ervaringen met maken van bracket voor vesa mount

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:29
Ik ga een nieuwe monitor kopen en ik zit even te tubben tussen wel of geen waarde hechten aan een vesa mount. Ansich geburik ik een monitor arm en het is echt ideaal om je monitor te verschuiven (als je grafisch werk doet dichter bij halen en van je af duwen als je film gaat kijken of in het midden voor normaal programmeer werk)

nu heb ik mijn oog laten vallen op de LG IPS277L-BN (ips paneel van 27 inch). maar deze heeft geen vesa mount. Ansich wil ik het nog wel proberen maar ik zie dat de mount onderaan het scherm zit met maar 2 schroeven. Ik ben dus erg benieuwd om te weten of dat allemaal gaat werken zonder dat de beugel gaat afbreken.

dus vandaar mijn vraag of iemand ervaringen heeft.

Ik heb op internet wel voorbeelden gezien, maar die zijn allemaal gebaseerd op mounts die midden in het scherm zitten en bevestigd zijn dmv 4 schroeven ipv 2.

hier een voorbeeld.
http://content.hwigroup.n...157149/3/lg_ips277lbn.jpg

dus concreet mijn vraag, Zal ik er veel zorgen om moeten maken (uiteindelijk is het een bracket die omhoog moet gaan en naar 75 of 100mm moet dus ansich geen moeilijk klusje). Wie heeft er ervaring?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ben je al achter meer info?

Ik wil namelijk hetzelfde scherm bestellen, maar wil hem ook graag aan de muur hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 13:35
Ik zou het niet doen, dat zal altijd een erg zwakke constructie blijven, zeker omdat het onderin zit en daardoor altijd top-zwaar zal zijn. Als je het kan hangen en vergeten zou het misschien nog kunnen, maar als je van plan bent de monitor telkens te verplaatsen dan durf ik er bijna geld op te leggen dat je binnen de kortste keren een losse monitor in je handen hebt. Tis volgens mij alleen maar plastic waar je het aan vast schroeft... mocht er wel nog een plaatje metaal achter zitten, dan zou je de gok nog kunnen wagen... daarnaar zou je eens moeten informeren.

Is dit misschien wat? pricewatch: Dell S2740L Zwart

Heeft een VESA mount en met een Dell monitor zit je normaal gesproken nooit verkeerd.

Maar eigenlijk zou ik je willen zeggen dat je nog even wat langer moet sparen en dan voor een Dell U2713 gaan... want 1920x1080 op een 27" monitor... dat wordt pixels tellen. 2560x1440 is een heel stukje scherper, plus dat het paneel van Dell sowieso een heel goed paneel is.

[ Voor 33% gewijzigd door MicGlou op 10-12-2012 20:46 ]