Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke oplossing beste voor ons gezin?

Pagina: 1
Acties:

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

Topicstarter
Hallo,

Ik heb deze vraag hier geplaatst, omdat het internet gedeelte het meest belangrijk van de situatie..moet voor mijn werk vaak thuiswerken etc...

Momenteel heb ik ziggo, internet, tv en sport1 via ziggo..sport1 is ook wel belangrijk want mijn ploegje Barca (al 20 jaar) wil ik wel goed in HD kunnen zien..totale kosten voor dit alles, 52,50 per maand!!

Ik zit totaal niet in de mogelijkheden qua aanbod en techniek, maar weet iemand een betere oplossing en zo wat kosten te drukken? Mijn vrouw krijgt volgend jaar ontslag, dat weet ze nu al en wil graag een besparing kunnen opleveren, zonder aan kwaliteit en mogelijkheden van bovenstaand in te leveren...

Mijn vader heeft een dreambox met alle zenders, maar deze draait op internet, sowieso weer ziggo nodig dan..is een schotel een oplossing, krijg ik daarmee alles wat ik nu ook heb? Als deze vraag in een ander topic thuishoort, excuus, maar hoor graag van de "kenners" de mogelijkheden en beste oplossing!!

Heel erg bedankt alvast!!!

Gr.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Voor internet is een schotel geen oplossing, dat staat voorop. En tripple play is eigenlijk gewoon erg aantrekkelijk. Je zou kunnen kijken wat je met DSL kunt doen, maar weet dat ze qua internet niet kunnen concurreren en dat TV dan ten koste gaat van nog meer van de beperkte bandbreedte.

Hoe heb je je abo nu? Tripple play plus een luxe zemderpakket? Vaak ben je met de kabel het beste uit... Zeker als een familie tv kijkt en internet wil en een vast telefoonnummer. Je zou, aangezien je moet inleveren, luxe op kunnen geven, door je bandbreedte in te klappen, of sport1 op te zeggen en gewoon de uitslag in de krant te lezen en hoogtepunten online, maar goed, dat is crisis.

Woont je vader bij je in? Hoeveel tv's en internet gebruikers? Vaste telefonie? Je zegt familie en suggereert een gezin met inwonende ouders, dat kan qua bandbreedte en aantal TVs al snel boven DSL zitten, zeker als er ook kinderen zijn die tv willen en gaan surfen. Als de kabel je enige optie is, moet je doen wat iedereen moet in de crisis... Compromissen sluiten.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:39
Internet, TV, telefoon en Sport1 voor 52,50 is al niet heel erg duur.
Maar stel, je wil het zo goedkoop mogelijk:

Neem een Telfort ADSL abbo, van 17,50 per maand plus een belfunctionaliteit van 2,50 per maand. Zit je aan 20 euro.

Voor de schotel. Canal Digitaal Basis HD is 17 euro per maand, Sport1 is 13 euro per maand. Je vader zal een dreambox hebben met een illegaal zenderpakket a 100 euro per jaar maar dat is ZWAAR ILLEGAAL.

Je goedkoopste oplossing is dus 50 euro in de maand totaal, maar dan kan je maar op 1 TV tegelijkertijd kijken en je moet investeren in nieuwe ontvangstapparatuur. Ik zou het wel weten... ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sport1 is je probleem. Dat is nu eenmaal een duur premiumzender, hoe je het ook wendt of keert. Als dat niet ter discussie staat kun je hooguit schaven aan de kosten.

Reken maar na met tha_bulldog, als je uitgaat van 2e hands ontvangstapparatuur kost het je al gauw EUR 100 om die EUR 2.50/maand goedkoper uit te zijn. Snelle rekensom leert dat je dus bijna vier jaar bezig bent om break-even punt te bereiken (ervan uitgaande dat niks stuk gaat) en dat je dat doet ten koste van een veel slechtere internetverbinding (ADSL komt niet in de buurt van kabel of glas).

Oslik blyat! Oslik!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:05
Waarom is een dreambox "zwaar illegaal"? :/

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

Topicstarter
Thx voor de tips!!

Even voor de duidelijkheid, ik woon niet meer thuis, gaat om mijn eigen gezin..vrouw en 2 jonge kids..Deze kijken nog weleens YouTube via mijn Apple tv..internet moet gewoon goed zijn .

