Hoi Tweakers,
Ik ben nu al een paar maanden wonende in Ned en dit is mijn eerste topic. Ik wil zo graag een Media Station bouwen. Dus ben nu bezig met het plannen en sparen voor een AMD Beest gecombineerd met een tv dat ik ook kan gebruiken als pc scherm. Maar dit moet wel binnen budget zijn.
Ik heb al een paar onderdelen aangeschaft. Ik weet dat mijn huidige videokaart niet op hoog niveau ligt, maar is gewoon tijdelijk. En dus voor wat betreft de videokaart, ben ik van plan om later een HD6850 aan te schaffen, zodra ik genoeg geld gespaard heb.
Met dit geld, moet ik ook een muis en toetsenbord en pc schroevendraaier kit erbij kopen. En goeie prijzen hiervoor heb niet echt gezocht.
Tweakers, ik wil graag jullie advies, mening en inzicht over wat ik gekozen heb.
Budget
€ 600 – 700
Doel van AMD Beest
Onderdelen al beschikbaar
APSU: Coolmax Modular 700w
GPU: Xfx Nvidia Geforce 9600 768MB GSO
Benodigdheden
Pc repair kit en ook toetsenbord met muis
Merk Voorkeuren
Processor graag AMD. Voor de rest, heb ik geen merk voorkeur, zolang het maar 5-6 jaar lang kan gaan. Mooie kast wil ik, als dat kan. SSD, wil ik op dit moment niet gebruiken.
Wensen
Matig energieverbruik.
Ik ben nu al een paar maanden wonende in Ned en dit is mijn eerste topic. Ik wil zo graag een Media Station bouwen. Dus ben nu bezig met het plannen en sparen voor een AMD Beest gecombineerd met een tv dat ik ook kan gebruiken als pc scherm. Maar dit moet wel binnen budget zijn.
Ik heb al een paar onderdelen aangeschaft. Ik weet dat mijn huidige videokaart niet op hoog niveau ligt, maar is gewoon tijdelijk. En dus voor wat betreft de videokaart, ben ik van plan om later een HD6850 aan te schaffen, zodra ik genoeg geld gespaard heb.
Met dit geld, moet ik ook een muis en toetsenbord en pc schroevendraaier kit erbij kopen. En goeie prijzen hiervoor heb niet echt gezocht.
Tweakers, ik wil graag jullie advies, mening en inzicht over wat ik gekozen heb.
Budget
€ 600 – 700
Doel van AMD Beest
- Gaming -- >Games zoals Assassins Creed, Dragon Age en The Witcher een diverse genres zoals Action-adventure, Strategy, Role-playing en 1st Person Shooter genres
- Films kijken
- Doel van TV -- > geld besparend, doordat tv wordt gebruikt als pc scherm en tv
- Secundaire PC, doordat ik nu alleen een laptop heb.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 18,- | € 18,- |
| 1 | Asus M5A97 EVO | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | G.Skill Ripjaws F3-10666CL7D-4GBXH | € 25,85 | € 25,85 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB | € 66,50 | € 66,50 |
| 1 | MS-Tech CA-0280 Longhorn | € 45,- | € 45,- |
| 1 | Samsung UE32EH5000W | € 277,15 | € 277,15 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 605,40 | |
Onderdelen al beschikbaar
APSU: Coolmax Modular 700w
GPU: Xfx Nvidia Geforce 9600 768MB GSO
Benodigdheden
Pc repair kit en ook toetsenbord met muis
Merk Voorkeuren
Processor graag AMD. Voor de rest, heb ik geen merk voorkeur, zolang het maar 5-6 jaar lang kan gaan. Mooie kast wil ik, als dat kan. SSD, wil ik op dit moment niet gebruiken.
Wensen
Matig energieverbruik.