Game pc voor +- 1200,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenv
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-07 09:41
Ben bijna zo ver met het samenstellen van een nieuwe game pc maar zoek nog een klein beetje advies voor de laatste finetuning :)
  • Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming, voorlopig zal dit Guild Wars 2 zijn op max settings en wellicht bijvoorld Borderlands 2 of andere nog aan te komen nieuwe games op zo hoog mogelijke settings kunnen draaien.
  • Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil proberen niet meer dan ongeveer 1200 euro uit te geven.Iets erboven of eronder :P kan altijd natuurlijk maar belangrijk uiteraard de vrouw ook tevreden te houden en dus niet te gek te maken.
  • Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik neem mee een Logitech G9,G15,G13. Een simpele DVD recorder en een Vertex 2 128GB als 2de SSD. Een Plantronics Audio 995H wireless headset en een IIjama 27" 1920x1200 LCD scherm (+ evt nog aan te sluiten voor extended desktop een oudere Dell 24" 19200x1200 IPS)

Wellicht dat ik over een tijdje (als ik genoeg gespaart heb :+ ) wil over stappen op een 30" of heel misschien een triple monitor setup primair voor gaming.
  • Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een bijna complete lijst met wat ik allemaal nodig zou willen hebben en wat ik op basis van reviews en advies uit omgeving samen gesteld heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D Radeon HD 7970 royalKing€ 378,-€ 378,-
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,95€ 94,95
1be quiet! Dark Rock Pro 2€ 70,75€ 70,75
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 200,-€ 200,-
1Corsair Enthusiast TX850M€ 120,05€ 120,05
1Samsung 830 series 128GB€ 88,40€ 88,40
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2X2133C9R€ 78,25€ 78,25
1Gigabyte GA-Z77X-UD3H€ 140,40€ 140,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.170,80
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Corsair onderdelen daar deze goed uit tests komen en ik gecharmeerd ben van deze kast van ze. Enkel omtrend het geheugen ben ik nog niet helemaal zeker.
  • Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geen specifieke eisen naast mijn huidige set erg luidruchtig is en dus iets stiller wat prettiger zou zijn. Hiernaast wil ik ieder geval mij CPU gaan overklokken en vandaar dus ook de K versie en keuze MB.

Hiernaast wil ik tevens de GPU enigszins kunnen overklokkendaar ik hierover tevens overal lees dat hier genoeg ruimte voor is. Heb nu op basis van aantal Web reviews en de onlangs uitgekomen test van Tweakers de huidige GPU gekozen maar ben er nog niet 100% van overtuigd dat deze de beste high end kaart keus is.

Verder twijfel ik over geheugen. Dit daar ik deze graag zo snel mogelijk zou willen hebben maar ik ook bij een aantal tests gelezen heb dat sneller geheugen in de praktijk weinig verschil uit maakt. Laatste keus was nu wel sneller geheugen ipv langzamer geheugen maar dan 16GB voor +- dezelfde prijs.

Ben overigens geen diehard overclocker en zal op zoek gaan naar een overklok welke stabiel 24/7 te gebruiken is.

Tot slot hoop ik dan ook op een beetje hulp voor de finishing touch en met name voor de keuze van de videokaart en van het geheugen. Andere opmerkingen zijn uiteraard ook van harte welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
- zelf heb ik de witte versie van die behuizing (pricewatch: Corsair Carbide 500R White) en je kan hem wel degelijk horen, maar is zeker niet storend. (als je muziek ofzo op hebt staan, hoor je hem zelf helemaal niet)
Het is zeker een top kast :)
edit: het is ook een rustig geluid van koeling zodat je hem op den duur eigenlijk niet hoort zonder muziek of w/e

- Die cpu koeler lijkt me serieus overpriced :+
-> pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 en laat je hierbij niet misleiden door de lage prijs ;)
Hij staat niet voor niets in het High-end gamesysteem van reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012

