Hulp met Belkin draadloze printserver F1UP0001

Pagina: 1
Acties:

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 20:16
Mensen,

Ik heb het volgende 'probleem';

Hier voor mij staat een F1UP0001 van Belkin: (alleen de supportpagina's bestaan nog)
http://www.belkin.com/sup...f1up0001&aid=10208&scid=0

Nou heeft deze altijd goed gedraaid in een bedraad netwerk, en is nu weer opgezocht om dienst te doen in een draadloos thuisnetwerk.

Nu probleem 1/3: hij ondersteunt alleen WEP, en dat heb ik liever niet. WPA is later toegevoegd in een firmware-update, wat me brengt bij probleem 2/3: de firmware die ik van die website pluk geeft een error: update failed due to undefined error(-1), please reboot and try again waar ik niks over kan vinden.
Ik denk dat dat waarschijnlijk komt omdat de firmware misschien ouder is, aangezien op de site versie 1xxxx staat, en de server zelf 3.02.10 aangeeft.

Na een kleine zoektocht blijken er een jaar of 4/5 geleden ook al wat mensen geweest te zijn met hetzelfde probleem, die het opgelost hebben door een nieuwe source code te downloaden naar de printserver. (ik heb daar geen verstand van, behalve dat ik begrijp het Linux gebaseerd is). Die source code heb ik gevonden en gedownload (tar.gz bestand? Heeft wel versienummer 4.00.03, dus is nieuwer) met de intentie om die te laden. Maar daar komt probleem 3/3 om de hoek, daar heb ik geen kaas van gegeten.

Kan iemand me helpen aan of een goede firmware om deze te flashen, of liever me een kant op duwen hoe ik die source code kan laden?

Anoniem: 203842

Ik ga je wel een andere kant op duwen.

Koop een nieuwe print server. BEDRAAD! Een printer is een apparaat wat op 1 plek staat en alleen verplaatst wordt bij het schoonmaken (als er überhaupt wordt schoongemaakt), en bij een verhuizing.

Dus een kabel daarnaar toe is heel simpel. Probleem: opgelost.

En print server heb je voor minder dan 10 euro (zie e-bay), helemaal als het bedraad is.

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 20:16
Hij doet het ook bedraad, nu ook weer, maar draadloos scheelt weer een kabel :)