AMD Gaming Beest voor € 600-700 Budget

Pagina: 1
Acties:

• P da Firenze
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-02 15:18
Hoi Tweakers,

Ik ben nu al een paar maanden wonende in Ned en dit is mijn eerste topic. Ik wil zo graag een Media Station bouwen. Dus ben nu bezig met het plannen en sparen voor een AMD Beest gecombineerd met een tv dat ik ook kan gebruiken als pc scherm. Maar dit moet wel binnen budget zijn.

Ik heb al een paar onderdelen aangeschaft. Ik weet dat mijn huidige videokaart niet op hoog niveau ligt, maar is gewoon tijdelijk. En dus voor wat betreft de videokaart, ben ik van plan om later een HD6850 aan te schaffen, zodra ik genoeg geld gespaard heb.

Met dit geld, moet ik ook een muis en toetsenbord en pc schroevendraaier kit erbij kopen. En goeie prijzen hiervoor heb niet echt gezocht.

Tweakers, ik wil graag jullie advies, mening en inzicht over wat ik gekozen heb.

Budget
€ 600 – 700

Doel van AMD Beest
  • Gaming -- >Games zoals Assassins Creed, Dragon Age en The Witcher een diverse genres zoals Action-adventure, Strategy, Role-playing en 1st Person Shooter genres
  • Films kijken
  • Doel van TV -- > geld besparend, doordat tv wordt gebruikt als pc scherm en tv
  • Secundaire PC, doordat ik nu alleen een laptop heb.
Systeem onderdelen

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 84,-€ 84,-
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 18,-€ 18,-
1Asus M5A97 EVO€ 88,90€ 88,90
1G.Skill Ripjaws F3-10666CL7D-4GBXH€ 25,85€ 25,85
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 66,50€ 66,50
1MS-Tech CA-0280 Longhorn€ 45,-€ 45,-
1Samsung UE32EH5000W € 277,15€ 277,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 605,40

Onderdelen al beschikbaar
APSU: Coolmax Modular 700w
GPU: Xfx Nvidia Geforce 9600 768MB GSO

Benodigdheden
Pc repair kit en ook toetsenbord met muis

Merk Voorkeuren
Processor graag AMD. Voor de rest, heb ik geen merk voorkeur, zolang het maar 5-6 jaar lang kan gaan. Mooie kast wil ik, als dat kan. SSD, wil ik op dit moment niet gebruiken.

Wensen
Matig energieverbruik.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb eens gezocht op 'Coolmax' en die lijken niet zo best uit de testen te komen. Een voeding is een belangrijk onderdeel en kan bij falen meer componenten mee naar de eeuwige magische rookvelden nemen. Dat is dus niet iets waar je op wilt besparen.

[ Voor 7% gewijzigd door kluyze op 28-09-2012 22:00 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb je aandelen AMD ofzo :? 8)7

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• P da Firenze
Hmm, wist ik niet, kluyze. Dus wat raad je me aan? Nieuwe PSU aanschaffen? En welke merk vind je het beste en ook budget vriendelijk?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb de laatste 2 voedingen van het merk Corsair gehad. Ik vind het best goede voedingen en de reviews zijn meestal positief. Zo behoren toch tot de A-classe. (Momenteel een TX750 en een AX750 is onderweg) de AX750 zou bv. een Seasonic design zijn, maar is met ~€150 wat aan de dure kant.

Ik denk met zo een systeem dat je aan 500-600W voldoende hebt. Dus dan zou ik even kijken naar de A-merken en tussen 500-650W een keuze maken. A-merken zijn bv. Corsair, Antec, Seasonic, Enermax, ... Voor 600W ken je best een goede Corsair vinden onder de €70 volgens mij.

Je geheugen kan volgens mij ook goedkoper. Kingston kost €17 voor 4GB of €34 voor 8GB.

