan doen.
Als ik het goed lees, doe je effectief hetzelfde als voorbeeld scenario maar constateer je dat de websites met de andere IP-adressen het beter doen. Is dit ook voor dezelfde zoekterm(en)?. Zijn de links vanaf de andere IP's nieuw(er) dan de oude? Ik denk dat het begrijpelijk is dat de websites vanaf de andere IP's beter werken. Mocht je aan het linkfarmen zijn dan heeft Google dit niet in de gaten. Verschillende IP adressen komt in ieder geval minder verdacht over.
Per website 1 ip is een beetje dure grap, is ook helemaal niet nodig. Beschik op dit moment over 5 dedicated IP adressen met ruim 400 websites. Het is wel wijs de boel te verdelen. :)
Tjah, als je aan het linkfarmen bent is het wel wijs dit überhaupt te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad, als het om N*100 verschillende 100 culinaire bedrijven gaat: vraag ze allen om een paar euro vragen en klaar. Als het om linkspammen gaat: niet doen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1