Sim kaart knippen naar nano

Pagina: 1
Acties:

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
Wie kan mij vertellen of dit soort simkaarten ook te knippen zijn naar nano?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rLZtEl.jpg

Ik krijg morgen mijn iPhone 5 binnen en weet niet of ik morgen mijn nano sim al binnen heb en wil het toestel natuurlijk wel meteen gebruiken!
Heb natuurlijk al gezocht maar ik wordt er allemaal geen wijs uit.

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:33
Zou gewoon moeten werken. Wanneer het niet past van alle kanten er iets afhalen tot hij wel past, zolang je van alle kanten maar evenveel eraf haalt.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:48

Eagle Creek

Breathing security

Ja dat kan, zie: http://www.pcmweb.nl/nieu...je-sim-naar-nano-sim.html of http://asia.cnet.com/can-...o-a-nano-sim-62218746.htm

Maar is wel een "werkje".
Heb natuurlijk al gezocht maar ik wordt er allemaal geen wijs uit.
Owh? Waar zoek je dan op?

[ Voor 46% gewijzigd door Eagle Creek op 29-09-2012 00:12 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik weet niet hoeveel waarheid erachter zit maar de man in de Apple Store vertelde me dat 't soms gebeurt dat een geknipte sim zorgt dat 't blijft haken.

Hij stond me op dat moment een nanosim te overhandigen dus dat was 't verder niet :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Fonta
Allerlei dingen en kom ook van alles tegen.
Ook verscheidene handleidingen en pdf's maar die laten allemaal andere sims zien.
Net zoals deze:
http://www.airportal.de/nanosim/
Dan denk ik: zo ziet mijn sim er helemaal niet uit.

Maar ga het morgen wel proberen, mocht het niet lukken, kan ik altijd nog naar de t-mobile shop hier in de stad.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Zou gewoon moeten kunnen. Ik heb de moeite niet genomen en naar Hi gebeld toen ik een miro-SIM wilde.

Mevrouw: "Dan wordt er wel eenmalig 17 euro in rekening gebracht"
Ik: "Ik ben nou al jaren klant met een redelijk abonnement wat ik lang niet altijd opmaak, heb jaren met die SIM kaart gedaan, en nu gaan jullie moeilijk doen om 17 euro?"
Mevrouw: "OK dan is ie gratis."

haha

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LiquidT_NL schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:19:
Zou gewoon moeten kunnen. Ik heb de moeite niet genomen en naar Hi gebeld toen ik een miro-SIM wilde.

Mevrouw: "Dan wordt er wel eenmalig 17 euro in rekening gebracht"
Ik: "Ik ben nou al jaren klant met een redelijk abonnement wat ik lang niet altijd opmaak, heb jaren met die SIM kaart gedaan, en nu gaan jullie moeilijk doen om 17 euro?"
Mevrouw: "OK dan is ie gratis."

haha
Haha, dat is een beetje wat ik ook tegen vodafone ging zeggen als ze zoiets zouden doen (zag ergens staan dat 't 11 euro moest kosten ofzo) maar in de apple store kreeg ik er al een in m'n handen gedrukt, gratis, voordat ik er erg in had.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 16:39

Richard

Kuru Kuru Kururin

Telfort levert nu ook NanoSim, wel €19,99 (belachelijk)

20*350ZO45°

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:32
Wow, met bouwtekening en handleiding. Dat moet gaan lukken. Scheelt me weer €20 :)

• Fonta
Vanmorgen me iFunny binnen gekregen. Ben toch maar naar de shop gefietst. Kostte me een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:10

Underworld

+1 Inzichtvol

CyBeR schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:22:
[...]

Haha, dat is een beetje wat ik ook tegen vodafone ging zeggen als ze zoiets zouden doen (zag ergens staan dat 't 11 euro moest kosten ofzo) maar in de apple store kreeg ik er al een in m'n handen gedrukt, gratis, voordat ik er erg in had.
IN het systeem staat een Vodafone simkaart ook voor 11 euro (er zit nou eenmaal een waarde aan een 'product') maar ze zijn gewoon gratis voor klanten.

ik ben in iedergeval de eerst nano-sim cutter al tegen gekomen...
http://www.yoyobase.com/i...ro-sim-into-nano-sim.html

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-05 10:41
Zolang je de echte chip in het midden maar niet doorknipt kan je niet zoveel fout doen. Heb het ook zelf gedaan met de hierboven geposte handleiding en hij werkt als een zonnetje.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-05 10:20
Ik heb inmiddels een redelijk oude simkaart volgens mij. Ik heb deze vorig jaar naar micro sim geknipt en wil m nu knippen naar nano sim. Er is echter 1 vraagteken; de kaart is nu al helemaal langs de gouden rand geknipt.. Ik heb dus zeg maar geen plastic meer wat ik kan weg knippen. Kan iemand mij vertellen of het klopt dat ik van het (gouden) chipje zelf kan knippen? Aan alletwee de kanten evenveel dan wel...

