Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Suggestie 'Gathering of the Tweakers'

Pagina: 1
Acties:

• thof1
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20-09 12:57
Mede-auteur:
  • sloth
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online

sloth

Geachte Redactie,

Tweakers.net heeft al succesvol enkele afleveringen gemaakt in de reeks 'Gathering of the Tweakers' waarbij jullie op bezoek gaan bij forumleden met een bijzondere collectie of een bijzondere vaardigheid.

Wij zouden graag ras tweaker Mux aan willen dragen voor een eventuele aflevering van 'Gathering of the Tweakers'. Mux is een tweaker met een in onze ogen een bijzondere vaardigheid op het gebied van zuinige electronica. Zo heeft hij het al eens voor elkaar gekregen om een compleet core i3 systeem op slechts 8.5 Watt te laten lopen.

Maar Mux doet nog veel meer dan systemen zo zuinig mogelijk laten lopen. Zo ontwerpt hij ook printplaatjes en zet deze in elkaar. Zo heeft hij het Fluffy 2 en het MAD PSU project op dit moment lopen. In zijn Fluffy 2 project ontwikkeld hij een volledig All-In-One systeem waarbij alle componenten op/achter het scherm geïntegreerd zitten inclusief een accu. Het systeem is nòg zuiniger dan zijn 8.5 Watt core i3 systeem, Fluffy 2 verbruikt slechts 5.9 Watt. Het MAD PSU project bestaat uit het ontwikkelen van een slimme energie zuinige voeding, welke de mogelijkheid heeft om het energie verbruik te monitoren en tevens overschakelt op de ingebouwde accu op het moment dat de spanning wegvalt.

Het lijkt ons duidelijk dat Tweaker Mux veel kennis in huis heeft. Als èchte sociale tweaker neemt hij ook de tijd om zijn uitgebreide kennis te delen en dat doet hij dan ook in begrijpbare taal op het forum en op zijn eigen TweakBlog. Op zijn blog legt hij bijvoorbeeld uit wat Power Factor Correction is en hoe een schakelende voeding nou eigenlijk werkt. Daarnaast houdt hij regelmatig een vragenuurtje waarin hij in een filmpje vragen beantwoord en een status update geeft van zijn projecten.

Mux zit te denken om zijn MAD PSU als opensource op de markt te brengen en deze te laten fabriceren. Om dat voor elkaar te krijgen heeft hij wel enige kapitaal nodig en dat is dan ook een van de redenen waarom hij mee doet aan de ASN Bank Wereldprijs 2012. Hij is de voorronde al door gekomen en strijd nu om de publieksprijs.

Wellicht is het een leuk idee om over de projecten van Mux een 'Gathering of the Tweakers' filmpje te maken, om deze op de hoogte te brengen van de mogelijkheden van zuinige computer systemen en tevens de wedstrijd waar tweaker Mux aan mee doet.

Een deel van Fluffy 2 op de pijnbank bij tweaker Mux

sloth wijzigde deze reactie 30-09-2012 13:17 (0%)

Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.

• Dadona
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 02-09 12:58
Ik ben voor, het is alleen wel van belang om te zorgen dat het artikel een paar dagen voor 8 november online is. De deadline voor de publieksprijs is namelijk 8 november. Het zou prachtig zijn, zou hij die prijs in de wacht slepen omdat hij dan eindelijk MadPSU van de grond kan krijgen.

De CSL/OT kroeg !

• mux
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:36

mux

99% efficient!

(tvp)

Leuk initiatief! Afgezien van het lichtelijk strategische aspect (de Wereldprijs, waarbij ik sowieso al flink geholpen ben door de Redactie doordat ze een mooi nieuwsbericht over dit project hadden gemaakt) denk ik dat er ook algemener best interesse is voor wat ik doe op Tweakers. Dit soort community-betrokkenheid is ook absoluut één van de redenen dat projecten als MADPSU van de grond komen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• Dadona
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 02-09 12:58
Timing is strategisch, het idee niet. Het is tijd dat GotT ook wat EL mensen laat zien. Zeg maar het ouderwetse tweaken, het zelf bouwen van heatsinks, wegslopen van onnodige zaken, enz... :)

De CSL/OT kroeg !

• thof1
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20-09 12:57
quote:
Dadona schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:06:
Het is tijd dat GotT ook wat EL mensen laat zien. Zeg maar het ouderwetse tweaken, het zelf bouwen van heatsinks, wegslopen van onnodige zaken, enz... :)
Wat mij betreft ook, ik vind het persoonlijk altijd wel interessant om wat van die electornica zaken te zien. Zeker omdat ik (en velen met mij) er zelf niet toe in staat zijn om tweaks van dat kaliber uit te voeren. Extra stemmen zou mooi zijn, maar is zeker niet de hoofdzaak. Het gaat om het delen van kennis en opwekken van interesse.

Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:38
Goed initiatief!!

Even niets...

• JeffreyvMaurik
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 27-03-2018
Bedankt voor je suggestie, thof1! Ik ben ervan overtuigd dat mux' werk geschikt is voor onze serie Gathering of the Tweakers. Wij zijn van plan om begin volgend jaar een nieuwe reeks afleveringen te maken, dus voor die tijd zullen wij zeker contact met mux proberen op te nemen!

Nogmaals thanks voor jullie enthousiasme en succes met de wedstrijd!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True