Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSmurf
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 07:03
Ik heb een nieuw HTPC-systeem in elkaar gezet, op basis van een ASUS C60M1-I mini-ITX bordje. Dat wil niet opstarten. Doet gewoon niks. Dat wil zeggen: zolang ik de beoogde voeding gebruik, te weten een PicoPSU van 80W. Als ik een zware voeding gebruik (530W, uit mijn ontwikkel-desktop-PC) is er niks aan de hand.

Ik heb juist dit bord gekozen vanwege het lage stroomverbruik. Ik zou zelf zeggen dat het makkelijk moet kunnen, alleen dit bordje zonder aansluitingen op 80W. Zelfs mét de beoogde hardware (SSD, DVD, bedraad netwerk en een toetsenbord) mag het geen probleem zijn. De vorige HTPC, met een aanzienlijk meer stroom vretende processor, deed het prima op een 120W voeding.

Maar Asus stelt in de documentatie dat dit bord een PSU van minimaal 350W vereist. En als ik het zeker wil weten moet ik even hun stroomberekenwebpagina bezoeken, maar daar staat mijn bord uiteraard niet tussen en iets vergelijkbaars ook niet echt.

Heeft iemand ervaring met het stroomverbruik dit bord of een vergelijkbaar geval? Moet ik naar een zwaardere voeding? Of functioneert de PicoPSU die mij geleverd is niet goed? En zo ja, hoe kom ik er dan achter dat het inderdaad specifiek dit exemplaar van de voeding is en dat een volgende PicoPSU van 80W wel gaat werken?

Wellicht ten overvloede: het moederbord vereist een P4-aansluiting, die niet standaard op de PicoPSU aanwezig is. Ik heb daar zelf een verloopkabeltje voor gemaakt, dat ik aansluit op een HDD-voedingsstekkertje (waar dus verder niks op aangesloten zit). Nee, ik weet niet 100% zeker of dit kabeltje goed werkt. Maar de aansluitingen zijn 100% zeker correct, en ik zie niet in wat er verder nog mee mis zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je niet 100% zeker weet, dan kan het goed zijn dat dat je probleem is.
Gaat de boel wel aan maar krijg je geen beeld, start niet door ? Dan is het vrij zeker de p4 stekker.

80w is ruim voldoende voor die cpu + mobo combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 15:59
Misschien is er niet genoeg stroom beschikbaar op de 12V lijn ? Ik zie in de specs van zo'n Pico PSU-80 dat die maar 4A kan leveren op de geschakelde 12V (die uit de Pico-PSU komt). Misschien is dat net te weinig voor de P4 aansluiting. Misschien is een oplossing om de 12V voor de P4 direct uit de 12V adapter te laten komen al weet ik zo niet of een moederbord daar tegen kan (dat deze 12V niet meer geschakeld is) maar ik zou denken van wel omdat die 12V alleen naar switching regulators gaat die de CPU voeden.
Ik zelf zou er dan een relais tussen zetten om de P4 lijn te schakelen en de spoel van het relais aan de geschakelde 12V uit de Pico-PSU.
Succes ermee !

[ Voor 11% gewijzigd door peterpv op 28-09-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
TechSmurf schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:38:
Wellicht ten overvloede: het moederbord vereist een P4-aansluiting, die niet standaard op de PicoPSU aanwezig is. Ik heb daar zelf een verloopkabeltje voor gemaakt, dat ik aansluit op een HDD-voedingsstekkertje (waar dus verder niks op aangesloten zit). Nee, ik weet niet 100% zeker of dit kabeltje goed werkt. Maar de aansluitingen zijn 100% zeker correct, en ik zie niet in wat er verder nog mee mis zou kunnen zijn.
als je voeding geen p4 stekker heeft is de kans groot dat hij overgrote deel van zijn vermogen op de 5 volt lijn heeft zitten, terwijl moderne moederborden voornamelijk hun energie halen op de 12 volt lijn. (uit die p4 stekker, die de cpu van stroom voorziet)

zou je de specs van de voeding kunnen posten? of het type anders.
wat dit is bijna zeker je probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Countess op 28-09-2012 17:13 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSmurf
Goed, ik moet dus iets uitgebreider zijn :)

Het moederbord krijgt wel stroom van de PicoPSU, want er gaat een groen lampje branden op het bord dat weer uit gaat als ik de voeding uit het stopcontact trek. Maar verder gebeurt er niks bij het indrukken van de 'Aan'-knop. Als ik (alleen) een casefan aansluit, spint deze niet op (de koeling van de CPU is fanless, dus die doet sowieso niks zichtbaars). Met de 530W-voeding spint de casefan wel op, en krijg ik vervolgens ook normaal beeld en alles.