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:32
Er zijn toch bouwtekeningen te vinden op internet waarop precies staat wat je moet wegknippen.

Mijzelf is het destijds niet gelukt. Gouden chipje liet los van het plastic :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Ja die bouwtekeningen zijn het probleem niet. Ik heb denk ik nog een wat oudere simkaart met een behoorlijk groot 'gouden' stuk. Als ik m wil inknippen naar nano sim dan moet ik van beide kanten wat van het goud knippen. Ik vraag me af of dat kwaad kan of niet..

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Dit inderdaad. Heb het ook gedaan, was binnen 10 minuten klaar en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Jaapoes schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:00:
Ja die bouwtekeningen zijn het probleem niet. Ik heb denk ik nog een wat oudere simkaart met een behoorlijk groot 'gouden' stuk. Als ik m wil inknippen naar nano sim dan moet ik van beide kanten wat van het goud knippen. Ik vraag me af of dat kwaad kan of niet..
Zodra je in de chip (gouden stuk) zelf gaat knippen is deze defect. Een no-go dus. ;)
Nieuwe sim opvragen bij je provider is aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:37
Als je deze afbeelding mag geloven kun je een stuk van het "goud" wegknippen omdat het niet gebruikt is.
http://www.airportal.de/n...Micro_SIM_to_Nano_SIM.pdf

De die zelf zit onder het middelste stuk. Met wat bond wires naar de pads.

Aan de slijtsporen te zien zou de bovenste rij pads ongebruikt kunnen zijn.
Omdat je door het contactgebied moet aan snijden is het verstandiger om er gewoon één aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Beta schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:05:
[...]

Zodra je in de chip (gouden stuk) zelf gaat knippen is deze defect. Een no-go dus. ;)
Nieuwe sim opvragen bij je provider is aan te bevelen.
Niet waar. want van mijn simkaart zijn ook delen van het gouden deel afgeknipt/afgevijld, en hij werkt nog prima. Je normale sim naar nanosim is WEL mogelijk en ook hartstikke eenvoudig met de eerder aangedragen links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Beta schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:05:
[...]

Zeker niet.

De chip zelf zit onder het midden van wat door velen foutief de chip genoemd wordt. Die gouden contacten zijn alleen dat: contacten. Daar kun je dus prima doorheen knippen.

Maar tegenwoordig is een micro of nanosim verkrijgen niet zo moeilijk dus beter haal je gewoon een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
thanks! ik ga er morgen eens even rustig voor zitten :) de reden dat ik wil knippen is omdat ik ben overgestapt naar een andere provider.. moet dus nog een week of drie met deze sim kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Jaapoes schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:14:
thanks! ik ga er morgen eens even rustig voor zitten :) de reden dat ik wil knippen is omdat ik ben overgestapt naar een andere provider.. moet dus nog een week of drie met deze sim kaart.
En als het knippen misgaat moet je alsnog 3 weken wachten (en kun je waarschijnlijk ook je oude simkaart niet meer gebruiken in een andere telefoon)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 20:08

Bear

wench

Tijdens het knippen zorgen dat de simkaart niet omrold of buigt. En knip hem liever iets te groot dan te klein ;) dan kan je na het knippen de simkaart precies pas maken met een fijn schuurpapiertje. De hoeken en randen zijn dan ook gelijk glad geschuurd zodat de simkaart niet ergens achter blijft hangen. Suc6

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:33

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mijn vodafone sim (normaal formaat) moest naar micro ivm nieuwe Nokia.

Vodafone gaf aan dat ik daarvoor kosteloos naar een Vodafone winkel kon komen, dan zou hij geknipt worden. Toen dacht ik, kan ik het net zo goed zelf doen. Ik heb een template van internet gehaald waar je de sim op moest plakken en dan inderdaad door sommige 'gouden' contactpads heen knippen met een hele scherpe schaar (want je wil geen randjes / breuken).

Dat was naar Micro, Nano is nóg kleiner:

Afbeeldingslocatie: http://cdniphone.i-culture.nl/wp-content/uploads/2012/09/Nano-sim.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-05 13:10

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Je kan natuurlijk ook gewoon een nieuwe SIM aanvragen. Bij de vodafone winkels is hij verkrijgbaar voor 0,01 euro. Niet veel geld :)

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:33

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Of je stapt over naar Ben :P. Ik bespaar gelijk 20+ per maand (tegenover vodafone) en kreeg een pakket met alle 3 de sim 'soorten' opgestuurd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Als je de chip ook maar enigszins raakt, wordt hij onbruikbaar (is mij overkomen omdat ik geen zin had om te wachten op een nanosimkaart).

Ik zou de gok niet wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 14:13

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Nee, dat is ook niet waar. We hebben hier op het werk inmiddels tientallen kaartjes geknipt met speciale kniptang, waarvan ik schat dat een derde geknipt is met een stukje rand eraf. Niet één keer gehad dat de kaart onbruikbaar was.

