Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476326

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb op moment een nokia telefoontje, bevalt prima maar wil onderhand
graag een telefoon die goeie foto's maakt en waar internet op zit, dit onder andere i.v.m.
m'n bedrijfje.

De volgende eisen heb ik in gedachten:
- 500 belminuten
- 500 sms
- internet, 500mb? Ik heb geen idee, denk dat ik gemiddeld iedere dag een half uur a drie kwartier op het ding zal internetten, is 500mb dan genoeg?
-Goeie fotokwaliteit
-Degelijk Ik werk in de landbouw en m'n telefoon moet tegen een stootje of vieze handen kunnen.

Ik ga hem vooral gebruiken om foto's te maken en meteen te versturen naar klanten, marktplaats en andere aanbodsites te bekijken en wat te whatsappen en facebook.

Na wat rondzoeken en vragen kwam ik op een Sony Xperia GO uit.
Stevig en degelijk, te bedienen met natte handen en redelijk krasvast.

Nu zit ik alleen te kijken naar een goed abonnement, zit op dit moment bij BEN en dat
bevalt me wel goed. P/maand opzegmaar.

500 belmin, 1000sms en 500mb kost dan 35 p/maand ex toestel.
Los toestel is zo'n 250,-.

Een met een abonnement kan ook maar valt weinig te vinden wat aan bovenstaande eisen voldoet.
2 jarig wil ik sowieso niet, hoogstens 1 jaar.
Na wat vergelijken kom ik dan ook op 45 p/maand uit waarna ik ook nog 150 oid voor het toestel moet betalen.

Zit ik zo een beetje goed?/Is dit een goeie optie?

Telefoon is me eigenlijk nog duur zat maar goedkoper vind je ze bijna niet denk ik.

Alvast bedankt!

Mvg,
Guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Eerlijk gezegd zou ik echt geen smartphone kopen met minder dan wvga (of 800x480) resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je hebt nog geen enkele ervaring met een smartphone? 3,5" is namelijk best klein en de resolutie van de Xperia Go is inderdaad niet heel hoog (minder scherp beeld). Desondanks is het wel een mooi toestel met voor de rest wel adequate specificaties. Anders raad ik je aan even te kijken bij een MediaMarkt (of soortgelijke winkel). Dan kan je de toestellen in het echt even uitproberen.

Een hoesje zal in jouw geval sowieso uitkomst bieden. Die bieden al heel veel bescherming.

Dan over het abonnement;
Hoe ben je aan die hoeveelheden belminuten en sms'jes gekomen? Verbruik je dat daadwerkelijk of is het maar een wilde gok? Kan je eventueel op je afgelopen facturen kijken hoeveel je daadwerkelijk hebt verbruikt?

Zoals je zelf namelijk al aangeeft ga je straks ook Whatsappen. Dan is het bij de meeste personen vaak dat die dienst het sms'en redelijk vervangt. Het aantal sms'jes kan je dan misschien dus wel op veel minder instellen. Ik weet niet hoe jij je diensten precies doet, maar zakelijk gebruiken de meesten vaak geen sms'jes. Dat zou je dus nog even kunnen toelichten.

Je zou eens kunnen kijken naar Hollandsnieuwe. Daar kost het volgende abonnement 24.25 in de maand bij een één-jarig-contract:
550 belminuten/sms/MB + 500 MB databundel.

Die 550 zijn zeg maar uitwisselbaar. Één minuut bellen is dus gelijk aan één sms versturen, maar ook één MB verbruiken.

De grote voordelen die ik ondervind bij HN:
- tegoed kan je meenemen naar volgende maanden
- tarief buiten je bundel is hetzelfde als binnen (!)*

* in dit geval dus 3,4 cent per minuut/sms/MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476326

Topicstarter
Bedankt voor de uitgebreide reactie!

Klopt helemaal, ik heb geen ervaring met een smartphone.
Tja groot beeldscherm is wel handig denk ik, zeker i.v.m. foto's,
ook ivm werk is het wel handig als die duidelijk te zien zijn.

Belkosten zijn geen wilde gok. Ik heb op moment 500min en 1000 sms.
Belminuten zit ik wel zo'n beetje aan toe en zo'n 500 smsjes.

Hoor inderdaad meer dat whatsapp veel smsen vervangt, toch ken ik nog heel
veel mensen die geen whatsapp hebben...

Hollandsnieuwe had ik wat van gehoord, is opzich wel een goeie optie, zeker
dat het tarief buiten de bundel hetzelfde is is lang niet gek.

Goed, wat voor telefoon raden jullie dan aan? Er is nl zo ontzettend veel te koop...
Hoesje moet inderdaad ja.