Gezocht: mini PCIe half-length naar full-length adapter

Pagina: 1
Acties:

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Ik heb een Intel DH77DF moederbordje gekocht voor mijn NAS/HTPC, maar ik zie nu dat het mini PCIe slot overlapt met de USB 3 headers op het moederbord. De enige manier om hieromheen te komen is een half-length kaartje te gebruiken, maar er is geen half-length variant van de Digital Devices Octopus mini PCIe Bridge. Ik ben dus aan het googlen geslagen naar termen als "mini pcie half length to full length", maar eigenlijk alles wat bovenkomt zijn mini PCIe naar PCIe 1x adapters.

Ik stel me zo'n adapter voor als een mini PCIe kaartje waar je dan vervolgens een ander mini PCIe kaartje op kan zetten in een hoek van 90 graden. Helaas ben ik niet in staat deze te vinden. Weet iemand waar je deze kan vinden?

Voor degene die nu gaan adviseren om een bridge in PCIe vorm haal om die dan vervolgens in het 16x slot te steken, dat gaat 'em niet worden. De reden hiervoor is dat in het 16x slot binnenkort een IBM M1015 SAS controller komt voor de NAS kant van het verhaal.

• Erikbobo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:23
Zoiets heet een riser (card), ik neem aan dat je op zoek bent naar iets als dit. Ze worden vaak in servers gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Erikbobo op 29-09-2012 09:15 ]

• Xudonax
Riser klinkt idd bekend ja, maar waar je naar linkt is allemaal PCIe en niet mini PCIe. Daarnaast heb ik in m'n kast (een BitFenix Prodigy) niet echt een plek om het vast te zetten. Daarom dat ik het eigenlijk gewoon op een printje wil hebben zodat ik geen extra bevestiging hoef te zoeken/maken :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

Xudonax schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:15:
Riser klinkt idd bekend ja, maar waar je naar linkt is allemaal PCIe en niet mini PCIe. Daarnaast heb ik in m'n kast (een BitFenix Prodigy) niet echt een plek om het vast te zetten. Daarom dat ik het eigenlijk gewoon op een printje wil hebben zodat ik geen extra bevestiging hoef te zoeken/maken :)
dan heet daT nog steeds een riser :)

http://www.google.nl/prod...QXF1IGADA&ved=0CDcQ8wIwAA

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Xudonax
Die had ik ook gevonden, maar die is precies de verkeerde kant op ;) Dat is van full slot naar een half kaart, en ik moet van een half slot naar een full kaart.

Ik ben ondertussen bezig met eBay door te spitten, maar het lijkt niet te bestaan... Dan moet ik misschien toch maar zelf de soldeerbout erbij pakken :-(

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Van een full riser kun je een halve maken ;) normaal zit daar niets van paden zodus eventjes dremel erin.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Xudonax
Maar dan nog ligt de kaart die erin gaat over de USB 3 headers heen ;) En ik wil de USB 3 toch wel graag behouden eigenlijk.

EDIT: Ik heb op Amazon wel dit gevonden, maar dat is weer met een kabel eraan en het is best wel duur IMHO... Dat moet toch goedkoper kunnen?

[ Voor 48% gewijzigd door Xudonax op 29-09-2012 09:50 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je snapt het niet. Je zaagt een stukje van de riser af.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img89/2359/minipciecutout.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Damic op 29-09-2012 09:57 ]

• Xudonax
Maar dan nog gaat de full length kaart die erin moet over de USB headers heen.
Pagina: 1