Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:52

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Wanneer ik op mijn HTC One S (vorige week ontvangen) media zet, kan ik deze nergens meer terugvinden op het toestel.

Ik heb op verschillende plekken afbeeldingen staan. In een folder in de root en in de \DCIM\100MEDIA-folder bijvoorbeeld. Deze zijn er inmiddels op verschillende manieren geplaatst: handmatig als verwisselbare schijf of middels de HTC Sync. In de galerij worden deze foto's niet opgepakt. Foto's welke gemaakt zijn worden ook niet weergegeven. Aangesloten op mijn notebook krijg ik de bestanden gewoon geopend.

Muziek idem: in de standaard Music-folder staan diverse MP3-bestanden. In de Muziek-app worden deze niet gedetecteerd lijkt het. Voor videobestanden geldt hetzelfde. You get the point, zullen we maar zeggen :)

Inmiddels ben ik wat Google-uren, (soft- én hard) resets, filebrowser-apps en fustraties verder, maar ik krijg het niet opgelost. Al mijn andere Android-toestelervaringen zijn dat de files gewoon worden opgepakt door het toestel. Ik krijg er dan ook totaal de vinger niet achter wat er nu aan de hand is.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik de media op mijn telefoon plemp en het gewoon zichtbaar is in de betreffende apps of instellingen, zoals het met andere toestellen ook geweest is?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Enige wat ik nog kan bedenken is je SD-kaartje (ja je hebt alleen intern geheugen maar toch) scannen...?
Daarvoor zijn wel wat apps / widgets te vinden in de Google Play Store...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Die heb ik er inmiddels ook op losgelaten (SDrescan). Helaas maakt dat geen verschil.
Vóór de laatste reset waren in ieder geval de met dat toestel gemaakte foto's zichtbaar; niet eens de eerder gemaakte foto' welke in dezelfde folder staan.

Ik heb het aanbod staan om het toestel om te ruilen voor een ander exemplaar, eigenlijk in verband met een ander punt. Wellicht dat ik daar maar op in ga aangezien ik me niet kan voorstellen dat je via allerlei wegen je media pas kunt gebruiken. Ik laat de uitkomst op het nieuwe toestel wel even wel weten.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:52
misschien vergezocht, maar je zou eens kunnen kijken of er een .nomedia file op je opslag geheugen staat. Dit zorgt ervoor dat de media scanner de map overslaat. een .nomedia file in je root zorgt er dus voor dat je nergens media ziet.

Een tijdje terug heeft de applicatie "ROM Manager" een foute update gehad die een .nomedia file in de root plaatste, waardoor iedereen even van het padje was:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1837185

(let op files die beginnen met een . zijn vergelijkbaar met hidden files op windows. het kan dus zijn dat je deze niet gelijk ziet en dat je op windows en of android ook hidden files zichtbaar moet zetten)

[ Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 01-10-2012 09:37 ]

Strava

• CLB
  • Niet online

CLB

Maar dan zou je in desbetreffende mappen met een file-explorer wel bestanden moeten zien...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Prulleman
CLB schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:21:
Maar dan zou je in desbetreffende mappen met een file-explorer wel bestanden moeten zien...
dat lees ik nergens.. lees alleen dat de muziek app en de galerij niks laten zien.
Misschien handig als Bastiaan aangeeft wat een android file explorer laat zien.

Strava

• CLB
  • Niet online

CLB

Inmiddels ben ik wat Google-uren, (soft- én hard) resets,
filebrowser-apps en fustraties verder, maar ik krijg het niet opgelost.

• Prulleman
ja maar waar staat dat ie ze in file browsers niet ziet?
In de galerij worden deze foto's niet opgepakt. Foto's welke gemaakt zijn worden ook niet weergegeven.
...
Muziek idem: in de standaard Music-folder staan diverse MP3-bestanden. In de Muziek-app worden deze niet gedetecteerd lijkt het. Voor videobestanden geldt hetzelfde.
dat je iets met een filebrowser hebt gedaan wilt niet zeggen dat ze daarin niet zichtbaar waren.. maar ik denk dat we gewoon even de reactie moeten afwachten, kan best zijn dat jij gelijk hebt, ik kan dat alleen niet met zekerheid opmaken uit de start post ;)

dus bastiaan, installeer even es file explorer en vertel ons wat die in deze mappen weergeeft

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 01-10-2012 10:55 ]

Strava

• CLB
  • Niet online

CLB

Was mijn interpretatie :)

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Prulleman schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:41:
[...]
Misschien handig als Bastiaan aangeeft wat een android file explorer laat zien.
Sorry, even voor de volledigheid;
Wanneer ik blader door mijn files is alles zichtbaar, oproepbaar en uitvoerbaar. Muziek speelt af, afbeeldingen zie ik en kan ik doorheen bladeren, video's spelen af. De 'native' apps en instellingen zien dat vervolgens niet. Ik kan bijvoorbeeld geen custom ringtone of achtergrond pakken.

Inmiddels is mijn toestel retour gegaan; mijn vrouw komt in de buurt van Coolblue vanmiddag en ik heb als antwoord dat het toestel 1-op-1 wordt geruild. Naast dit probleem zijn er nog wat kleine dingen niet in orde (hardware). Ik kan het testen straks verder oppakken: door dezelfde handelingen uit te voeren met een ander toestel kan ik ook al een voorzichtige conclusie trekken of de oorzaak echt in het toestel zit (zat), of toch elders gezocht moet worden.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Zojuist heb ik het nieuwe exemplaar ontvangen. Ik heb éxact dezelfde stappen ondernomen als de eerste (en tweede, en derde :+) keer: inschakelen, standaard wizard doorgelopen, WiFi, 2 mailaccounts toegevoegd, aan de USB gehangen en data overgezet. Nu werkt alles ineens. Afbeeldingen, muziek, video, documenten, it's all there.

Voor mij is het opgelost; jammer dat alleen niet duidelijk is wat het probleem feitelijk veroorzaakt heeft.
Pagina: 1