Ben bijna zo ver met het samenstellen van een nieuwe game pc maar zoek nog een klein beetje advies voor de laatste finetuning 
kan altijd natuurlijk maar belangrijk uiteraard de vrouw ook tevreden te houden en dus niet te gek te maken.
Wellicht dat ik over een tijdje (als ik genoeg gespaart heb
) wil over stappen op een 30" of heel misschien een triple monitor setup primair voor gaming.
Hiernaast wil ik tevens de GPU enigszins kunnen overklokkendaar ik hierover tevens overal lees dat hier genoeg ruimte voor is. Heb nu op basis van aantal Web reviews en de onlangs uitgekomen test van Tweakers de huidige GPU gekozen maar ben er nog niet 100% van overtuigd dat deze de beste high end kaart keus is.
Verder twijfel ik over geheugen. Dit daar ik deze graag zo snel mogelijk zou willen hebben maar ik ook bij een aantal tests gelezen heb dat sneller geheugen in de praktijk weinig verschil uit maakt. Laatste keus was nu wel sneller geheugen ipv langzamer geheugen maar dan 16GB voor +- dezelfde prijs.
Ben overigens geen diehard overclocker en zal op zoek gaan naar een overklok welke stabiel 24/7 te gebruiken is.
Tot slot hoop ik dan ook op een beetje hulp voor de finishing touch en met name voor de keuze van de videokaart en van het geheugen. Andere opmerkingen zijn uiteraard ook van harte welkom
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Wat mag het systeem gaan kosten?
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wellicht dat ik over een tijdje (als ik genoeg gespaart heb
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Club3D Radeon HD 7970 royalKing | € 378,- | € 378,- |
1 | Corsair Carbide 500R Black | € 94,95 | € 94,95 |
1 | be quiet! Dark Rock Pro 2 | € 70,75 | € 70,75 |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 200,- | € 200,- |
1 | Corsair Enthusiast TX850M | € 120,05 | € 120,05 |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 88,40 | € 88,40 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2X2133C9R | € 78,25 | € 78,25 |
1 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | € 140,40 | € 140,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.170,80 |
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Hiernaast wil ik tevens de GPU enigszins kunnen overklokkendaar ik hierover tevens overal lees dat hier genoeg ruimte voor is. Heb nu op basis van aantal Web reviews en de onlangs uitgekomen test van Tweakers de huidige GPU gekozen maar ben er nog niet 100% van overtuigd dat deze de beste high end kaart keus is.
Verder twijfel ik over geheugen. Dit daar ik deze graag zo snel mogelijk zou willen hebben maar ik ook bij een aantal tests gelezen heb dat sneller geheugen in de praktijk weinig verschil uit maakt. Laatste keus was nu wel sneller geheugen ipv langzamer geheugen maar dan 16GB voor +- dezelfde prijs.
Ben overigens geen diehard overclocker en zal op zoek gaan naar een overklok welke stabiel 24/7 te gebruiken is.
Tot slot hoop ik dan ook op een beetje hulp voor de finishing touch en met name voor de keuze van de videokaart en van het geheugen. Andere opmerkingen zijn uiteraard ook van harte welkom