Systeem upgrade.

Pagina: 1
Acties:

• joneotrix
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-04 07:56
Systeem upgrade

Ik wil mijn pc upgraden zodat ik er weer even tegenkan.
Met deze pc speel ik regelmatig games o.a BF3 ,bewerk ik video's en geluid.
Zelf heb ik pas een nieuwe video kaart gekocht ( 5mnd geleden) een saphire ati6790 1gb.
Ik heb ook nog een pci Creative X-Fi Xtreme Gamer kaart.Deze wil ik graag meenemen vandaar een pci slot op het moederbord.
Ik heb nu een intel q6600 (socket 775) op een asus p5q pro moederbord met 4gb geheugen(800 mhz)
en wil er wel een sneller systeem .

Ben fan van een asus moederbord(heb al diverse merken gehad) en wil er ook minimaal 8gb werkgeheugen op hebben.

Nu heb ik al een een paar componeten gezocht en dit lijkt mij een goede keus alleen zou ik jullie mening of
andere opties willen weten zoals misschien een amd systeem of andere mogelijkheden.
Ook wil ik graag weten of een ssd schijf mijn huidig systeem veel sneller maakt of dit maar minimaal is.

Hier onder zie je mijn huidige keus:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 18,20€ 18,20
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 262,90€ 262,90
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX€ 67,-€ 67,-
1Asus P8Z77-V LX€ 101,10€ 101,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 449,20

Ik zou graag zo rond en prijs van 500 euro blijven.En of de standaard koeler voldoende is of toch de
Cooler Master Hyper TX3 Evo moet plaatsen.

Alvast bedankt.

[ Voor 2% gewijzigd door joneotrix op 28-09-2012 22:13 . Reden: Nog een vraag bij geplaatst ]

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
aftermarket cooler is een prima idee, maar ik zou persoonlijk voor een Scythe mugen rev b gaan. is iets duurder maar nog ruim onder je 500 euro bugdet.

Voor Bf3 en andere games heb je in pinciepe ook genoeg aan core i5. Dat zou ik persoonlijk doen. Het geld dat je hiermee bespaart kan je dan gebruiken voor een SSD.

succes met je upgrade

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:25
Het bewerken van video zal een stuk sneller gaan met een i7, maar voor 90% van de games is de bottleneck de 6790.

Ga/Wil je overklokken?

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je investeert naar mijn mening veel te veel terwijl je een matige videokaart hebt. Je videokaart is veel belangrijker voor gamen. Ben je van plan om te overklokken? Indien niet heb je ook meer dan voldoende met de pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed + pricewatch: Asrock B75 Pro3-M. Bij je CPU zit een stock koeler deze voldoet in principe wel, maar wil je een stiller systeem kan je voor een third party koeler gaan. Kies je voor een third party koeler neem dan de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 of pricewatch: Cooler Master Hyper 412S, laatste is nog iets stiller maar wel ietsjes duurder. (Let op als ander fan zoals casefans meer lawaai maken dat dit geen effect zal hebben). En met 16 GB zal je ook niet veel verschil merken in vergelijking met 8 GB tijdens gamen. Neem dan pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock B75 Pro3-M€ 61,50€ 61,50
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 34,45€ 34,45
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 29,95€ 29,95
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 166,80€ 166,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 292,70

Ik zou daarbij ook willen zeggen upgrade je videokaart. Een beetje lullig omdat je hem 5 maanden geleden hebt gekocht, maar tja deze is niet echt goed. Je hebt in principe daar nog budget voor. Maar je mag uiteraard ook zeggen dat je nog even met deze videokaart gaat doen en dat je later deze upgrade. (Misschien wel zo verstandig, anders is het zo goed als weggegooid geld). Wanneer je de upgrade wil gaan doen vraag dan opnieuw advies in Componenten Aankoopadvies.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 29-09-2012 23:32 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Idd. Verkeerde forum. >componenten advies past het beter bij.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Regeneration
  • Niet online
Dat eigenlijk ook, maar ik bedoelde meer dat wanneer de topic starter de videokaart upgrade wil doen misschien beter is om eerst even wat advies te vragen.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:42
@Regeneration.
Je vergeet dat hij ook video's wil bewerken. Dan kan een sterkere cpu geen kwaad.
Voor gaming maakt een 3450 of 3770 niet zo heel veel uit.

• joneotrix
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-04 07:56
ten eerste bedankt voor jullie reactie's.

Ja idd, ik twijfelde al of ik deze topic moest pakken of die van de componenten.
en ja misschien wil ik later nog wel eens overklokken ,dit is niet prioriteit.
Van het geheugen denk ik wel dat idd 8 gb wel genoeg is.(scheelt weer eurootjes).
Maar ik twijfel nog eigenlijk meer over het moederbord wat ik gekozen heb en sorry ik ben niet zo van asrock.
(kraak het niet af maar niet zo mijn voorkeur).
En ja weet mijn videokaart is een budget geweest maar een heel verschil met mijn helaas kapotte 9600 gt (superoverclockt).
En ik twijfel of ik wel zo vast moet houden aan mijn geluids kaart (Creative X-Fi Xtreme Gamer pci)?

bedankt voor het advies.

• Regeneration
  • Niet online
wappiewappie schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:59:
@Regeneration.
Je vergeet dat hij ook video's wil bewerken. Dan kan een sterkere cpu geen kwaad.
Voor gaming maakt een 3450 of 3770 niet zo heel veel uit.
My bad, helemaal over het hoofd gezien.
joneotrix schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:19:
en ja misschien wil ik later nog wel eens overklokken ,dit is niet prioriteit.
Misschien zou je dan voor pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed + pricewatch: Asus P8Z77-M kunnen gaan.
Van het geheugen denk ik wel dat idd 8 gb wel genoeg is.(scheelt weer eurootjes).
Ik ben niet zo thuis is video- en geluidsbewerken, maar wellicht dat je daar wel meer baat hebt bij meer geheugen. Maar dan zou ik je adviseren om 2x 8 GB te nemen zodat je eventueel later nog kan upgraden. Bijvoorbeeld pricewatch: G.Skill Ares F3-1600C10D-16GAO.
En ik twijfel of ik wel zo vast moet houden aan mijn geluids kaart (Creative X-Fi Xtreme Gamer pci)?
Er is in principe een PCI slot vrij en daar kan je de geluidskaart gewoon insteken. Ik ben niet zo van bekend op dit gebied maar je kan het gewoon proberen, want je hebt de kaart toch al. Is het kwaliteitsverschil duidelijk dan neem je hem anders haal je hem er gewoon weer uit.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:25
Wat voor voeding heb je eigenlijk?

Wat dacht je van zoiets?
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD7850 1GB GDDR5€ 159,50€ 159,50
1Intel Xeon E3-1230V2 Boxed€ 206,50€ 206,50
1Kingston HyperX KHX1600C10D3B1K2/16G€ 68,20€ 68,20
1MSI B75MA-P45€ 56,49€ 56,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 490,69

Huidige setje verkopen en dan eventueel een goede voeding en cpu koeler erbij doen.
Misschien heb je dan zelfs geld over voor een kleine SSD.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Sterk setje, Mitsu _/-\o_

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1