Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn
Een alternatief is om (als je b.v. 3.145 als getal hebt) Math.Floor(getal) te doen, dan hou je '3' over. Vervolgens doe je je originele getal minus je floor-getal, dan houd je het stuk na de komma over. En dan kun je weer simpelweg als string gaan tellen hoeveel karakters dat zijn.
[ Voor 45% gewijzigd door Avalaxy op 28-09-2012 18:01 ]
Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn
1
2
| float x = 324234.34; int fpart = x.ToString() /* zet x om naar string */.Split('.') /* splits op punt */ [1] /* neem index 1 van de array (het '34 gedeelte' */ .Length /* lengte van die string */; |
[ Voor 44% gewijzigd door Snake op 28-09-2012 18:02 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
De eerste link geeft het antwoord.
edit: Sorry, ik had de openings post verkeerd begrepen.
[ Voor 12% gewijzigd door Jegorex op 28-09-2012 18:04 ]
Tx, ga het invoegen in codeSnake schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:01:
C#:
1 2 float x = 324234.34; int fpart = x.ToString().Split('.')[1].Length;
...En toen had TS een Nederlandse locale en was 't decimaalscheidingsteken opeens geen punt maar een komma *BOEM* Index was outside the bounds of the array.Snake schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:01:
C#:
1 2 float x = 324234.34; int fpart = x.ToString() /* zet x om naar string */.Split('.') /* splits op punt */ [1] /* neem index 1 van de array (het '34 gedeelte' */ .Length /* lengte van die string */;
1
2
| double x = 3.141592d; double fractionalPortion = x - Math.Truncate(x); |
[edit]
Oh, het aantal decimalen, niet de decimalen zelf (fractional part). My bad. Geldt nog steeds dat dat ToString geneuzel niet aan te raden is (tenzij je bijvoorbeeld CultureInfo.InvariantCulture zou passen naar .ToString() ).
[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 28-09-2012 18:16 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Bij 3,14159265 geeft ie 14159265 weer niet 8.
daar heb je gewoon modf voor MSDN: modf, modff
Wil je dan toch weten dat er 8 cijfers achter de decimaal zitten, dan gebruik je nog steeds modf en doe je een size of lenght oid op de fractionele deel.
Dan zit je ook niet met locale geneuzel
Dat is C++, geen C#
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Dat is iets anders dan de TS beweertRmg schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:11:
Bij 3,14159265 geeft ie 14159265 weer niet 8.

Zie hier dames en heren, dé reden waarom veel softwareprojecten falenKridri schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:50:
geeft het aantal decimalen weer achter de komma
My bad
Dan heb je vast math.floor (afronden naar laagste decimaal.)
als je dat van je orginele getal aftrekt heb je je fractie.
http://tibasicdev.wikidot.com/fpart En wat TS beweert is niet wat TI beweert

[ Voor 27% gewijzigd door Rmg op 28-09-2012 18:18 ]
Wat ik zo snel vind lijkt er op te wijzen dat fPart wel degelijk de "fractional part" teruggeeft;
1
| fPart(3.141592) -> .141592 |
Dus, TS, wat wil je nu hebben? Het aantal decimalen? (Waarom zou je dat überhaupt willen hebben?) of de decimalen zélf?
[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 28-09-2012 18:19 ]
Over mij
Oh dat geloof ik best hoor, maar dat had je TS dan wel beter mogen beschrijven. Het _aantal_ decimalen na de komma is wat anders dan "de decimalen na de komma".RobIII schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:18:
[...]
Wat ik zo snel vind lijkt er op te wijzen dat fPart wel degelijk de "fractional part" teruggeeft;
code:
1 fPart(3.141592) -> .141592
Ik had 't dan ook tegen TSAvalaxy schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:19:
[...]
Oh dat geloof ik best hoor, maar dat had je TS dan wel beter mogen beschrijven. Het _aantal_ decimalen na de komma is wat anders dan "de decimalen na de komma".
Over mij
Ben eigenlijk op zoek naar het aantal decimalen na de komma.RobIII schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:18:
[...]
code:
1 fPart(3.141592) -> .141592
Dus, TS, wat wil je nu hebben? Het aantal decimalen? (Waarom zou je dat überhaupt willen hebben?) of de decimalen zélf?
Het programma moet eigenlijk getallen ontbinden in priemgetal om hiermee te reken.
bv. 8 = 2*2*2=2^3
Met het aanta decimalen na de komma kan ik bepalen of deze waarden een nut hebben of niet.
