• JSchaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-03 13:01
Hallo,

Ik wil een nieuwe gaming PC kopen en vroeg me af of ik met de onderstaande hardware een goed aankoop doe.
En of ik met deze hardware ook de de games kan spelen zoals Battlefield 3, Guild wars 2, Diablo enz.

Processor: Athlon II X3 460 Triple core 3,4 GHz 1,5 MB Cache Socket AM3
Cooler: AMD stock cooler
Moederbord: Asus M5A78L-M LX DDR3
Kast: MS-Tech LC-02 staand (in houder) en liggend te gebruiken Hoogte staand: 31cm, Liggend: 9,5cm
Geheugen: 4 GB zeer snel en stabiel geheugen met koeler
Videokaart: Powercolor HD7750 1GB GDDR5
Solid State Disk: OCZ Octane 2 Series SSD schijf 64GB
Voeding: 400 Watt
DvD R/W: Samsung WriteMaster SH-222AB 22x speedplus DvD RW
10 USB poorten
Gbit LAN Netwerkaansluiting
7.1 High Defenition Audio
Vga aansluiting

Alvast bedankt.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
1) Wat is de prijs?
2) die SSD is brol in vergelijking met andere }:O
3) 10 usb poorten, zitten er dan usb 3.0 poorten tussen? ;)
4) die hd 7750 is nu niet bepaald een top kaart.. het minimum is toch wel een 7770

TOP TIP:
Bestel de onderdelen zelf en laat de winkel waar je het koopt, je pc assembleren voor een 50~ euro!
Kijk alvast eens naar de threads hier: Desktop Aankoopadvies

[ Voor 21% gewijzigd door SmokingCrop op 29-09-2012 01:55 ]

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Niet zo'n heel wild systeem, tenzij de prijs ernaar is, zou ik hier niet voor gaan.

Voor Diablo 3 zit je misschien wel redelijk, maar de andere games zal je toch behoorlijk moeten terugschroeven.

Het is echt allemaal een beetje "B-klasse" hardware. Deze X3 Athlon zijn altijd al echte budget cpu's geweest en zijn niet voor alle games meer toereikend. Aller goedkoopste soort moederbord. MS-tech kasten zijn van blik. Vroeger als student ook wel gekocht, eigenlijk nooit moeten doen. "Stabiel en zeer snel geheugen"... Met koeler. Nou nou, wild hoor. En ook een auto met vier wielen, kan vele kilometers snel rijden. Ook met stoel!
De videokaart is ok, als je een budget kaartje van €100 wilt. De SSD die gebruikt is had, en dat meen ik echt, nooit geproduceerd moeten worden. Ja, het is een SSD, maar wel echt van onacceptabele kwaliteit.

Verder géén opslag!? Dus alleen een 64GB SSD?! Dat betekend dat je met Windows, drivers, Diablo 3 en Guildwars 2 je systeem VOLLEDIG vol hebt staan.

Voor een euro of €300 zou het geen slechte deal zijn voor een jonge tiener als een eerste PC. Voor een serieuze gebruiker die moderne games wil spelen zou ik dit afraden. Niet omdat alle onderdelen rommel zijn, maar wel omdat het stuk voor stuk de meest magere opties zijn die je maar kunt verzinnen.

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:07
[BBG] Budget- en Basisgamesysteem september 2012

[BBG] High-end gamesysteem september 2012

Kijk daar maar eens

[ Voor 28% gewijzigd door Amok op 29-09-2012 06:57 ]