Panasonic ARC probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik ben al een paar dagen aan het zoeken hoe ik ARC aan de gang moet krijgen ik heb google gebruikt en op de de beschrijving door gezocht maar kan zo 1 2 3 niets vinden wat het probleem is.
Ik heb een tv van panasonic TX-P42GT30E en een Blu ray speler panasonic SC-BTT590 en ik wil graag het geluid van de tv via ARC naar de blu ray speler maar ik krijg geen geluid. Wie heeft hier zo een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:49
HDMI kabel van SC-BTT590 aansluiten op HDMI-out (met markering ARC) aansluiten op HDMI2(ARC) van de TV. In beide apparaten Viera-Connect aanzetten (dan pas kan ARC werken, staat ook in de handleiding). Vervolgens in de TV in het Viera-Connect menu de luidsprekerconfiguratie op Home Cinema zetten ipv TV (pag 103 van de handleiding volgens mij). Het kan zijn dat je beide apparaten een keer opnieuw moet uit- en aanzetten om het goed te laten werken. Bij mijn eigen VT30 gebeurt het wel eens dat hij de instelling van de luidsprekerconfiguratie "vergeten" is, gewoon even weer via Viera-Connect op de afstandsbediening goed zetten. Hopelijk kun je er wat mee. Zelf ben ik helaas ook ervaringsdeskundige, in mijn geval met een Denon AV-receiver,...

[ Voor 6% gewijzigd door ed73 op 30-09-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Dit is wat ik zelf ook heb gedaan maar werkt niet heb zelf al nieuwe hdmi kabels 1.4 aangeschaft maar krijg het niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:49
Ik heb voor de rest de HDMI powersturing uitstaan (dus als het ene apparaat uitgezet wordt, dan het andere apparaat uitgezet wordt); dit kan ook wat rare verschijnselen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
HDMI powersturing heb ik uit staan