• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-02 19:09
Beste tweakers!

Ik ben dit jaar begonnen met studeren, maar had daarbij nog geen laptop gekocht. Ik heb al een tijdje zitten zoeken en mijn favorieten geselecteerd maar ik had nog niet gekozen. Nu zag ik vandaag toevallig dat de helft van mijn keuze-opties ineens in prijs is verlaagd bij media markt :) Ik weet niet voor hoelang dit is en het is best een fors verschil dus ik denk daarom dat het verstandig is om de keuze dan nu in een stroomversnelling te brengen. Helaas heeft Media Markt ook een klein trucje uit gehaald, want bij de laptop die ik voor die verlaagde prijs het liefst zou hebben, zit hij gekoppeld aan een versie op tweakers met een GTX660M maar op de Media Markt website staat daar GTX630M. Dit is volgens mij nogal een verschil! Het gaat om de volgende laptops:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire V3-571G-53214G50M€ 504,19€ 504,19
1Acer Aspire V3-771G-53218G75Maii€ 671,43€ 671,43
1Asus N56VZ-S4035V-NL€ 929,-€ 929,-
1Asus R700 Series R500VD-SX013V-NL€ 629,-€ 629,-
1Lenovo IdeaPad U410€ 755,46€ 755,46
1Lenovo IdeaPad Y580-M772LMH€ 755,46€ 755,46
1Lenovo IdeaPad Z580-M81DFMH€ 671,43€ 671,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.915,97

Mijn eis bij het kiezen van de laptop is vooral dat hij zijn prijs goed waard is, maar ook nog wel een tijdje mee moet kunnen gaan.. Daarbij had ik zo bedacht dat het dan wel minstens een i5/i7 van de laatste generatie moet zijn. Verder heb ik (bij een vriend) zeer slechte ervaring met de Intel HD graphics serie, waar zelfs minecraft niet op te spelen valt.. Vandaar dus ook een dedicated graphics chip. Nou zal ik voor mijn studie niet persé een high-end laptop nodig hebben (veel meer dan internet en google sketchup zal ik er daarvoor niet op doen), maar het is opzich mooi meegenomen als er af en toe ook nog een spelletje op te spelen valt! :) Tot slot, ik ben van plan om de laptop vrij regelmatig mee te gaan slepen, dus je zou zeggen dat een 17 inch laptop dan misschien niet praktisch is. Ik heb daar zelf geen ervaring mee dus mocht iemand dat wel hebben zou ik dat graag horen.

In de door mij gekozen laptops zit nogal een verschil, er zit een budget laptop bij met een 1366*768 resolutie (waarvan ik van sommigen hoor dat dat echt niet om aan te zien is en anderen klagen er niet over) maar met een naar mijn mening wel heel redelijke prijs voor wat het is, een 17 inch met een dual core i5 (waarvan ik niet weet of die een beetje mee kan voorlopig of niet? Wordt dat een bottleneck voor de GTX650M die er in zit?) met ook een hele mooi prijs. Verder de twee studenten laptops van Asus, waarvan ik vooral de N56VZ interessant vond maar wel een beetje duur.. In overweging tegenover die laptop had ik in eerste instantie de Y580-M772LMH gekozen, en die is nu dus in prijs 'verlaagd' bij Media Markt maar dit is dus die gene met de verkeerde grafische chip. Hoeveel verschil maakt dit? Kan je met een 630M nog een beetje redelijk gamen en is de laptop dan uberhaupt de prijs nog wel waard? Tot slot is er nog de U410 en Z580 van Lenovo, waarbij de U410 een semi-ultrabook is met een kleiner scherm en een SSD, maar waarvan ik gehoord heb dat er WiFi problemen zijn bij oude productie modellen (van voor 23 juli, maar hoe check je dan of hij van ervoor of erna is?) en de Z580 nu ook zeer mooi geprijst heeft maar ook als nadeel? heeft dat de resolutie laag is. Deze heeft dan dus tov de Y580 een (stuk) betere processor, dezelfde grafische chip (als je hem bij MM koopt) en de lagere prijs (ruim 80 euro verschil) maar dus wel het minder goede scherm.

Ik besef me dat het een behoorlijke lap tekst is geworden, dus alvast bedankt voor degene die de tijd wil nemen het te lezen! Ik hoop dat iemand zijn ervaringen/kennis met mij kan delen om me te helpen bij mijn keuze.. ook daarvoor alvast bedankt!

EDIT: Ik was nog vergeten erbij te zetten dat de mogelijkheid om een SSD in te bouwen ook een pluspuntje is! ben dit zeker op den duur van plan, dan wel msata, dan wel in een twee HDD bracket. Het kan natuurlijk ook altijd nog in de DVDdrive bay maar als het makkelijker kan dan liever dat.

