[WordPress/PHP] Custom (child)taxonomy oproepen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-08 13:11
Beste mensen,

Ik heb een probleem waar ik echt niet uit lijk te komen. Ik maak een muziek-blog in WordPress en heb een custom taxonomy aangemaakt voor de genres (en subgenres). Op een taxonomy-pagina van een bepaald genre worden de sub-genres getoond (bv. "Genre: Hiphop - Subgenres: Nederhop, gangsterrap, R&B"). Als je op de taxonomy-pagina komt van een subgenre, staat er in feite hetzelfde. Echter heb ik twee (nagenoeg dezelfde) stukken code om dit te bereiken.

Eerste blok: Op een pagina voor een hoofd-genre wordt het goed weergeven, bij een sub-genre krijg ik "Geen categorieën" vermeld
Tweede blok: Op een pagina voor een hoofd-genre worden álle genres vermeld, bij een sub-genre wordt het goed weergeven.

PHP: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
/* WERKEND VOOR GENRES */

$term = get_term_by( 'slug', get_query_var( 'term' ), get_query_var( 'taxonomy' ) );
    $term = $wp_query->queried_object;

echo '<h1><p>Genre:</p> '.$term->name.'</h1>';

$args = array(
        'child_of' => $term->term_id,
        'taxonomy' => $term->taxonomy,
        'hide_empty' => 0,
        'hierarchical' => true,
        'depth'  => 1,
        'title_li' => ''
        );
     wp_list_categories( $args );

/* WERKEND VOOR SUBGENRES */

$term = get_term_by( 'slug', get_query_var( 'term' ), get_query_var( 'taxonomy' ) );
    $parent = get_term($term->parent, get_query_var('taxonomy') );

echo '<h1><p>Genre:</p> '.$parent->name.'</h1>';

$args = array(
        'child_of' => $parent->term_id,
        'taxonomy' => $term->taxonomy,
        'hide_empty' => 0,
        'hierarchical' => true,
        'depth'  => 1,
        'title_li' => ''
        );
     wp_list_categories( $args );

Opzich is het logisch dat het zo werkt, immers zijn de waarden van de 'child_of' variabele verschillend. Maar ik wil het zo hebben dat wanneer het een hoofdgenre is, het bovenste blok gebruikt wordt, wanneer het een subgenre is, het onderste blok gebruikt wordt.
Ik krijg ze met geen mogelijkheid 'bij elkaar gevoegd'. Ik zie iets over het hoofd, mijn collega's kwamen er ook niet uit. Misschien iemand van jullie slimme koppen? :)

*ik zie dat de titel mis is gegaan.. Kan ik niet meer aanpassen?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik gooi hem even naar Programming, daar horen topics over PHP. Voor de topictitel, doe maar een suggestie in een topic report, dan fixen we dat :)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.