Zou gewoon iets( fpart) moeten hebben gelijk op de Ti.RobIII schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:49:
[...]
wat is het verschil tussen:
3.1 1 decimaal 3.100000000000 1 of 12 decimalen? 3.100000000000000000000000001 1 of 27 decimalen?
Je bent bekend met hoe doubles/floats werken?
[afbeelding]
[ Voor 36% gewijzigd door Kridri op 28-09-2012 19:23 ]
wat is het verschil tussen:Kridri schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:43:
Met het aanta decimalen na de komma kan ik bepalen of deze waarden een nut hebben of niet.
3.1 1 decimaal 3.100000000000 1 of 12 decimalen? 3.100000000000000000000000001 1 of 27 decimalen?
Je bent bekend met hoe doubles/floats werken?

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 28-09-2012 18:56 ]
Over mij
Zoek je dan niet iets als het volgende?Kridri schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:43:
[...]
Het programma moet eigenlijk getallen ontbinden in priemgetal om hiermee te reken.
1
2
3
4
| bool isDeelbaarDoor(int a, int b) { int c = a / b; return b*c == a; } |
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
RayNbow schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:09:
[...]
Zoek je dan niet iets als het volgende?
C#:
1 2 3 4 bool isDeelbaarDoor(int a, int b) { int c = a / b; return b*c == a; }
1
| return a%b == 0 |
@ mods topic mag gesloten worden
Maar, if you don't mind me saying, ik vind wel dat je wel heel snel de doek in de ring gooit. Er lukt iets niet meteen en je geeft 't op?
Over mij
Ik ben overigens heel groot fan van .NET/C#, maar ik vind het geen goed platform om mee te beginnen.
[ Voor 23% gewijzigd door Avalaxy op 29-09-2012 17:11 ]
Daarnaast is programmeren in Java in Eclipse een eitje, maar voor C# heb je de Visual Studio Express editions en die maken het je helemaal makkelijk.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik neem aan dat de TS al het een en ander in C# heeft gedaan (hello world, etc.), dus dan lijkt het me niet onredelijk in die richting door te gaan.
@TS:
Om nog even in te gaan op je originele vraag:
- fpart geeft niet het aantal cijfers achter de komma (dat is, zoals RobIII al aangaf, onmogelijk, tenzij je met breuken werkt), maar het fractionele deel van een getal - dus 2.12345 geeft 0.12345
- fpart is een middel om je probleem op te lossen: je kunt immers kijken of een deling een geheel getal oplevert. Het is alleen niet de enige manier.
- de manier die men in andere talen gebruikt is te kijken naar de rest bij deling, oftewel de modulo-operator. Op de TI is dat het mod() commando, in C# (en de meeste andere talen) is dat rest = getal % deler.
Zucht... Ik had het ook helemaal niet over de taal zelf, ik snap ook wel dat die gewoon goed in elkaar zit. Maar dat de ontwikkeling van Java traag gaat daar heeft de TS geen flikker mee te maken. Boeit hem het nou of ze lambdas hebben of niet, hij moet eerst nog de basis leren.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:32:
Daar ben ik het mee oneens. C# is juist uitermate goed om mee te beginnen. De beginnersvoorbeelden zijn zeer duidelijk en de syntax komt zeer sterk overeen met dat van Java. De OOP gedachtengang is mijn inziens dan ook evengoed aan te leren in C# als in Java. Het sterke nadeel van Java vind ik dat de ontwikkeling zo ontiegelijk traag is dat C# Java al jaren voorbij gestreefd heeft.
Feit is dat je Java gewoon lekker in notepad++ of wat dan ook kunt schrijven, en je voor C# Visual Studio nodig hebt, die ook nog eens 500 euro kost (tenzij je voor de gratis versie gaat, maar daar kun je dan ook geen hol mee).
Daarnaast is alles op het .NET platform zo ontzettend goed met elkaar geïntegreerd en word je qua debugmogelijkheden zo erg in de watten gelegd dat je 1) als beginner de bomen niet meer door het bos ziet, en 2) nooit meer naar een andere taal wilt omdat het dan gewoon een stuk primitiever is. Als de TS gewoon simpel begint dan leert hij beter dat programmeren uit meer bestaat dan een top-of-the-line IDE hebben die alles voor je doet.
Procedureel programmeren != Functioneel programmerenWouser schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:57:
Ik zou zelf Python kiezen. Leer eerst maar functioneel programmeren en daarna pas in classes, waar toe je bij Java eigenlijk al meteen wordt in gedwongen.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
De express edities voldoen echt meer dan voldoen hoor. Tenzij je natuurlijk extensies en fancy zaken wilt gaan gebruiken, maar ja... dat is dan ook voor een beginner wel erg irrelevant.Avalaxy schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:49:
[...]
