Al een tijd heeft mijn videokaart last van stabiliteitsproblemen, zelf onderzoek gedaan, maar komt er niet uit. Daarom stel ik de vraag hier.
Tijdens het gamen blijft de pc hangen, en de drivers crashen, os herstelt het een en ander, en het gamen gaat weer door om het even later weer te herhalen.
Foutmelding
- Beeld bevriest even, beeldscherp drivers zijn hersteld.
In de eventviewer :
"Beeldschermstuurprogramma amdkmdap reageert niet meer en is hersteld." ID 4101
Opstelling
- Xeon X3350
- Gigabyte P35 DS4
- 4x 2GB OCZ Titanium
- ATI Radeon 5770
- Extra 80mm koeler gericht op de kaart
- Kingston SSDNow 64GB met Windows 7 ULT, 64B
- Dual screen 2x 226BW
Drivers
- ATI drivers, 12.8, de jongste.
- MSI Afterburner
- AA/AF verlagen lijkt geen effect te hebben.
Analyse
- Memtest 12u+ stabiel
- Prime95 12u+ stabiel
- Furmark 12u+ stabiel
- MSI Afterburner moet bijna 100% fan snelheid draaien om de foutmelding weg te drukken, maar vaak gebeurd het alsnog. Terwijl de temperatuur dan op maar 55-60 graden staat..
Overwogen
- klok snelheid van de GPU omlaag te halen, maar dan krijg ik last van http://www.tomshardware.c...or-screen-tear-flickering
Op dit moment speel ik alleen EVE Online, maar ook bij andere games (Crysis 2, GTA 4, LFS) heeft het zich voor gedaan.
Tijdens het gamen blijft de pc hangen, en de drivers crashen, os herstelt het een en ander, en het gamen gaat weer door om het even later weer te herhalen.
Foutmelding
- Beeld bevriest even, beeldscherp drivers zijn hersteld.
In de eventviewer :
"Beeldschermstuurprogramma amdkmdap reageert niet meer en is hersteld." ID 4101
Opstelling
- Xeon X3350
- Gigabyte P35 DS4
- 4x 2GB OCZ Titanium
- ATI Radeon 5770
- Extra 80mm koeler gericht op de kaart
- Kingston SSDNow 64GB met Windows 7 ULT, 64B
- Dual screen 2x 226BW
Drivers
- ATI drivers, 12.8, de jongste.
- MSI Afterburner
- AA/AF verlagen lijkt geen effect te hebben.
Analyse
- Memtest 12u+ stabiel
- Prime95 12u+ stabiel
- Furmark 12u+ stabiel
- MSI Afterburner moet bijna 100% fan snelheid draaien om de foutmelding weg te drukken, maar vaak gebeurd het alsnog. Terwijl de temperatuur dan op maar 55-60 graden staat..
Overwogen
- klok snelheid van de GPU omlaag te halen, maar dan krijg ik last van http://www.tomshardware.c...or-screen-tear-flickering
Op dit moment speel ik alleen EVE Online, maar ook bij andere games (Crysis 2, GTA 4, LFS) heeft het zich voor gedaan.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler