Wat kan dit veroorzaken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224998

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Vorige week een nieuwe TV aangesloten op het netwerk, en na ongeveer 30 sec. tv kijken leek het net of de tv in stand-by ging, en dan direct weer automatisch terug kwam uit stand-by.

Contact gehad met Philips en Cisco, beiden wisten niet echt wat de oorzaak was. Na vele uren ben ik erachter gekomen dat een server (Windows Home Server) de oorzaak is, die ook in dit netwerk zit.

Als die server niet in het netwerk zit werkt alles prima, maar ik wil die server natuurlijk wel in het netwerk houden aangezien daar bijvoorbeeld informatie en foto's op staan.

Heeft iemand enig idee wat het kan veroorzaken en hoe ik dit eventueel kan oplossen of achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:10

DataGhost

iPL dev

Vertel eens wat meer over je netwerk, opzet, verbindingen, aangesloten apparaten, IP's, draaiende services, mogelijk relevante log-meldingen, etc. Je kan eventueel ook proberen met iets als Wireshark te kijken wat er over het netwerk gestuurd wordt op het moment dat de tv uitvalt.

[ Voor 31% gewijzigd door DataGhost op 30-09-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224998

Topicstarter
Ik heb gisteren de windows home server van locatie veranderd, en toen leek alles in orde. Echter kwam het probleem vanmorgen terug. Het is een simpel thuisnetwerk achter een cisco linksys router. De TV is via een LAN kabel aangesloten net zoals de server, de rest hier is allemaal wireless.

Gisteren viel me op toen ik op de tv naar bronnen->server ging, de tv ook uitviel. Zou dit soms een instelling kunnen zijn in het delen van media? Op de server zelf (WHS admin panel) heb ik wel ingesteld dat alles binnen het netwerk bij de bestanden op die server toegang heeft.

Wireshark ga ik vandaag even naar kijken bedankt voor de tip.