Maar is wel een "werkje".
Owh? Waar zoek je dan op?Heb natuurlijk al gezocht maar ik wordt er allemaal geen wijs uit.
[ Voor 46% gewijzigd door Eagle Creek op 29-09-2012 00:12 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Hij stond me op dat moment een nanosim te overhandigen dus dat was 't verder niet
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ook verscheidene handleidingen en pdf's maar die laten allemaal andere sims zien.
Net zoals deze:
http://www.airportal.de/nanosim/
Dan denk ik: zo ziet mijn sim er helemaal niet uit.
Maar ga het morgen wel proberen, mocht het niet lukken, kan ik altijd nog naar de t-mobile shop hier in de stad.
Mevrouw: "Dan wordt er wel eenmalig 17 euro in rekening gebracht"
Ik: "Ik ben nou al jaren klant met een redelijk abonnement wat ik lang niet altijd opmaak, heb jaren met die SIM kaart gedaan, en nu gaan jullie moeilijk doen om 17 euro?"
Mevrouw: "OK dan is ie gratis."
haha
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Haha, dat is een beetje wat ik ook tegen vodafone ging zeggen als ze zoiets zouden doen (zag ergens staan dat 't 11 euro moest kosten ofzo) maar in de apple store kreeg ik er al een in m'n handen gedrukt, gratis, voordat ik er erg in had.LiquidT_NL schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:19:
Zou gewoon moeten kunnen. Ik heb de moeite niet genomen en naar Hi gebeld toen ik een miro-SIM wilde.
Mevrouw: "Dan wordt er wel eenmalig 17 euro in rekening gebracht"
Ik: "Ik ben nou al jaren klant met een redelijk abonnement wat ik lang niet altijd opmaak, heb jaren met die SIM kaart gedaan, en nu gaan jullie moeilijk doen om 17 euro?"
Mevrouw: "OK dan is ie gratis."
haha
20*350ZO45°
Wow, met bouwtekening en handleiding. Dat moet gaan lukken. Scheelt me weer €20
IN het systeem staat een Vodafone simkaart ook voor 11 euro (er zit nou eenmaal een waarde aan een 'product') maar ze zijn gewoon gratis voor klanten.CyBeR schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:22:
[...]
Haha, dat is een beetje wat ik ook tegen vodafone ging zeggen als ze zoiets zouden doen (zag ergens staan dat 't 11 euro moest kosten ofzo) maar in de apple store kreeg ik er al een in m'n handen gedrukt, gratis, voordat ik er erg in had.
ik ben in iedergeval de eerst nano-sim cutter al tegen gekomen...
http://www.yoyobase.com/i...ro-sim-into-nano-sim.html
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Mijzelf is het destijds niet gelukt. Gouden chipje liet los van het plastic
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Anoniem: 472287
Dit inderdaad. Heb het ook gedaan, was binnen 10 minuten klaar en werkt perfect.Eagle Creek schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:10:
Ja dat kan, zie: http://www.pcmweb.nl/nieu...je-sim-naar-nano-sim.html of http://asia.cnet.com/can-...o-a-nano-sim-62218746.htm
Maar is wel een "werkje".
Zodra je in de chip (gouden stuk) zelf gaat knippen is deze defect. Een no-go dus.Jaapoes schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:00:
Ja die bouwtekeningen zijn het probleem niet. Ik heb denk ik nog een wat oudere simkaart met een behoorlijk groot 'gouden' stuk. Als ik m wil inknippen naar nano sim dan moet ik van beide kanten wat van het goud knippen. Ik vraag me af of dat kwaad kan of niet..
Nieuwe sim opvragen bij je provider is aan te bevelen.
http://www.airportal.de/n...Micro_SIM_to_Nano_SIM.pdf
De die zelf zit onder het middelste stuk. Met wat bond wires naar de pads.
Aan de slijtsporen te zien zou de bovenste rij pads ongebruikt kunnen zijn.
Omdat je door het contactgebied moet aan snijden is het verstandiger om er gewoon één aan te vragen.
Anoniem: 472287
Niet waar. want van mijn simkaart zijn ook delen van het gouden deel afgeknipt/afgevijld, en hij werkt nog prima. Je normale sim naar nanosim is WEL mogelijk en ook hartstikke eenvoudig met de eerder aangedragen links.Beta schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:05:
[...]
Zodra je in de chip (gouden stuk) zelf gaat knippen is deze defect. Een no-go dus.![]()
Nieuwe sim opvragen bij je provider is aan te bevelen.
Zeker niet.Beta schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:05:
[...]
