[5770] Stabiliteits issues

Pagina: 1
Acties:

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:58
Al een tijd heeft mijn videokaart last van stabiliteitsproblemen, zelf onderzoek gedaan, maar komt er niet uit. Daarom stel ik de vraag hier.

Tijdens het gamen blijft de pc hangen, en de drivers crashen, os herstelt het een en ander, en het gamen gaat weer door om het even later weer te herhalen.

Foutmelding
- Beeld bevriest even, beeldscherp drivers zijn hersteld.
In de eventviewer :
"Beeldschermstuurprogramma amdkmdap reageert niet meer en is hersteld." ID 4101

Opstelling
- Xeon X3350
- Gigabyte P35 DS4
- 4x 2GB OCZ Titanium
- ATI Radeon 5770
- Extra 80mm koeler gericht op de kaart
- Kingston SSDNow 64GB met Windows 7 ULT, 64B
- Dual screen 2x 226BW

Drivers
- ATI drivers, 12.8, de jongste.
- MSI Afterburner
- AA/AF verlagen lijkt geen effect te hebben.

Analyse
- Memtest 12u+ stabiel
- Prime95 12u+ stabiel
- Furmark 12u+ stabiel
- MSI Afterburner moet bijna 100% fan snelheid draaien om de foutmelding weg te drukken, maar vaak gebeurd het alsnog. Terwijl de temperatuur dan op maar 55-60 graden staat..

Overwogen
- klok snelheid van de GPU omlaag te halen, maar dan krijg ik last van http://www.tomshardware.c...or-screen-tear-flickering

Op dit moment speel ik alleen EVE Online, maar ook bij andere games (Crysis 2, GTA 4, LFS) heeft het zich voor gedaan.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-02 22:10

Flappiewappie

Hier nog meer

Iets brak in de videokaart of voeding.

Wat zijn de specs van de voeding?

Wat betreft temperatuur; temp sensor zegt alleen iets over de core, niet over de geheugen chips bijvoorbeeld. Zet eens een huis tuin en keuken ventilator tegen een open kast aan. Hiermee kan je een tekort aan airflow uitsluiten.
Mocht hij dan nog steeds bevriezen; videokaart koeler demonteren, nieuwe koelpasta en weer hermonteren.

Hier staat wat

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
driver sweeper en dan schone drivers of een schone windows install met schone CCC

• _Apache_
Nieuwe installatie gedaan. Nog geen minuut na het starten van EvE crashen de drivers. Enige manier waarop ik dat kan onderdrukken is door de fan op >70% te laten draaien. Toch een temperatuur probleem?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02 19:08

Nemesizz

Untouchable

Toen ik m'n Radeon 5770 pas had had ik ook een soort gelijk probleem.
De kaart crashte op willekeurige momenten zo gauw de temperatuur 70ºC behaalde.
Enige oplossing destijds was de fanspeed op 100% te zetten, maar dat gaf een pokke herrie.

Na heel lang zoeken en cross-testing (kaart in andere PC geprobeert, andere voeding in de PC enz enz) bleek er een conflict te zijn tussen de voeding en de videokaart.
Voeding was goed (zwaardere kaart onder full load was geen probleem), videokaart was goed (met andere voeding of in andere PC onder load niks aan de hand), beide samen was drama. Heb toen de voeding gewisseld met een andere PC en problemen waren toen verdwenen.

Wil niet meteen zeggen dat het hetzelfde is, maar het is misschien iets om te proberen.

• _Apache_
Wat zijn de betere voedingen vandaag de dag? Ben beetje uit het wereldje, denk dat ik verstandig aan doe om er meteen een 3rd party koeler op te zetten. Twee vliegen in 1 klap.

Verwijderd

XFX 550 watt pro is een prima voeding. Misschien nog wel wat overkill voor je systeem maar dan heb je een eventuele voeding voor de toekomst alvast.

• _Apache_
Heb een ThermalTake 650W voeding gekocht, en Scythe Setsugen GPU koeler. Benieuwd wat het effect is.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:40
En een lagere versie drivers? Volgens mij wordt er bij de latere niks meer geupdate aan de 5770.
Ik heb zelf de 5770 Vapor-x namelijk en gebruik versie 12.3 ivm bsod's. Overigens die bsod's hoeven niet van de drivers te komen, maar nu geen problemen meer gehad.

• _Apache_
Idle temp is van 65/70 naar 30 gezakt.

Even zien wat de stabiliteit doet.

[ Voor 58% gewijzigd door _Apache_ op 28-10-2012 13:21 ]

Pagina: 1