Hoi,
Ik wil voor ons thuisnetwerk een mooie overzichtspagina maken met status van diverse apparaten. Zo wil ik voor de printer bijv. uitlezen hoeveel toner er nog beschikbaar is.
De printer heeft een webpagina, met daarin een frame waar de gegevens inzitten: 192.168.1.251/hp/device/info_deviceStatus.html
In dat frame zit de volgende code, met daarin het tonerniveau (43%)
Ik wil die "43" er dus uithalen. Dit probeer ik met onderstaand script:
maar het werkt niet, ik zie alleen maar "Tonerniveau:" staan.
Echter, dit script:
Werkt wel, die haalt netjes de prijs "0.50" op.
Ter informatie: De printerpagina is onbeveiligd, zodra ik het adres bovenaan in deze post open dan zie ik gelijk het tonerniveau. Ik hoef dus niet in te loggen.
Wat doe ik verkeerd dat het niet werkt?
Ik wil voor ons thuisnetwerk een mooie overzichtspagina maken met status van diverse apparaten. Zo wil ik voor de printer bijv. uitlezen hoeveel toner er nog beschikbaar is.
De printer heeft een webpagina, met daarin een frame waar de gegevens inzitten: 192.168.1.251/hp/device/info_deviceStatus.html
In dat frame zit de volgende code, met daarin het tonerniveau (43%)
HTML:
1
2
3
| <tr><td width = "25%"><font class="if"> Black Cartridge 43% </font></td></tr> |
Ik wil die "43" er dus uithalen. Dit probeer ik met onderstaand script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?php $content = file_get_contents('http://192.168.1.251/hp/device/info_deviceStatus.html'); preg_match('#<font class="if"> Black Cartridge (.*)</font>#', $content, $match); $tonerniveau = $match[1]; echo "Tonerniveau: $toner\n"; ?> |
maar het werkt niet, ik zie alleen maar "Tonerniveau:" staan.
Echter, dit script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php $content = file_get_contents('http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id=9279'); preg_match('#<span class=price>(.*)</span>#', $content, $match); $price = $match[1]; echo "Price: $price\n"; ?> |
Werkt wel, die haalt netjes de prijs "0.50" op.
Ter informatie: De printerpagina is onbeveiligd, zodra ik het adres bovenaan in deze post open dan zie ik gelijk het tonerniveau. Ik hoef dus niet in te loggen.
Wat doe ik verkeerd dat het niet werkt?
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 30-09-2012 13:56 ]