Feit is dat je Java gewoon lekker in notepad++ of wat dan ook kunt schrijven, en je voor C# Visual Studio nodig hebt, die ook nog eens 500 euro kost (tenzij je voor de gratis versie gaat, maar daar kun je dan ook geen hol mee).
Verwijderd
Volgende talen zijn meer op het numerieke/algebraische gedeelte van de wiskunde gericht (aangezien je nu programmeert met Ti basic zouden deze talen eenvoudiger moeten zijn).
Maple, Mathematica en Singular. Dit zijn CAS'en.
Octave en Matlab. Dit zijn programma's voor numerieke berekeningen.
Laten we dan voor het gemak maar mono + monodevelop negeren of niet?Avalaxy schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:49:
[...] Feit is dat je Java gewoon lekker in notepad++ of wat dan ook kunt schrijven, en je voor C# Visual Studio nodig hebt, die ook nog eens 500 euro kost (tenzij je voor de gratis versie gaat, maar daar kun je dan ook geen hol mee).[...]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Geen idee hoe dat in C# werkt, maar in C++ iig werkt modulo alleen met integers.
Maar het gaat er dus om dat je wilt weten of iets een geheel getal is?
1
2
| double a; bool b = (a == Math.Floor(a)) |
Weet niet of TS student is, maar in dat geval heb je Visual Studio Professional helemaal gratischAvalaxy schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:49:
Sharpdevelop heb je ook nog. Maar die alternative IDE's stellen niets voor in vergelijking met VS imho.Caelorum schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:28:
[...]
Laten we dan voor het gemak maar mono + monodevelop negeren of niet?
[ Voor 53% gewijzigd door Compizfox op 30-09-2012 14:28 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Die code was een aanvulling op RayNbow zijn voorbeeld wat gebruik maakt van 2 integers.Compizfox schreef op zondag 30 september 2012 @ 03:02:
[...]
Geen idee hoe dat in C# werkt, maar in C++ iig werkt modulo alleen met integers.
Maar het gaat er dus om dat je wilt weten of iets een geheel getal is?
C#:
1 2 double a; bool b = (a == Math.Floor(a))
[...]
Als je het samenvoegt krijg je dus dit:
1
2
3
| bool isDeelbaarDoor(int a, int b) { return a%b == 0; } |
RayNbow zijn code was een reactie op Kridri zijn post waar hij zegt dat de bedoeling van het programma is om getallen te ontbinden in priemgetallen.
Dat is dus complete onzin. Of je nu de Java SDK of de .Net SDK pakt, je kunt met beiden je zooi compileren zonder dat je een IDE nodig hebt.Avalaxy schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:49:
Daarnaast is de gratis versie van VS gewoon helemaal prima. Het maakt dus geen fluit uit of je met C# of Java begint.
https://niels.nu
C# heeft ook gewoon een compiler die je met de hand kunt aanroepen, dus wat je roept is bs. En daarnaast is het werken in een IDE voor een beginner -juist- makkelijker.Avalaxy schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:49:
[...]
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Je hoeft niet meteen te zuchten hoor. Ik ben het grotendeels met je eens, maar je poneert dat Java een goede taal is om mee te beginnen maar C# is in dat opzicht niet veel anders. In je originele post leg je niet uit waarom je niet voor C# zou kiezen. Dat doe je nu wel. Niet meteen zo geirriteerd reageren, dat is niet goed voor je bloeddruk. Je post nu legt het goed uit, maar dat had je eerder even moeten doen dan had ik er niet op gereageerd.Avalaxy schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:49:
[...]
Zucht... Ik had het ook helemaal niet over de taal zelf, ik snap ook wel dat die gewoon goed in elkaar zit. Maar dat de ontwikkeling van Java traag gaat daar heeft de TS geen flikker mee te maken. Boeit hem het nou of ze lambdas hebben of niet, hij moet eerst nog de basis leren.
Daarnaast is alles op het .NET platform zo ontzettend goed met elkaar geïntegreerd en word je qua debugmogelijkheden zo erg in de watten gelegd dat je 1) als beginner de bomen niet meer door het bos ziet, en 2) nooit meer naar een andere taal wilt omdat het dan gewoon een stuk primitiever is. Als de TS gewoon simpel begint dan leert hij beter dat programmeren uit meer bestaat dan een top-of-the-line IDE hebben die alles voor je doet.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ah, een error...Kridri schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:02:
Want ik krijg steeds een error met numericupdown
Er is een int.Parse, een int.TryParse, een double.Parse, een double.TryParse en ga zo maar door mocht je een "gewone textbox" willen gebruiken.