Ik zou ook even kijken in de BBG voor wat inspiratie. Daar gebruiken ze bv voor het amd systeem, met net jouw cpu, een Corsair CX500 V2 voor €54

[ Voor 14% gewijzigd door kluyze op 28-09-2012 22:51 ]

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:23
Ik heb zelf ook een Amd 965 en een hd6950, je kan er leuk op gamen maar een gaming beest zou ik het niet noemen. Laat staan dat ie 6 jaar mee gaat. Je kan beter je budget volledig aan een pc spenderen en de tv later kopen..

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-04 09:52
Het streven om hem 5 tot 6 jaar mee te laten gaan is wel erg lang. De meeste systemen zijn na zo'n 4 jaar toch echt wel afgeschreven. Ik heb twee jaar terug ook voor ongeveer zo'n budget een AMD systeem samengesteld om een beetje te kunnen gamen maar je kunt beter wat meer investeren, anders kun je na 1 of 2 jaar weer upgraden.

• P da Firenze
Normaal heb ik goeie ervaringen met PC's, dus zij gaan meer dan 4 jaar gaan. M'n laatste PC was een HP a6814y. Deze had ik geupgrade met mijn huidige onderdelen. En het ging niet slecht met het gamen, maar moest wel wat centjes extra betalen aan het eind van de maand.

Dit is echt de eerste systeem dat ik zelf ga bouwen. Helaas, met het studeren en sporten heb ik niet zoveel tijd om gezellig de hele avond te gamen. Maar het moet het wel doen wanneer ik de tijd heb.

Kluyze, heb ondertussen de BBG gekeken, en ziet bijna hetzelfde uit als mijn samenstelling, bedankt voor jouw tip. Maar T7D_Sneezy en BleuLed, wat zijn dan jullie keuzes voor Beest voor een Budget? En momenteel heb ik ook geen monitor, dus wat raden jullie mij aan?

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Gezien je het beeldscherm ook als computerscherm gaat gebruiken is 32" niet een beetje veel? Zeker met de relatief lage 1920 x 1080 resolutie ga je echt pixels zien. Ik zou eerder voor 22"- 24" gaan zeker met deze resolutie. Ik ben verder niet zo op de hoogte van een TV gebruiken als computerscherm, dus ik weet niet precies welke goed zijn. Zoek reviews op zou ik zeggen.

Ik zou het verder zou doen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 83,70€ 83,70
1Antec One€ 45,76€ 45,76
1Corsair Builder CX500 V2€ 52,90€ 52,90
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 34,52€ 34,52
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 29,95€ 29,95
1Gigabyte GA-970A-DS3€ 68,-€ 68,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,-€ 15,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 395,83

Goedkoper mobo, maar voldoet verder prima aan je wensen. Kast mag je zelf uitkiezen, maar van de Antec One weet ik dat deze o.a. 2x front USB 3.0 heeft met interne USB 3.0 aansluiting, je 2,5" schijven kan inbouwen als je later een SSD wil en van goede kwaliteit is. Een andere voeding, zoals ook aangegeven ik zou voor een wat betrouwbaardere voeding gaan. Wat sneller en meer geheugen (iets meer toekomstgericht). Beter CPU koeler, ook wel handig als je 6 jaar met de PC wil doen. Een ODD wel zo handig voor je games, of heb je deze al? Graag zou ik je nog een SSD willen aanraden maar dat kan er simpelweg niet meer bij.

Die videokaart is wel erg oud, maar videokaarten zijn naar mijn mening relatief makkelijk te vervangen. Ik zou je verder aanraden voor voor de HD 7850 gaan, als je binnen een jaar gaat upgraden. Neem dan een van de goedkopere / lager geklokte versies, die voldoen verder prima. Ze zijn nu al goed betaalbaar en wanneer je het geld bij elkaar hebt zullen ze misschien nog iets goedkoper zijn. Of misschien nog beter, vraag dan even opnieuw advies in het Componenten Aankoopadvies forum, want de markt kan over een paar maanden al anders uitzien, door prijsveranderingen en nieuwe modellen.
Pagina: 1