Ziggo SMTP werkt soms niet

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Situatie:

- Ik gebruik outlook voor emails
- Ik heb een eigen domein, zeg info@mijndomein.nl, voor email adres via Hoster X. Daarnaast heb ik een ander email adres, zeg info@anderdomein.nl, ook via dezelfde Hoster X
- Mijn internetprovider is ziggo, dus ik gebruik smtp.ziggo.nl voor uitgaande email.

Nu het probleem: sommige (ja lekker vaag, wordt duidelijk ;) ) emails versturen niet goed.

Voorbeelden wat ik getest heb:

1. Email vanuit info@mijndomein.nl naar info@mijndomein.nl -> komt NIET aan
2. Email vanuit info@mijndomein.nl naar info@anderdomein.nl -> komt NIET aan
3. Email vanuit info@mijndomein.nl naar mijnemailadres@mijnwerk.nl -> komt WEL aan
4. Email vanuit mijnemailadres@mijnwerk.nl naar info@mijndomein.nl -> komt WEL aan

Bij stap 1 en 2 wordt de email wel 'verzonden' in outlook, geen melding terug, maar mail komt niet aan. Eerst dacht ik: probleem bij Hoster X, ondanks dat er geen melding op de storingspagina staat. Maar, via de webmail van de hoster stap 1 en 2 geprobeerd:

1. Email vanuit info@mijndomein.nl naar info@mijndomein.nl -> komt WEL aan
2. Email vanuit info@mijndomein.nl naar info@anderdomein.nl -> komt WEL aan

Kortom, dan kan het toch niet aan de hoster liggen zou ik zeggen, want via de webmail gaat emai lsturen wel prima

Ik heb ziggo gebeld, die zegt: "geen storing aan onze kant, SMTP werkt prima".

Verder geprobeerd
1. Settings van outlook staan al tijden zo, maar toch gecontroleerd: geen authenticatie voor uitgaande SMTP aangevinkt en smtp.ziggo.nl is goed voor uitgaande email
2. Router en modem reset, geen succes

Weet iemand wat ik nog meer kan testen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je SPF-records voor mijndomein.nl en anderdomein.nl?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Ik moest even googlen: Wikipedia: Sender Policy Framework
Sender Policy Framework (SPF) is an email validation system designed to prevent email spam by detecting email spoofing, a common vulnerability, by verifying sender IP addresses.
Dit is niet van toepassing volgens mij. Een outlook test email (zojuist verstuurd) komt niet eens gelijk aan (wacht al ruim 30 min)

Zojuist weer Ziggo gebeld: ik ben tot nu toe de 2de (unieke) persoon die dit probleem meldt. Maar ja, notitie maken in het systeem lost het natuurlijk niet op. En vermoed dat het probleem bij bijvoorbeeld één ziggo server zit, want soms gaat het goed, soms niet