Zodra je in de chip (gouden stuk) zelf gaat knippen is deze defect. Een no-go dus.
De chip zelf zit onder het midden van wat door velen foutief de chip genoemd wordt. Die gouden contacten zijn alleen dat: contacten. Daar kun je dus prima doorheen knippen.
Maar tegenwoordig is een micro of nanosim verkrijgen niet zo moeilijk dus beter haal je gewoon een nieuwe.
En als het knippen misgaat moet je alsnog 3 weken wachten (en kun je waarschijnlijk ook je oude simkaart niet meer gebruiken in een andere telefoon)Jaapoes schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:14:
thanks! ik ga er morgen eens even rustig voor zittende reden dat ik wil knippen is omdat ik ben overgestapt naar een andere provider.. moet dus nog een week of drie met deze sim kaart.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
Vodafone gaf aan dat ik daarvoor kosteloos naar een Vodafone winkel kon komen, dan zou hij geknipt worden. Toen dacht ik, kan ik het net zo goed zelf doen. Ik heb een template van internet gehaald waar je de sim op moest plakken en dan inderdaad door sommige 'gouden' contactpads heen knippen met een hele scherpe schaar (want je wil geen randjes / breuken).
Dat was naar Micro, Nano is nóg kleiner:

Weddings are basically funerals with cake.
Ik zou de gok niet wagen.
Edit: Dan heb ik het over het goudkleurige contactplaatje, bovenop. De daadwerkelijke chip is veel kleiner, zit daar onder, en als je die inderdaad raakt is je SIM niet meer bruikbaar. Dan ben je anderszijds ook wel erg scheef aan het knippen geweest
[ Voor 40% gewijzigd door Bastiaan op 22-05-2013 13:28 ]
Vaak krijg ik de vraag of simkaarten uit 1995 ook geknipt kunnen worden (oude 8k/16k Libertel en KPN simkaarten... Hoe raar het ook is dat die nog in omloop zijn) dit is dus gewoon mogelijk, zoals eerder gezegd zit het belangrijkste gedeelte in het midden van de chip, het maakt totaal niet uit hoe oud de chip is.
Het kan wel zijn dat de netwerkprestaties met een 8k/16k simkaart minder zijn in een iPhone/Samsung SIII etc. Bijvoorbeeld iemand gaat van een Nokia 3310 (met oude simkaart) naar een iPhone 4S/5, het bereik kan dan in sommige gevallen weg vallen (omdat een iPhone op een of andere manier toch wat meer kracht nodig heeft). Maar vaak voor die ene maand maakt dat veel mensen niets uit.
Hopelijk heb ik zo een aantal (toekomstige) vragen uit de weg geholpen.
[ Voor 5% gewijzigd door Underworld op 24-05-2013 10:41 ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Je hebt sowieso geen UMTS ontvangst met oude sim's, daar heb je een USIM voor nodig.. (kwam ik achter met een van mn vorige telefoons en een oude sim...Underworld schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:36:
Ik heb (niet overdreven) ruim 1500 simkaarten geknipt en er is er nog nooit één mis gegaan (weliswaar met een simkaart knipper). Voor het knippen naar nano kun je het beste even langs een BelCompany of Phonehouse gaan, dan weet je zeker dat je niets verknipt. Na het knippen moet de nanosim nog wel even geschuurd worden. Het wordt gewaardeerd als je iets in de koffiepot doet maar is niet verplicht natuurlijk.
Vaak krijg ik de vraag of simkaarten uit 1995 ook geknipt kunnen worden (oude 8k/16k Libertel en KPN simkaarten... Hoe raar het ook is dat die nog in omloop zijn) dit is dus gewoon mogelijk, zoals eerder gezegd zit het belangrijkste gedeelte in het midden van de chip, het maakt totaal niet uit hoe oud de chip is.
Het kan wel zijn dat de netwerkprestaties met een 8k/16k simkaart minder zijn in een iPhone/Samsung SIII etc. Bijvoorbeeld iemand gaat van een Nokia 3310 (met oude simkaart) naar een iPhone 4S/5, het bereik kan dan in sommige gevallen weg vallen (omdat een iPhone op een of andere manier toch wat meer kracht nodig heeft). Maar vaak voor die ene maand maakt dat veel mensen niets uit.
Hopelijk heb ik zo een aantal (toekomstige) vragen uit de weg geholpen.
Dus het scheelt behoorlijk wat op de netwerkprestaties... zeker als je veel mobiel van internet gebruik wil maken geen aanrader.
[ Voor 4% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 29-05-2013 18:54 ]