Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange cross forest free/busy failed

Pagina: 1
Acties:

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
Ik wil een Exchange migratie van 2007 naar 2010 doen in een ander forest. Maar op één of andere manier loop ik gewoon vast met de free/busy tussen deze forests.
Ik heb uren en uren gezocht, maar zie even niet meer wat ik nog kan doen. Als één van jullie mij even in de goede richting kan sturen, heel graag.

Oude domain gegevens
  • AD domain name; corp.domain.com
  • SMTP namespace; bedrijf.nl
  • Exchange 2007
Nieuwe domain gegevens
  • AD domain name; bedrijf.local
  • SMTP namespace; bedrijf.nl
  • Exchange 2010
Tussen deze forests heb ik een full-forest trust gemaakt. Dit gaat prima.
Op de Exchange servers heb ik de accepted domains goed ingericht met Authoritative en Internal. De gebruikers kunnen naar elkaar emailen tussen de verschillende domeinen. Dus bijvoorbeeld de email van UserAOudeDomein@bedrijf.nl kan emailen naar UserBNieuwDomein@bedrijf.nl en omgekeerd.

Om de free/busy tussen beide forests te regelen heb ik onder andere dit document gevolgd:
http://blogs.technet.com/...e/2011/03/04/3412075.aspx
Dus dit behelst het aanmaken van een AvailabilityAddressSpace, Export-AutodiscoverConfig en de juiste rechten verlenen.
Tot zo ver gaat alles goed.

Maar er is natuurlijk een probleem met de shared smtp-namespaces. Om nu even simpel te beginnen heb ik in het oude domain een user aangemaakt met alleen het adres @corp.domain.com geconfigureerd. Dat is niet het smtp adres wat de andere gebruikers gebruiken, maar om te testen zou dit moeten lukken. Uiteraard heb ik Exchange in het oude domain zo geconfigureerd dat deze ook de emails van het smtp domain @corp.domain.com kan afhandelen.
In het nieuwe domain heb ik een contact aangemaakt met het adres testusera@corp.domain.com

Als ik nu vanuit het nieuwe domain met een Outlook client de Test email Autoconfiguration uitvoer, dan gaat dit prima. Het autodiscover point wat wordt gevonden en succesvol wordt getest is:
autodiscover.corp.domain.com
Maar, als ik free/busy wil opvragen, dan failed het met attendee's server is not found.

Oke, volgende test die ik heb gedaan is op de Exchange server zelf. Ik geef dan het volgende commando:
code:
1
Test-OutlookWebServices "testusera@corp.domain.com"| fl

Maar nu komt dus het vreemde. Ik krijg het voglende retour:
code:
1
2
3
4
5
6
When querying Availability for the recipient e-mail address testusera@corp.domain.com, the following error code and message were received: ErrorAutoDiscoverFailed:Autodiscover failed for e-mail address <testusera>SMTP:testusera@corp.domain.com with exception Microsoft.Exchange.InfoWorker.Common.Availability.AutoDiscoverFailedException: The remote name could not be resolved: 'autodiscover.bedrijf.nl'. The request information is Discovery URL : https://autodiscover.bedrijf.nl/autodiscover/autodiscover.xml, EmailAddress : <testusera>SMTP:testusera@corp.domain.com. ---> System.Net.WebException: The remote name could not be resolved: 'autodiscover.bedrijf.nl'
    at System.Net.HttpWebRequest.GetRequestStream(TransportContext& context)
    at System.Net.HttpWebRequest.GetRequestStream()
    at Microsoft.Exchange.InfoWorker.Common.Availability.AutoDiscoverRequest.BeginInvoke()
    --- End of inner exception stack trace ---
 . Name of the server where exception originated: EXCHANGE01., inner exception: The remote name could not be resolved: 'autodiscover.bedrijf.nl'. The request information is Discovery URL : https://autodiscover.bedrijf.nl/autodiscover/autodiscover.xml, EmailAddress : <testusera>SMTP:testusera@corp.domain.com.

Het vreemde hierin is dat dus het service connection point (scp) naar bedrijf.nl wil resolven voor de autodiscover informatie in plaats van naar autodiscover.corp.domain.com
Ik heb al met ADSIedit de hele configuratie doorgespit om te kijken waar het scp staat met de verkeerde waardes, maar ik kan het gewoon niet vinden.

Uiteindelijk is mijn vraag dus:
Hoe kan ik er voor zorgen dat als er free/busy informatie voor een gebruiker in @corp.domain.com wordt opgevraagd de informatie wordt opgehaald bij autodiscover.corp.domain.com.

Wie o wie kan mij helpen?
Alvast many many thanks _/-\o_

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je de DNS servers van beide domains "gekoppeld"?
Maw: is x.bedrijf.local vanuit corp.domain.com te resolven en omgekeerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Remco
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:39:
Heb je de DNS servers van beide domains "gekoppeld"?
Maw: is x.bedrijf.local vanuit corp.domain.com te resolven en omgekeerd?
Ja, is ingesteld en dat werkt goed.

• Remco
*bump*
Helemaal niemand een idee?

• Remco
Oke, hier even wat feedback voor een ieder met dezelfde issues.

Uiteindelijk bleek dat het SCP in het nieuwe domain voor het oude domain record verkeerd was doordat we in het oude domain een server hadden met incorrecte autodiscover URL's.
Ik heb met ADSIedit het SCP in het nieuwe domain verwijderd van dat betreffende domain. Daarna de autodiscover URL's goed gezet op de Exchange server in het oude domain en opnieuw met export-autodiscover de SCP in het nieuwe domain gezet.
Nu gaat de resolving goed.