Audioprobleem bij gebruik laptop als mediaspeler via dock

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellerrr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-05-2013
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe laptop (HP Elitebook 8570w) aangeschaft en wil deze onder andere ook gebruiken als mediaspeler op m'n LCD tv (Samsung LE40C550). Dit doe ik in combinatie met een bijpassende 230W dock ook van HP en via de HDMI verbinding. Op de audio-output van de tv zijn boxen aangesloten die dus het geluid van de tv moeten laten horen in plaats van de tv zelf. Nu gaat dit opzich prima,; ik start de laptop op en krijg mooi beeld en ook het geluid is prima. Als ik vervolgens naar "tv" overschakel dan krijg ik gewoon het beeld en geluid van de tv dus dat is ook allemaal prima.

Het probleem zit hem er echter in als ik daarna weer overschakel naar "HDMI1". IK krijg wederom wel gewoon het scherm van de laptop te zien, maar het bijbehorende geluid komt nu uit de laptop zelf in plaats van uit de boxen die op de tv zijn aangesloten. En wat ik helemaal vreemd vind is dat als ik vervolgens weer naar "tv" schakel dan krijg ik het beeld van de tv te zien en het geluid van de tv komt uit de boxen die aangesloten zijn op de tv, maar tegelijkertijd blijft er ook geluid uit de boxen van de laptop komen.

Het probleem kan opgelost worden door de laptop opnieuw op te starten, dan komt het geluid weer netjes uit de boxen die op de tv zijn aangesloten. Ik heb dus het idee dat het probleem ergens aan de laptopkant zit maar weet dit niet zeker. Kan zelf in ieder geval niets vinden in de instellingen.

Weet iemand toevallig hoe ik dit op kan lossen? :)

P.S. wat ik nog ben vergeten te melden is dat de dock als output alleen een displayport heeft en de tv heeft alleen HDMI en dus zijn deze op elkaar aangesloten door een displayport naar HDMI adaptertje met HDMI kabel. En waar ik ook achter kwam is dat het muten van de PC niet de displayport mute, oftewel er blijft wel gewoon geluid komen uit de boxen die op de tv zijn aangesloten terwijl er in windows wel staat dat ie gemute is. Iemand? :)

[ Voor 13% gewijzigd door jellerrr op 30-09-2012 16:01 ]