Toon posts:

computer verbind met verste draadloze netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik een simpele draadloze opstelling:

1x ziggo modem/ welke tevens als router fungeert.
1x tp-link die via lan port verbonden is waarbij DHCP uit staat , fungeert als AP

802.11n/b/g

Echter als ik mijn computer opstart verbind hij automatisch met de verste router (hebben jullie nog wat aan de channels?)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijder de ongewenste AP uit je configuratie.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Ik wil graag dat de computer met de dichtsbijzijndste verbind (in dit geval de tp-link AP) in plaats van de verste (de router). Het rare is dat als ik opstart hij dus met de tp-link verbind. Maar indien ik de verbinding verbreek en opnieuw verbind met mijn draadloos netwerk pakt de pc wel de goede

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:05
start > configuratiescherm > netwerkcentrum > linksboven draadloze netwerken beheren.
Daar even je TP link bovenaanzetten.

(ik ga er maar even vanuit dat je windows 7 hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Oh excuus ik had er even bij moeten vermeleden dat ze op hetzelfde SSID zitten met een ander channel

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Staat het channel wel fixed op de TP link waarde (ipv auto) in de WiFi device settings in de Device Manager ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Even gecheckt.

Mijn tp-link (AP) staat op 2 channels 10 +6 en mijn router ubee ziggo op 3. Wat is eigenlijk het voordeel van het gebruiken van 2 channels tegelijkertijd door 1 router/ap?

Het rare is dat als ik mijn laptop en pc op dezelfde locatie tegelijkertijd opstart. mijn laptop wel verbindt met de dichtstbijzijnde (Ap -tplink). maar mijn pc dus met de verste (router ubee)

Op beide pc's draai ik win7 x64 ultimate. De laptop met een ingebouwde usb wlan ontvanger (welk type/merk weet ik niet). en de pc via usb 3.0 met een tp-link wn821n (hardware versie 3.0) verbonden.

rarara :) ...

Verwijderd

Topicstarter
Maar is een kickje aangezien de situatie voortduurd

Edit: ik lees her en der op het web dat osX automatisch verbindt met het laagste beschikbare channel number binnen dezelfde SSID, geldt dit voor windows?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2012 17:16 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Geen idee wat je allemaal uit hebt gespookt, ik kan niet zo goed een touw vastknopen aan je verhaal. De truuk is om beide SSID's hetzelfde te houden, wachtwoorden hetzelfde te houden maar alleen de channels verschillend te maken.
Heb je niet gewoon veel slechter bereik met je usb-stickie, zodat het lijkt alsof je met het andere netwerk bent verbonden?
Check eens met inSSIDer wat je allemaal in de buurt hebt aan kanalen en netwerken?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:25
Je moet bij je netwerkkaart even je scan interval verhogen.

Wat sowieso aan te raden is om of je aps verder uit elkaar te zetten of de zendsterkte omlaag gooien

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
Beide SSID's zijn hetzelfde, daarom ook dat ik spreek van een accespoint :D. Tevens zijn de wachtwoorden + ecryptie hetzelfde slechts de channels zijn anders. inSSIDer heb ik er op nageslagen. Ik heb mijn router op channel 1 gezet en mijn AP op channel 10.

Er staat in inSSIDer: Router channel 1+5
AP: Channel 10+6

Waarom pakken ze beide een channel erbij??

Edit: ik lees iets over control channels, wat is het nut ervan? en is het erg als deze interferren?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2012 16:27 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:25
waarschijnlijk omdat je 300mbit netwerken hebben die op 40mhz draaien en dus 2 kanalen bundelen om zo een grotere bandbreedte te krijgen. niets om je zorgen over te maken dus

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1