- Die voeding is ook serieus overkill ^.^ Maximum 750W en zelf dat is 100% zeker voldoende met ruime overclocks
bv ook van Corsair: pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M

- Je zal het idd niet merken dat je RAM dat beetje sneller geclocked staat ;)
Daarbij heb je met 8gb 1600Mhz ram al voldoende, je moet echt al verschillende videos op hetzelfde moment renderen, chrome met 30 tabs openstaan hebben, nog een OS draaien op vmware enzo om aan die 8gb te geraken :P

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 28-09-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Als je de kast niet stil genoeg vind, kan je altijd nog fans vervangen:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/492/173695;252259
Aardig stille 800rpm exemplaren, goed en niet te duur. (120mm/140mm you choose).

Bij plaatsen kan natuurlijk ook voor extra koelvermogen. Zie dat deze kast genoeg gaten heeft.

Die Corsair psu is best goed, maar je hebt ook deze nog:
pricewatch: XFX PRO850W
Net ff een tikkie beter, sterker en soms goedkoper.

[ Voor 50% gewijzigd door Madrox op 28-09-2012 22:06 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
@Madrox, hm is 850W niet nogal overkill zonder CF/SLI?

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 28-09-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenv
@SmokingCrop, thanks voor de feedback ieder geval!
  • Ook naar de witte zitten loeren welke weer eens iets anders is als eeuwige zwarte kasten (op de beige oude metalen kast die ik in vroegere tijden gehad had :+ )

Belangrijkste ja dat hij niet hinderlijk herrrie meer maakt is voor mij voldoende.
  • Had ook eerst gene uit de BBG maar op *advies* van neefje van mij die deze had deze genomen. Maar zal er nog eens naar kijken want als die van de BBG niet onder doet zonde het extra geld uit te geven.
  • Betreft de voeding vergeten te melden dat ik wellicht als ik voor triple monitor setup later wou gaan hierdoor wat beter future proof ben als ik hierdoor extra GPU(s) er bij wil prikken.
  • Memory ja zonde voor de sneller te gaan dus die aanpassen naar een goeie lagere geklokte van 2x4 zodat ik altijd later nog eens 2x4 of 2x8 bij kan prikken als er iets echt meer geheugen gaat vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenv
@Madrox, dank je voor je feedback!
  • Denk dat andere fans eventueel dan nog goeie later upgrade kan worden ja als ik toch graag nog iets stiller wil cq meer koeling.
  • Had ook naar de Pro gekeken en eerst er in gehad maar twijfelde of de extra kosten opwogen tegen de winst in kwaliteit van de voeding

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik heb de XFX PRO 650w en ben er tevreden over ^.^
die 5 jaar garantie is ook niet mis ;) (zelfde als de corsair)

[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 29-09-2012 00:39 ]

• martenv
Zie dat hij ongev. 30,- goedkoper is als de Corsair en zelfde certificering. Zie wel dat hij niet modulair is maar las ook weer verder dat de Corsair ook niet geheel modulair was.

keuzes keuzes :P Nog even neuzen morgen en dan gaan bestellen!
SmokingCrop schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:38:
Ik heb de XFX PRO 650w en ben er tevreden over ^.^
die 5 jaar garantie is ook niet mis ;) (zelfde als de corsair)

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik heb dus de witte versie vd corsair 500r met een niet-modulaire voeding en je kan die kabels gewoon vanaf dat ze eruit komen wegwerken naar de zijkant via de kabelmanagement :+
Ik denk dat ik modulaire voeding zelf lastiger gevonden zou hebben eigenlijk..

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

De voeding is idd nogal zwaar. Gezien zijn mobo keus dacht ik dat hij een CF/SLi optie wilde openhouden.
Die XFX850 is echt niet te duur, en misschien toch een goede keus als je nu al weet dat je verder gaat uitbreiden. Zo heb ik ook mijn HX 620 gekocht, te zwaar toen, precies genoeg nu. Zit er alweer een dikke 3jr in.

zoniet, heb je aan een XFX650 ook geen verkeerde, kan je zelfs nog aardig cf/sli mee draaien. (niet met de allerzwaarste videokaarten/overklok).