Edit: Dan heb ik het over het goudkleurige contactplaatje, bovenop. De daadwerkelijke chip is veel kleiner, zit daar onder, en als je die inderdaad raakt is je SIM niet meer bruikbaar. Dan ben je anderszijds ook wel erg scheef aan het knippen geweest ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Bastiaan op 22-05-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:02
Bij de Phonehouse hadden ze de simkaart gratis op maat geknipt voor mij. Ik had geen zin om een nieuwe simkaart aan te vragen voor de 3 weken dat ik nog bij mijn oude provider zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco_Dijk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:58
Zelf ervaar ik het knippen van een mini-sim of een micro-sim naar Nano-sim altijd als een risico (ook mét tang). Zelf ben ik parttime werkzaam in een telecom filiaal. Simkaarten knippen naar Nano doen wij eigenlijk niet. De ervaring leert dat de simkaarten inderdaad in 99% van de gevallen wel werken, maar dat het risico van "blijven haken" aanwezig is. Ik heb twee keer meegemaakt dat een klant zelf zijn simkaart had verknipt en hij het simkaartje daarna niet meer uit het toestel kreeg. Opsturen ter reparatie was toen de enige optie. Ik raad altijd iedereen aan een nieuwe simkaart aan te schaffen. Dit is vaak gratis en zelfs al moet je er wel voor betalen vind ik dit het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-05 17:57
Klopt knippen van normale sim naar micro gaat nog wel, maar van micro naar nano is een linke klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:10

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik heb (niet overdreven) ruim 1500 simkaarten geknipt en er is er nog nooit één mis gegaan (weliswaar met een simkaart knipper). Voor het knippen naar nano kun je het beste even langs een BelCompany of Phonehouse gaan, dan weet je zeker dat je niets verknipt. Na het knippen moet de nanosim nog wel even geschuurd worden. Het wordt gewaardeerd als je iets in de koffiepot doet maar is niet verplicht natuurlijk.

Vaak krijg ik de vraag of simkaarten uit 1995 ook geknipt kunnen worden (oude 8k/16k Libertel en KPN simkaarten... Hoe raar het ook is dat die nog in omloop zijn) dit is dus gewoon mogelijk, zoals eerder gezegd zit het belangrijkste gedeelte in het midden van de chip, het maakt totaal niet uit hoe oud de chip is.
Het kan wel zijn dat de netwerkprestaties met een 8k/16k simkaart minder zijn in een iPhone/Samsung SIII etc. Bijvoorbeeld iemand gaat van een Nokia 3310 (met oude simkaart) naar een iPhone 4S/5, het bereik kan dan in sommige gevallen weg vallen (omdat een iPhone op een of andere manier toch wat meer kracht nodig heeft). Maar vaak voor die ene maand maakt dat veel mensen niets uit.

Hopelijk heb ik zo een aantal (toekomstige) vragen uit de weg geholpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Underworld op 24-05-2013 10:41 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Ben gewoon naar de Vodafone winkel gegaan, kreeg gratis nieuwe nano sim die ze ook nog inzetten en je telefoon gelijk activeren. Bij de T-Mobile winkel een kaartje gehaald voor de telefoon van mijn vrouw, ook dat gewoon gratis. Die wel pas thuis geplaatst en zelf geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 10:16
Underworld schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:36:
Ik heb (niet overdreven) ruim 1500 simkaarten geknipt en er is er nog nooit één mis gegaan (weliswaar met een simkaart knipper). Voor het knippen naar nano kun je het beste even langs een BelCompany of Phonehouse gaan, dan weet je zeker dat je niets verknipt. Na het knippen moet de nanosim nog wel even geschuurd worden. Het wordt gewaardeerd als je iets in de koffiepot doet maar is niet verplicht natuurlijk.

Vaak krijg ik de vraag of simkaarten uit 1995 ook geknipt kunnen worden (oude 8k/16k Libertel en KPN simkaarten... Hoe raar het ook is dat die nog in omloop zijn) dit is dus gewoon mogelijk, zoals eerder gezegd zit het belangrijkste gedeelte in het midden van de chip, het maakt totaal niet uit hoe oud de chip is.
Het kan wel zijn dat de netwerkprestaties met een 8k/16k simkaart minder zijn in een iPhone/Samsung SIII etc. Bijvoorbeeld iemand gaat van een Nokia 3310 (met oude simkaart) naar een iPhone 4S/5, het bereik kan dan in sommige gevallen weg vallen (omdat een iPhone op een of andere manier toch wat meer kracht nodig heeft). Maar vaak voor die ene maand maakt dat veel mensen niets uit.

Hopelijk heb ik zo een aantal (toekomstige) vragen uit de weg geholpen.
Je hebt sowieso geen UMTS ontvangst met oude sim's, daar heb je een USIM voor nodig.. (kwam ik achter met een van mn vorige telefoons en een oude sim...
Dus het scheelt behoorlijk wat op de netwerkprestaties... zeker als je veel mobiel van internet gebruik wil maken geen aanrader.

[ Voor 4% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 29-05-2013 18:54 ]

Pagina: 1