[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 03-10-2012 19:15 ]
Over mij
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Maar je kunt je vraag ook prima zelf beantwoorden door gewoon even te [google=numericupdown int].
[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 03-10-2012 19:39 ]
Over mij
Altijd zoeken op [probleem], [controlnaam] en evt msdn voor de documentatie of example/tutorial als je een voorbeeld wilt.
Elk probleem is al wel eens voorgekomen zeg ik altijd.
Alleen returned de Value property een decimal, en dat betekent dat:jip_86 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:25:
Numericupdown heeft toch juist als voordeel dat je direct getallen hebt ipv string:?
1
| int myInt = myNumericUpDown.Value |
een foutmelding geeft. Nogal wiedes want een decimal kun je niet in een int stoppen. En dus moet je casten.
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 03-10-2012 20:48 ]
Over mij
Ik weet dat ik al veel stomme vragen heb gesteld maar dit wordt mijn laatste echt. Zit dus al 2 weken te kloten op een programma dat 20 random getallen (natuurlijke getallen) kiest tussen 1 en 69 en deze print in een txt file. Maar ik zit hopeloos vast. Wie zou mij hiermee willen helpen aub.
Mvg,
Kridri
De Tweakers hier willen je best helpen, maar het is van belang dat je vertelt waar je vastzit. Wat heb je al opgezocht, wat heb je al geprobeerd? In welk stuk relevante code zit je vast, wat klopt er niet aan je output?Kridri schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:57:
Beste tweakers,
Ik weet dat ik al veel stomme vragen heb gesteld maar dit wordt mijn laatste echt. Zit dus al 2 weken te kloten op een programma dat 20 random getallen (natuurlijke getallen) kiest tussen 1 en 69 en deze print in een txt file. Maar ik zit hopeloos vast. Wie zou mij hiermee willen helpen aub.
Mvg,
Kridri
Als iemand anders het programma voor je zou schrijven leer je er niets van. Daar hebben de tweakers hier in het programming-forum geen zin in en het geeft jou als het goed is ook geen voldoening, tenzij het een huiswerkopdracht is waar je vanaf moet.
Als je aankomt met een specifieke vraag, je dus echt laat zien dát en waar je muurvast zit, en je alles geprobeerd hebt wat je zelf kunt proberen (googlen, beginnerstutorials nog eens aandachtig doorlezen, etc.), zijn er hier genoeg mensen die je graag willen helpen
Als je dat niet doet is de kans groot dat een moderator je hier een keer over gaat aanspreken, bovenin dit forum zijn allemaal sticky topics met regels waar dat wat ik hierboven uitleg allemaal in staat. Maar goed, daar ga ik niet over
Also; los eerst de deelproblemen op (het genereren van random nummers, dingen wegschrijven naar file) voordat je deze combineert. Dit is het belangrijkste van leren programmeren: het identificeren van de deelproblemen en deze een voor een leren oplossen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
| using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms; using System; using System.IO; namespace WindowsFormsApplication1 { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); } private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int A = get.Next(1, 69); string tst = Convert.ToString(A); MessageBox.Show(tst); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int B = get.Next(1, 69); string tst = Convert.ToString(B); MessageBox.Show(tst); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int C = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int D = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int E = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int F = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int G = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int H = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int I = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int J = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int K = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int L = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int M = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int N = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int O = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int P = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int Q = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int R = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int S = get.Next(1, 69); } for (int i = 0; i < 1; i++) { Random get = new Random(); System.Threading.Thread.Sleep(10); int T = get.Next(1, 69); } } private void button2_Click(object sender, System.EventArgs e); class TextFileWriter { static void Main(string[] args) { int A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S, T; string A = Convert.ToString(A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S, T); TextWriter tw = new StreamWriter("date.txt"); tw.WriteLine(A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S, T); tw.Close(); } } } } |
Dit is mijn code. Misschien kunnen jullie me dan wel helpen?
Edit: Je hebt maar wat zitten copy-pasten zonder de code te snappen ofniet?
[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 10-10-2012 17:38 ]
Ik zit gewoon overal vast. Krijg mijn int van het random niet afgedrukt in de txt.Hydra schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:35:
Godver. We zeggen toch dat je uit moet leggen WAAR je vast zit?
