Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-07 17:19
Voor mijn opa en oma ben ik op zoek naar een laptop met een groot scherm en vrij hoge resolutie. Dit ivm het feit dat mijn oma niet heel goed meer ziet.
Dus een 17" minimaal.
Ik ben dus aan het kijken en vergelijken gegaan in de PW.

Ze gaan er alleen maar mee internetten en Office gebruiken, dus het hoeft helemaal niet een veeleisende laptop te zijn.
Daarom vind ik het ook lastig om het maximale budget aan te geven, het moet niet te duur zijn.

Ik heb nu de Asus R704A gevonden.
Deze heeft een 17.3" scherm met een 1600*900-resolutie. Dat is het hoogst mogelijk. Een 1080p-scherm wordt te duur.

De GPU is gewoon de onboard HD 4000, dit moet volgens mij wel genoeg zijn voor de doelen.
CPU is een i3 2730m. Heb deze even ingetypt in de Benchmarklist van Notebookcheck.net, en deze kwam daar als 79e uit.

RAM is 4GB en HDD is 500GB, ruim voldoende.

Deze laptop staat nog maar twee weken in de PW, en ik kan via Google ook weinig vinden, dus veel info is er niet over.

Mede daarom ook dit topic. Is dit (ook qua prijs/kwaliteit) een goede laptop of is er eentje die significant beter is (en dan ook kijkend naar de prijs-/kwaliteitsverhouding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-07 21:25
En naar wat voor een budget kijken we? Het resolutieverhaal volg ik trouwens niet helemaal. Een lagere resolutie op een groter scherm levert een groter beeld op, hoe hoger de resolutie hoe kleiner alles wordt... Tenzij je weer gaat zoomen natuurlijk, maar dat doe je het gewoon voor een betere kwaliteit van het beeld, niet voor de grootte.

Je wil sowieso ook eens kijken naar de Dell Inspirion 17SE, die kan ik zo direct nog bedenken i.v.m. een goede prijs/prestatie te leveren, toch als je de kortingsbonnen gebruikt.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Als je oma niet meer goed kan zien lijkt het mij dat je een Full-HD resolutie juist niet zoekt, want "hoe hoger de resolutie, hoe kleiner de lettertjes". Omgekeerd dus ook: "Hoe lager de resolutie, hoe groter de lettertjes".

/edit

Overigens denk ik dat er weinig (niets, als je het mij heel eerlijk vraagt) beters te vinden is, want de laptop die je hebt uitgekozen is alleen dit weekend zo goedkoop bij de mediamarkt (wacht niet te lang, zou ik zeggen).

[ Voor 34% gewijzigd door Omni op 28-09-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

^^ met omni

Iperf

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-07 17:19
Aertsvijand schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:14:
En naar wat voor een budget kijken we? Het resolutieverhaal volg ik trouwens niet helemaal. Een lagere resolutie op een groter scherm levert een groter beeld op, hoe hoger de resolutie hoe kleiner alles wordt... Tenzij je weer gaat zoomen natuurlijk, maar dat doe je het gewoon voor een betere kwaliteit van het beeld, niet voor de grootte.

Je wil sowieso ook eens kijken naar de Dell Inspirion 17SE, die kan ik zo direct nog bedenken i.v.m. een goede prijs/prestatie te leveren, toch als je de kortingsbonnen gebruikt.
Budget weet ik niet, denk dat de max wel rond de prijs van deze Asus ligt.

Waarschijnlijk wordt er wel ingezoomd ja, moet nog even uitzoeken hoe dat in Windows makkelijk gaat (ben Mac gewend (Ctrl + inzoomen)).
Omni schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:14:
Als je oma niet meer goed kan zien lijkt het mij dat je een Full-HD resolutie juist niet zoekt, want "hoe hoger de resolutie, hoe kleiner de lettertjes". Omgekeerd dus ook: "Hoe lager de resolutie, hoe groter de lettertjes".
Hmm, ja dat is zo..
/edit

Overigens denk ik dat er weinig (niets, als je het mij heel eerlijk vraagt) beters te vinden is, want de laptop die je hebt uitgekozen is alleen dit weekend zo goedkoop bij de mediamarkt (wacht niet te lang, zou ik zeggen).
Dat laatste zocht ik, bevestiging. Thnx :).

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45
Voor een kennis heb ik laatst nog een Sony laptop aangeschaft met een Intel Core i5, GeForce GT 540M, 16" 1920 x 1080 pixels, Windows 8 Upgrade, de prijs was € 599,00 bij de Saturn.

Is dus € 200,00 duurder, maar goedkoper kon ik geen Intel Core i5 vinden met een 1920 x 1080 pixels scherm.

[ Voor 25% gewijzigd door Jumpman op 29-09-2012 00:19 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:57

3DDude

I void warranty's

1600*900 op een 17 inch is wel goed te doen (en niet eens zo heel scherp hoor ;))

Dat zou voor wat oudere mensen een prima ding zijn :D
Een i3 is ook snel zat voor je oma, zeker met een HD4000 graphics onboard, heb je ook nog wat grafische kracht.

[ Voor 29% gewijzigd door 3DDude op 29-09-2012 00:19 ]

Be nice, You Assholes :)

Pagina: 1