•Had ook naar de Pro gekeken en eerst er in gehad maar twijfelde of de extra kosten opwogen tegen de winst in kwaliteit van de voeding
En dan kom je tussendoor met een duurdere 750watter :o
Nee, is goed. 650watt is ruim voldoende. 850watt is meer "toekomstgericht".

[ Voor 23% gewijzigd door Madrox op 29-09-2012 01:17 ]

• martenv
Madrox schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 01:14:
De voeding is idd nogal zwaar. Gezien zijn mobo keus dacht ik dat hij een CF/SLi optie wilde openhouden.
Die XFX850 is echt niet te duur, en misschien toch een goede keus als je nu al weet dat je verder gaat uitbreiden. Zo heb ik ook mijn HX 620 gekocht, te zwaar toen, precies genoeg nu. Zit er alweer een dikke 3jr in.

zoniet, heb je aan een XFX650 ook geen verkeerde, kan je zelfs nog aardig cf/sli mee draaien. (niet met de allerzwaarste videokaarten/overklok).

•Had ook naar de Pro gekeken en eerst er in gehad maar twijfelde of de extra kosten opwogen tegen de winst in kwaliteit van de voeding
En dan kom je tussendoor met een duurdere 750watter :o
Nee, is goed. 650watt is ruim voldoende. 850watt is meer "toekomstgericht".
Nu nog geen CF maar eventueel in paar maanden wel ja dus vandaar dat ik graag gelijk voeding wou kiezen waar ik makkelijk 2-3 7970's met enige overkook kan draaien.

Ik was een beetje abuis, las eerst over feit heen dat je het over een XFX had en niet een Corsair pro :P

Voor mij dan denk ik beste keus voor de gulden middenweg en voor de 750w

Dank je!

• martenv
Nieuwe samenstelling die het denk ik gaat worden voor mij:

Houd hierbij toch de wat duurdere CPU koeler daar die BBG goedkoper is maar ik toch bij enkele reviews zeker bij overklok niet al te positieve signalen hoor en daar ik onder mijn budget blijf er mee :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D Radeon HD 7970 royalKing€ 378,-€ 378,-
1Corsair Carbide 500R White€ 96,90€ 96,90
1be quiet! Dark Rock Pro 2€ 69,90€ 69,90
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 200,-€ 200,-
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 100,-€ 100,-
1Samsung 830 series 128GB€ 88,20€ 88,20
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,44€ 72,88
1Gigabyte GA-Z77X-UD3H€ 140,10€ 140,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.145,98

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Vind die koeler overpriced en deze koeler is erg goed:
pricewatch: Scythe Mugen 3 Rev. B
Waarom meer uitgeven als het niet hoeft ;)

Scheelt toch zo'n 30 euro, kan je deze kopen:
pricewatch: Cooler Master CM Storm Stryker

[ Voor 30% gewijzigd door Madrox op 29-09-2012 18:38 ]

• martenv
Madrox schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:35:
Vind die koeler overpriced en deze koeler is erg goed:
pricewatch: Scythe Mugen 3 Rev. B
Waarom meer uitgeven als het niet hoeft ;)

Scheelt toch zo'n 30 euro, kan je deze kopen:
pricewatch: Cooler Master CM Storm Stryker
maakt het wel lastig hoor :+ nee je hebt gelijk en die Cooler Master ziet er net nog even weer wat beter uit kwa looks en specs.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Als je alvast wil meekwijlen:
YouTube: CM Storm Stryker Review - Trooper Comparison
Die gast doet niet anders :o

• martenv
Dan kan je bijna niet anders dan dat het de uber kast is ja 8)

Gaan er voor en kan ik vast gaan meekwijlen :9~ tot ik de spullen op mag gaan halen voor installatie O+
Pagina: 1