Dualband simultaan? hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374550

Topicstarter
Wie kan mij wat duidelijkheid geven omtrend mijn Linksys E3200 router.

Bij de specs staat 300+300 Mbps

Is het dan mogelijk om een 600Mbps verbinding op te zetten?
Ik kan geen wifi adapters vinden die dan de 2.4 en de 5ghz tegelijk kan ontvangen.
Ik heb de AE1000 adapter maar met die kan ik alleen kiezen tussen de 2.4 en 5ghz en dus niet tegelijk.

Kortom, wat is het hoogst haalbare draadloze snelheid met deze router?
300Mbps verbinding heb ik al, nu nog sneller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om je allereerst uit een illusie te helpen: 300Mbps throughput heb je niet. Zelfs theoretisch haal je met "300Mbps" niet meer dan 135Mb/s, de helft daarvan is waarschijnlijker. 60Mb/s is een prima WiFi-n verbinding.

Verder zeg je het zelf al:
Ik kan geen wifi adapters vinden die dan de 2.4 en de 5ghz tegelijk kan ontvangen.
Ze zijn er er wel, maar niet in de low-end. Het is iig een no-brainer dat om simultaneous dual band te doen zowel AP als station dat aan moeten kunnen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En als je nu 2 adapters neemt, een op de 5Ghz en een op de 2.4Ghz band, kun je dan iets a la Wikipedia: Link aggregation doen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Raven schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:03:
En als je nu 2 adapters neemt, een op de 5Ghz en een op de 2.4Ghz band, kun je dan iets a la Wikipedia: Link aggregation doen?
Kennelijk wellicht wel in de toekomst via software.

Nu zijn er echter nog geen netwerkkaartjes die zo out-of-the-box verbonden kunnen zijn met de 2,4GHz en 5GHz tegelijk en ook nog geen andere manier om dit te bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374550

Topicstarter
Ok, dat is dan duidelijk.

Ik begrijp dus als ik het snelste draadloos wifi wil, dat ik dan een 450 Mbit variant moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Snelste draadloze WiFi (pleonasme, alle WiFi is wireless, waar denk je dat de "Wi" voor staat?) is op dit moment 802.11pre-ac. Daarmee zijn IRL snelheden tot 400Mb/s haalbaar. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Nadeel is dat het 5GHz-only is en gebruik maakt van hogere modulatie (256QAM ipv 64QAM), dat betekent dat bereik laag is en demping hoog. Je wilt er eigenlijk een AP per kamer mee gebruiken, met Gb ethernet tussen de APs en een switch. Echt niet goedkoop dus.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497576

Sindskort heb ik een Linksys EA6500. Deze heeft een dualband met 1 SSID.
Kan ik ergens controleren of mijn laptop verbinding heeft met de 2.4 GHz of de 5 GHz ?
En schakelt de router automatisch naar het snelste signaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Waarvoor heb je die snelheden nodig? Puur omdat "het op het doosje staat"?

Zelfs HD, kan makkelijk met 8 a 10 Mbps gehaald worden.

Waarom dan 450 Mbps?

En vergeet niet, vaak wordt upload en download bij elkaar opgeteld, en dat wordt op het doosje vermeld. Terwijl jij denkt dat die 450 Mbps, echte download is.... NOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat me niet zo zeer over de snelheden die ik al dan niet kan bereiken.
Ik zou graag willen weten hoe het werkt als je een dualband router hebt met één ssid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 497576 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:04:
Het gaat me niet zo zeer over de snelheden die ik al dan niet kan bereiken.
Ik zou graag willen weten hoe het werkt als je een dualband router hebt met één ssid.
Stiekum zijn 't 2 SSID's, maar ieder op een eigen radio, maar wel op een andere frequentie dus. Je connect naar óf 2.4 of 5ghz SSID. Je zou iedere radio ook een apart SSID kunnen geven, maar het voordeel van 1 SSID is dat je redelijk seamless kan roamen als je verder weg gaat. Je device zal dan automatisch terugschakelen naar de 2.4 ghz (als 't goed is :+ )

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WhizzCat schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 07:44:
[...]
Je device zal dan automatisch terugschakelen naar de 2.4 ghz (als 't goed is :+ )
Maar wordt dan wel automatisch de snelste band gekozen ?
Pagina: 1