Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:24

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik ben van plan m'n CV online zetten bij een of meerdere vacature sites en ik twijfel nog over een aantal kwesties.

Ten eerste, in hoeverre is het handig/wenselijk om een profiel op te geven van wie ik ben en wat ik zoek. Bevorderd het benoemen van zulke informatie het zoek proces en houdt men er rekening mee of werkt het alleen maar afleidend/verstorend? Want bijvoorbeeld een nadeel daarvan zou kunnen zijn dat ik mijn kansen kan verspelen als iemand deze profielschetsen verkeerd interpreteert.

Ten tweede zie je regelmatig dat men bij het benoemen van IT vaardigheden ook vaak een inschatting geeft van het aantal jaren ervaring en het niveau van de vaardigheid. In hoeverre is zulke informatie wenselijk, aangezien het imho vooral het niveau toch redelijk arbitrair is en weinig zegt als je zelf een inschatting maakt.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Een CV moet snel en prettig te lezen zijn. Zet gerust een korte factsheet voorop, met in een paar regels wie je bent, en een tabel met je skills.

Als je op de site iets van motivatie kunt schrijven, zou ik het ook doen. Een recruiter weet dan in grote lijnen wat je zoekt. Als de recruiter tenminste enige kaas van IT heeft gegeten, wat helaas niet altijd het geval is :)