Toon posts:

Max CPU snelheid met BX440 MOBO?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een Gigabyte GA-6BXS (BX440 100Mhz) met een PIII 500 CPU. Welke CPU snelheid (met 100MHZ bus dan wel) ondersteunt dit MOBO? Alvast bedankt voor jullie tips ;)!

Verwijderd

op mijn bx heb ik ooit een PIII933EB gehad... moet je bus wel manual op 133 zetten.. maar het werkt wel :)

Verwijderd

veel BX boarden kun je wel op 133 fsb zetten , maar de dividers kloppen dan niet meer...p3's zijn allemaal nog met 100fsb te koop...

btw...je moet wel ff checken of je MB coppermines aan kan...

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wordt vaak door de bios bepaalt mn bh6 kon eert maar tot 300mhz, met de nieuwste bios draai ik een P3 850

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging: mijn huidige dividers/multiplyers gaan volgens de originele handleiding tot 5.5 (x 100 MHz = 550MHz). Dus is dit dan de max CPU speed of kan een BIOS upgrade dit aanpassen? :?

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op donderdag 29 maart 2001 14:10 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
veel BX boarden kun je wel op 133 fsb zetten , maar de dividers kloppen dan niet meer...
Hoezo "deviders"? Alleen AGP loopt boven specificatie, namelijk 89Mhz. De meeste videokaarten kunnen dat aan...

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op donderdag 29 maart 2001 15:40 schreef eempelen het volgende:
Toevoeging: mijn huidige dividers/multiplyers gaan volgens de originele handleiding tot 5.5 (x 100 MHz = 550MHz). Dus is dit dan de max CPU speed of kan een BIOS upgrade dit aanpassen? :?
Een bios-update zou inderdaad een aantal multipliers kunnen tonen, maar volgens mij is dat niet zo belangrijk omdat dit in de CPU gelocked is. Veel belangrijker is dat het Mobo de processor ondersteund (Coppermine).
Pagina: 1