Ik wilde mijn USB WiFi stick vervangen door een PCI versie, hopend op een betere verbinding.
Huidige situatie:
Huawei HG655d router (via Online)
Verbonden met: (imo irrelevant) laptop, 2x iphone, boxee
én met mijn PC, via een D-Link DWA-125 N150 USB Wireless stick.
Nu installeerde ik mijn nieuwe Sitecom WLA-2001. Direct een probleem: geen resources beschikbaar. Na het uitschakelen van 2x gigabit LAN en firewire adapters (gebruik ik toch niet), was dit probleem verholpen.
Nu is hij dus geïnstalleerd als generieke "802.11n Wireless LAN Card", voor zover ik gezien heb zijn er geen specifieke drivers voor. De drivers op de site van Sitecom installeren drivers voor USB netwerk adapters, en de USB Wireless tool van Sitecom die daarmee ook geïnstalleerd wordt, herkent de kaart ook niet.
Als ik ze dan één voor één aan/uit zet
(hier disable/enable doen)
Dan is dit het resultaat
Met D-Link USB stick "enabled":

Met WLA-2001 "enabled":

Als ik de diagnose uitvoer:

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Huidige situatie:
Huawei HG655d router (via Online)
Verbonden met: (imo irrelevant) laptop, 2x iphone, boxee
én met mijn PC, via een D-Link DWA-125 N150 USB Wireless stick.
Nu installeerde ik mijn nieuwe Sitecom WLA-2001. Direct een probleem: geen resources beschikbaar. Na het uitschakelen van 2x gigabit LAN en firewire adapters (gebruik ik toch niet), was dit probleem verholpen.
Nu is hij dus geïnstalleerd als generieke "802.11n Wireless LAN Card", voor zover ik gezien heb zijn er geen specifieke drivers voor. De drivers op de site van Sitecom installeren drivers voor USB netwerk adapters, en de USB Wireless tool van Sitecom die daarmee ook geïnstalleerd wordt, herkent de kaart ook niet.
Als ik ze dan één voor één aan/uit zet
(hier disable/enable doen)

Dan is dit het resultaat
Met D-Link USB stick "enabled":

Met WLA-2001 "enabled":

Als ik de diagnose uitvoer:

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
WEBN & chill (@IBKR)