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Je zoekt de beste prijs/kwaliteitverhouding. Het antwoord is een Dell Inspiron 15R SE, die voor zo'n 600 EUR te krijgen is met een i5, HD7730M en 1920*1080 resolutie.

• etnerdnl
Bedankt voor de reactie! De Dell's had ik ook bekeken inderdaad maar eigenlijk niet meer aan gedacht. Weet jij toevallig ook hoe die 7730M zich verhoud tot de nvidia varianten? Daarvan heb ik iets beter (ook maar marginaal) een idee van wat ze kunnen in games.. en zou je me een linkje kunnen geven? Ik zie zelf op de Dell website alleen 15R SE's staan vanaf 750 euro..

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 14:33

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

etnerdnl schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:44:
Bedankt voor de reactie! De Dell's had ik ook bekeken inderdaad maar eigenlijk niet meer aan gedacht. Weet jij toevallig ook hoe die 7730M zich verhoud tot de nvidia varianten? Daarvan heb ik iets beter (ook maar marginaal) een idee van wat ze kunnen in games.. en zou je me een linkje kunnen geven? Ik zie zelf op de Dell website alleen 15R SE's staan vanaf 750 euro..
Hallo,

ik heb zelf ook de 15R, heerlijk laptop mooi snel werkt altijd prime een betrouwbare laptop
qua games houdt die het prima ik kan alles wel mooi spelen, soms beetje lag maar je haalt alles gemakkelijk op medium meeste spellen ook wel high,

Succes in je keuze ik ga nu naar de mediamarkt voor een nieuwe nas: :D

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-02 15:02
De 7730m ligt qua prestaties tussen de GT630m en de GT650m in. Daarnaast is Minecraft echt 100% goed te spelen op de Intel HD4000 kaart, met 'volle' settings :9.. maar veel meer grafische kracht heeft die GPU nu ook weer niet.

Om de Dells op een lagere prijs te krijgen moet je wat trucjes toepassen. Zie hiervoor het shopping forum.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• etnerdnl
Klinkt interessant, maar ik krijg die korting niet voor mekaar! Is het nou de bedoeling dat je gewoon zo'n code kopieert en dan die korting zou moeten krijgen? Want als ik dat doe dan krijg ik de korting niet..

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik snap er ook vrij weinig van eerlijk gezegd hoe jullie aan de 620euro komen voor een 15R SE. Ik kan alleen kortingsbonnen vinden voor XPS laptops en desktops.

Anoniem: 303530

Klopt. De kortingsbon van €75 is gisteren afgelopen. Het kan even duren voordat iemand de volgende kortingsbon vind.

Advies: nu de Y580 kopen. ITT tot wat de mediamarkt meldt zit er een GTX 660m in. Of als je niet wilt gamen, of een mat scherm wilt, of een i7 wilt, wacht op de kortingbon en de pak de inspiron. Alles wat geen 1080p scherm heeft is imho een miskoop.

• etnerdnl
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:03:
Klopt. De kortingsbon van €75 is gisteren afgelopen. Het kan even duren voordat iemand de volgende kortingsbon vind.

Advies: nu de Y580 kopen. ITT tot wat de mediamarkt meldt zit er een GTX 660m in. Of als je niet wilt gamen, of een mat scherm wilt, of een i7 wilt, wacht op de kortingbon en de pak de inspiron. Alles wat geen 1080p scherm heeft is imho een miskoop.
Er zit toch een 660M in? Dat weet je zeker? Dat is mooi want dan ga ik toch voor die. En de dual core i5 wordt geen al te erge bottleneck dan? En weet je toevallig hoe het zit met SSD-uitbreid mogelijkheid? Ik zie dat er een mSata slot in zit, dus daar kan ik dan evt later nog een SSD in gaan plaatsen :)

[ Voor 7% gewijzigd door etnerdnl op 29-09-2012 16:23 ]

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

aha vandaar..... :+
Dan wacht ik nog even, moet voor me studie een laptop met minimaal een i5 en een scherm met een hogere res. dan 1366*768.

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Maar dat is wel de resolutie die bij de MM op de site staat. Daarnaast heeft de Y580, volgens mij, een 5400 rpm HDD erin zitten.