Dat komt omdat je code copy-paste zonder er iets van te snappen. Je hebt maar 1 enkele for-loop nodig met 20 iteraties waarbinnen je een random nummer aanmaakt en deze ook afdrukt. Dit is volkomen triviaal en alle code om dit te doen heb je al. Maar als wij je gewoon die code geven in plaats van dat jij moeite doet het te snappen dan kom je over 30 minuten met je volgende probleem.Kridri schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:37:
Ik zit gewoon overal vast. Krijg mijn int van het random niet afgedrukt in de txt.
Het is gewoon ronduit irritant dat er zo expliciet aangegeven wordt wat 'ie moet doen (en daar steek je dan tijd en moeite in) om dat volledig genegeerd te zien. TS mag best ff meekrijgen dat dit gewoon een vervelende instelling is.Struikrover schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:36:
Zeg, zo kan ie wel even he. Als je wilt gaan vloeken ga dan gewoon niet meer in het topic posten...
[ Voor 28% gewijzigd door Hydra op 10-10-2012 17:42 ]
Zoals Hydra al zegt is dit niet de bedoeling. Daarnaast valt er aan je code te zien dat je nog heel veel moet leren, en zou ik je echt aanraden om met een boek/tutorial aan de slag te gaan en helemaal bij het begin te beginnen.Kridri schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:32:
C#:
1 heeeeel veel code
Dit is mijn code. Misschien kunnen jullie me dan wel helpen?
Dan leer je goed debuggen, de juiste syntax voor onder andere for-loops (je gebruikt ze in je code fout) en ook wat theorie over dingen als scopes, die toch wel belangrijk zijn in talen als C# en mis gaan in je code.
Met zo'n bulk van code gaat niemand je hier helpen. Daar heb je ook niks aan. Je moet eerst eens gaan begrijpen wat allemaal die regels code nou eigenlijk doen die je nu getypt hebt.
Het is misschien niet netjes maar zijn frustratie kan ik wel begrijpen.Struikrover schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:36:
Zeg, zo kan ie wel even he. Als je wilt gaan vloeken ga dan gewoon niet meer in het topic posten...
[ Voor 0% gewijzigd door Gimmeabrake op 10-10-2012 17:43 . Reden: typo ]
Ja hoor, ik laat finance wel een factuur sturen en dan bouw ik het voor je. Als je het zelf wil kunnen dan zul je moeten leren programmeren. Met issues daar help ik je graag maar wat jij wil is dat wij het voor je maken en dat is gewoon een ordinair scriptrequest.Kridri schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:49:
Sorry he, ik weet dat ik nog veel moet leren. Maar zouden jullie mij aub kunnen helpen.
Dus nogmaals: begin bij het begin, leer wat variabelen doen, wat een for-loop doet, etc. Maak een programma dat hello world afrdukt. Maak dan een programma dat een variabele met daarin hello world afdrukt. Pas dat dan aan dat hij het in een for-loop 10 keer doet. Zo zijn we allemaal begonnen en dit moet je echt helemaal zelf doen omdat je van voorgekauwde code helemaal niks leert.
En ja, dit kost een stuk meer tijd dan simpelweg 20 keer een dobbelsteen gooien en de uitkomsten opschrijven.
[ Voor 30% gewijzigd door Hydra op 10-10-2012 17:53 ]
Om het even om te draaien: als jij geen zin hebt om de berekeningen uit je hoofd te doen en dus een beetje moeite te doen, waarom zouden wij dan wel zin moeten hebben om de moeite te doen om het voor jou te programmeren?Kridri schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:49:
Sorry he, ik weet dat ik nog veel moet leren. Maar zouden jullie mij aub kunnen helpen. Af ik kan dit met een programma doen of ik moet alle berekeningen uit het hoofd doen. en daar heb ik niet zo een zin in.
Daarnaast schreef je in de TS dat je TI Basic kan... dan programmeer je het daar toch even in als het zo dringend is!
Kan iemand even...?Kridri schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:57:
Beste tweakers,
Mvg,
Kridri
Zoals je zult lezen in onze Quickstart verwachten we wel wat meer eigen inzet, zeker in een topicstart. En ja, de gequote post had gewoon een nieuw topic moeten zijn i.p.v. dat je je huidige topic "misbruikte" om onder die quickstart uit te komen.
Ik zie dan ook graag een nieuw topic verschijnen waarin je wél laat zien wat je gezocht/geprobeerd/gevonden hebt, relevante(!) delen(!) code post etc. En waarin je duidelijk bent wat er precies niet lukt, waarom je denkt dat dat zo is, of je al gedebugged hebt etc. (zie ook Debuggen: Hoe doe ik dat?).
[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 10-10-2012 18:08 ]
Over mij
Dit topic is gesloten.