Sport1 wil ik graag goed blijven zien, dan ben ik dus al met al niet duur uit als ik dat zo lees?
Vaste telefoon hebben wij al 5 jaar niet meer!! Dus alleen digitale tv en internet moet ik hebben..

Edit..idd dreambox twijfel hier..daar moet je nogwel internet voor hebben en ook eigenlijk tv erbij, anders hebben we geen tv op de slaapkamer

[ Voor 15% gewijzigd door pdavie2311 op 30-09-2012 12:59 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

White_Collar schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:54:
Waarom is een dreambox "zwaar illegaal"? :/
Bij normaal gebruik niet. Maar als je gebruik maakt van cardsharing wel.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:39
Inderdaad. Ik zeg ook niet dat een dreambox illegaal is, maar een abbo van 100 EUR per jaar ongeveer op een payserver is dat wel, en niet zo'n klein beetje ook. Binnenshuis cardsharen is prima, maar het "alle zenders die je maar wil" pakket via een C-line is dat ab-so-luut niet. Het zijn simpelweg criminele zaken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

pdavie2311 schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:56:
Thx voor de tips!!

Even voor de duidelijkheid, ik woon niet meer thuis, gaat om mijn eigen gezin..vrouw en 2 jonge kids..Deze kijken nog weleens YouTube via mijn Apple tv..internet moet gewoon goed zijn .
Zoek uit wat je via ADSL zou kunnen halen. Allicht is dat niet genoeg om een paar concurrent HQ streams van Youtube tegelijk te kijken en dan nog iets over te houden voor browsen e.d.
Sport1 wil ik graag goed blijven zien, dan ben ik dus al met al niet duur uit als ik dat zo lees?
Hoe lees je dat? Ik zie dat je in het beste geval (low-end DSL) EUR 5/maand wint op huidig bedrag terwijl je dan wel flink moet investeren in hardware (schotel, decoder) en er waarschijnlijk erg traag internet voor terug krijgt die niet voldoet aan de eisen die je hierboven schetst.
Vaste telefoon hebben wij al 5 jaar niet meer!! Dus alleen digitale tv en internet moet ik hebben..
Dus? Vaste telefonie betaal je al jaren nauwelijks/niets extra's voor. Alleen bij de absolute prijsvechters (zoals Telfort idd) durven ze er nog iets voor te vragen. Het gaat per slot van rekening om een stream van welgeteld <64kb/s 8)7
Edit..idd dreambox twijfel hier..daar moet je nogwel internet voor hebben en ook eigenlijk tv erbij, anders hebben we geen tv op de slaapkamer
Kortom, je wilt gewoon alle componenten waar je nu al voor betaalt...

Oslik blyat! Oslik!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:44
Als je graag wilt bezuinigen, kan je beter stoppen met roken, zuipen en uitgaan.
Gegarandeerd geld over elke maand en nog gezonder ook.

Als je legaal wilt kijken en je wilt graag je comfort zone behouden, is er weinig keus voor je over.

[ Voor 27% gewijzigd door cornfed99111 op 30-09-2012 20:34 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
€52,50 is gewoonweg niet duur voor wat je hebt. Een ander alternatief is bijvoorbeeld CanalDigitaal met televisie voor €30,90 (basis plus Sport1). Dan komt daar nog €22,50 bij voor internet en bellen bij Telfort en je zit gewoon weer op €53,40 per maand.

Dus ik ben bang dat je op de verkeerde dingen wilt bezuinigen in dit geval.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Ik ben het met alex3305 eens. Besparen moet in dit geval op een andere manier.
Overstappen naar adsl is geen optie, geloof me. Zeker in gezinsverband! U zit nu het best en het goedkoopst.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik weet niet precies hoe het zit hoor, maar als 'Barca' maar een aantal keer speelt, zou je ook kunnen overwegen om Sport1 op te zeggen en een losse ticket te kopen voor de wedstrijd. Voor 5 wedstrijden betaal je dan €15, je mag zelf kiezen wanneer en voor welke wedstrijden je deze tickets inzet. Meer info.
Pagina: 1