• etnerdnl
r3v0ss schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:58:
Maar dat is wel de resolutie die bij de MM op de site staat. Daarnaast heeft de Y580, volgens mij, een 5400 rpm HDD erin zitten.
Wat bedoel je met de resolutie die op de MM website staat? En ja hij heeft een 5400rpm schijf maar ik ga er toch nog een SSD bij zetten tzt dus dat komt goed

Anoniem: 451309

Deze actie bij MM is alleen dit weekend
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
Daar was ik inmiddels achter ja :P Ik ga morgen dan denk ik wel even bellen om 100% zeker te zijn dat er wel de 660M in zit en niet de 630M, en dan denk ik bestellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je toch belt kun je het dan hier even neer zetten welke video kaart er in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
Kom er helaas net achter dat Media Markt ze al weer van de site heeft verwijderd, zowel de 17 inch Acer als de Y580 zijn alweer uitverkocht :( geen dikke korting dus.. dan toch maar even naar een Dell kijken met korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-04 11:27
Gewoon even langs de MM gaan als ik jou was.
Heb het gister zelf meegemaakt met een TV, was ook plots van de site verdwenen, maar in de winkel was er nog genoeg voorraad. ;)

* Was overigens Media Markt Amsterdam ArenA

[ Voor 11% gewijzigd door DutchCrownNL op 30-09-2012 12:27 ]

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goed om te weten wou deze laptop ook gaan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
Oké dankje voor de tip dan rij ik vanavond nog wel even langs denk ik.. Al stond er bij de laptop dat deze niet beschikbaar was in de winkels maar het is het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had helaas geen geluk in heerlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
Ik hier ook niet (bij Media Markt Rijswijk). Ik heb het idee dat het een trucje is van Media Markt om mensen naar de webshop en winkel te lokken (het lukt ook nog), want de medewerker die mij hielp zei dat ze er maar 2 hadden ingekocht voor dat weekend. En van een ander model (de U410) zelfs maar 1. En vervolgens begon ie me te vertellen welke laptops het beste alternatief waren.. een of andere HP en een samsung. Dusja helaas :P Ik wacht op de kortingsbonnen bij Dell denk ik.

Ik verdenk ze er trouwens ook van expres die specs fout neer te zetten zodat die dure laptops niet te veel worden verkocht..

[ Voor 11% gewijzigd door etnerdnl op 30-09-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk het ook want anders maken ze te weinig winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
jep.. trouwens nog zo'n truc van ze, ik liet die gast ook even de productiedatum checken (want bij de u410 is er bij modellen voor 23 juli een wifi probleem), en ze hebben daar dus dan van de 310 gewoon modellen staan uit juni.. wss was dat probleem er dus ook bij die u310, en media markt koopt die dan goedkoper in :P Heb het sws al niet erg op media markt over het algemeen behalve als het iets is wat gewoon netjes op tweakers in de pricewatch staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
etnerdnl schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:38:
jep.. trouwens nog zo'n truc van ze, ik liet die gast ook even de productiedatum checken (want bij de u410 is er bij modellen voor 23 juli een wifi probleem), en ze hebben daar dus dan van de 310 gewoon modellen staan uit juni.. wss was dat probleem er dus ook bij die u310, en media markt koopt die dan goedkoper in :P Heb het sws al niet erg op media markt over het algemeen behalve als het iets is wat gewoon netjes op tweakers in de pricewatch staat :P
Ik zou een d'r een verfilming van maken, vol met complottheorieën en alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
Tja ik zeg niet dat je er iets aan kan doen ofzo :P Maar dat betekent niet dat je het niet kan benoemen/analyseren .. ten slotte gewoon iets om in overweging te nemen voordat je iets koopt bij een bepaalde winkel. En eigenlijk hebben ze wel een beetje bevestigd waar ik eerder al twijfels had over Media Markt :P Maar zo werkt kapitalisme uiteindelijk en ik ga ze er niet om aanklagen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-04 21:53
Thijszor bedoelt eerder dat jij dénkt dat ze die modellen goedkoper hebben gekocht. Kan ook zijn dat de verkoop tegenslaagt ómdat die problemen bekend zijn en ze daarom nog met een overschot zitten. Kwestie van veronderstellingen niet voor feiten aannemen.

P.s. in je reply beginnen over "het kapitalistisch systeem" helpt ook niet echt :+

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
Dat is waar :P Ik zei alleen dat het er op lijkt.. en ik heb er ook eerder verhalen over gehoord :) Maar ik heb geen zin om een hele discussie daarover te starten ten slotte gaat het topic ergens anders over :P En ik heb niks tegen of voor het kapitalistich 'systeem', maar over het algemeen is de markt in Nederland kapitalistisch (want de overheid bemoeit zich er vrij weinig mee) dus daar maken bedrijven ook gewoon gebruik van :P Het is geen taboe om winst te maken, en dat doen ze dan, ook en gelijk hebben ze trouwens :P Maar ik wil verder geen sekte tegen Media Markt starten of w/e ik uitte enkel mijn mening :P En zullen we het daar dan ook bij laten verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik sluit me hierbij graag aan.
De Y580 biedt voor een redelijke prijs een goede GPU en redelijke proc.incl toegevoegde SSD blijft de laptop toekomst bestendig.

Houd er wel rekening mee dat je 2.7 KG meezuilt bij de lenovo & zijn soortgelijke broertjes.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:49
Volgens mij ben je een half jaar te laat. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.