geen netwerk verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 19:07
goede avond,

ik heb een probleem, vanaf vanavond heb ik problemen met me netwerk internet.
toen ik thuis had ik geen internet het niet meer, de router was defect.
want als ik me laptop rect streeks op de modum van upc aansluit heb ik internet.

maar als ik de zelfde kabel pak en sluit die aan op met pc boven( erg lange kabel) eb ik er geen internet op.
zet ik de laptop naast me pc boven en sluit daar de zelfde kabel, aan heb ik internet op me laptop.
ik heb er en een extra netwerk kaart in zitten, en de driver wordt goed installerd, maar als ik daar de netwerk kabel in doe heb ik geen internet.

ligt het nu aan de PC dat ik geen internet heb op me pc?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
update

ik heb op me werk ff een laptop gehaald zodat ik en mijn vrouw allebij kunnen internetten.
maar als ik nu de netwerk kabel in de nieuwe latop doe heb ik geen internet, ook niet als ik hem recht streeks vanaf de upc modem doe.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

update

gisterenavond UPC nog gebeld, kreeg toen te hoeren dat ik nog 2 dingen kon doen.
UPC modem resetten met en zonder de kabels er aan.
heb dit gedaan kreeg toen als resultaat dat ik allen maar internet heb op me PC, en geen internet op de 2 laptops, dit wil ook niet als ik een laptop recht streeks op de UPC modem aansluit.

wilco

[ Voor 40% gewijzigd door Wvr op 29-09-2012 09:11 . Reden: update 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Dat ligt aan de PC inderdaad ;) Ik snap alleen dit stukje even niet:

"ik heb er nu een pci netwerk kaart in zitten en de driver wordt goed geen installerd, maar als ik daar de netwerk kabel in doe heb ik geen internet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Kabelbedrijven kijken naar wat voor PC er als eerste aangehangen wordt. Dit aan de hand van hardware MAC adres.

Een router, kan dit adres klonen, zodat de UPC /Ziggo etc "denkt" dat dezelfde PC er aan hangt.

"Als het normaal werkt", dan zal bij ieder nieuwe PC die aan de modem gehangen wordt, een "login" pagina komen, met de vraag of u een nieuwe PC hebt aangeschaft, en of deze toegang mag hebben. Dan wordt het oude MAC adres niet meer geldig, en krijgt de nieuwe PC toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Of soms gewoon een kwestie van even geduld hebben

Iperf