Panasonic ARC probleem

Pagina: 1
Acties:

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik ben al een paar dagen aan het zoeken hoe ik ARC aan de gang moet krijgen ik heb google gebruikt en op de de beschrijving door gezocht maar kan zo 1 2 3 niets vinden wat het probleem is.
Ik heb een tv van panasonic TX-P42GT30E en een Blu ray speler panasonic SC-BTT590 en ik wil graag het geluid van de tv via ARC naar de blu ray speler maar ik krijg geen geluid. Wie heeft hier zo een oplossing voor.

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-01 14:56
HDMI kabel van SC-BTT590 aansluiten op HDMI-out (met markering ARC) aansluiten op HDMI2(ARC) van de TV. In beide apparaten Viera-Connect aanzetten (dan pas kan ARC werken, staat ook in de handleiding). Vervolgens in de TV in het Viera-Connect menu de luidsprekerconfiguratie op Home Cinema zetten ipv TV (pag 103 van de handleiding volgens mij). Het kan zijn dat je beide apparaten een keer opnieuw moet uit- en aanzetten om het goed te laten werken. Bij mijn eigen VT30 gebeurt het wel eens dat hij de instelling van de luidsprekerconfiguratie "vergeten" is, gewoon even weer via Viera-Connect op de afstandsbediening goed zetten. Hopelijk kun je er wat mee. Zelf ben ik helaas ook ervaringsdeskundige, in mijn geval met een Denon AV-receiver,...

[ Voor 6% gewijzigd door ed73 op 30-09-2012 13:55 ]

• reinhold
Dit is wat ik zelf ook heb gedaan maar werkt niet heb zelf al nieuwe hdmi kabels 1.4 aangeschaft maar krijg het niet werkend.

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-01 14:56
Ik heb voor de rest de HDMI powersturing uitstaan (dus als het ene apparaat uitgezet wordt, dan het andere apparaat uitgezet wordt); dit kan ook wat rare verschijnselen geven.

• reinhold
HDMI powersturing heb ik uit staan