De PicoPSU heeft een aansluiting voor een P4-stekker, maar die zijn los niet te krijgen. Althans, ik heb dat nergens kunnen vinden. Ik heb dus zelf een stekker geknutseld die ik daarop aansluit. Stel dat ik geen voltmeter heb, hoe test ik dan of er stroom op staat? En hoe kom ik erachter of die aansluiting überhaupt genoeg stroom levert voor dit moederbord?

Los van die P4-aansluiting heb ik ook een stekkertje geknoeid dat op een 'gewone' HDD-aansluiting wordt aangesloten. Dat dat wellicht niet genoeg stroom levert neem ik zonder meer van jullie aan. Maar de specifieke P4-uitgang van de PicoPSU zou dat toch wel aan moeten kunnen? De specificaties gaan mij boven de pet, maar misschien kunnen jullie er wijs uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Start anders de boel eens via de krachtige voeding, waarbij je je p4 stekker gebruikt die je ook bij pico gebruikt.
Als dat werkt, dan levert de pico idd niet genoeg op de 12v p4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSmurf
KillerAce_NL schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:44:
Start anders de boel eens via de krachtige voeding, waarbij je je p4 stekker gebruikt die je ook bij pico gebruikt.
Als dat werkt, dan levert de pico idd niet genoeg op de 12v p4.
Ik was er al bang voor dat je dat ging zeggen ;-) De P4-'header' op de PicoPSU heeft een nogal aparte vorm. Ik heb er een snoertje op aangesloten dat voorheen van een power button was ... De connector waarmee je dat op het moederbord plaatst past namelijk precies op die header. Maar ik kan dat niet eventjes op een gewone voeding aansluiten, want die heeft niet zo'n header. Ik kan er natuurlijk wel weer een andere connector aan prutsen, maar dan is mijn oorspronkelijke snoertje om zeep en weet ik dus weer niet of het nou in het snoertje of de 12V P4 zat.

Kan het nou ook nog zijn dat dat snoertje te dun is of zo? Dat er niet voldoende stroom doorheen kan? Ik roep maar wat, ik weet niks van dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm Harddisk molex -> P4 stekker had je toch al gemaakt :?
die kan je toch zo testen met een "normale" voeding?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
Aan een power button switch zit een klein stekkertje dat alleen op een "pin header" past, een pin-header zijn twee dunne (meestal goudkleurige) pinnen op 2.5 mm uitelkaar. Hier kun je echt niet de 12V voor de P4 aansluiting uithalen !!!! Daar zijn deze pinnen + stekkers niet voor bedoeld, ze zijn veeeeel te dun. De P4 heeft nogal wat stroom nodig, minstens 2 Ampere gok ik.
Er hoort een P4 aansluiting aan een PicoPSU te zitten, zie:
http://cdn.avsforum.com/7...U_Descripcion_Cables.jpeg
Het gaat om de witte 12V Aux met 2 zwarte en 2 gele kabels.
Heb je deze stekker er niet opzitten, dan heb je een Molex => P4 snoertje nodig:
http://www.picco.nl/catalog/images/A82391.jpg
Let erop dat deze allemaal vrij dikke snoeren hebben (ongeveer 2.5 mm)
En ja, het snoertje van de power switch is echt veeeeeel te dun.
Wat betreft meten spanning (niet stroom): het gekke is dat als je het zou meten en het
moederbord staat UIT dan meet je 12V dus dat lijkt goed.
Maar dan wil je het moederbord aan zetten en die gaat dan stroom trekken waardoor de
spanning teveel daalt (omdat je P4 aansluiting brak is) en de 12V niet opkomt en het
moederbord weer uitschakelt.
Op elk moederbord zit een chip die kijkt of alle spanningen OK zijn, zo niet zet ie
alles direct weer uit en lijkt het alsof ie niet eens aan gaat.

• TechSmurf
SMSfreakie schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:24:
hm Harddisk molex -> P4 stekker had je toch al gemaakt :?
die kan je toch zo testen met een "normale" voeding?
Ja, geen punt natuurlijk. Alleen is dat stekkertje niet van nut, omdat de molex van de PicoPSU het ook met een goed stekkertje niet trekt. De 12V P4-aansluiting op de PicoPSU is de afwijkende aansluiting en juist dat stekkertje wil ik testen. Maar die past dan weer niet op een molex van de 'normale' voeding.

Met plaatjes: zo ziet een P4-stekkertje voor de PicoPSU eruit, en zo ziet een molex-naar-P4 eruit. Die eerste kan ik dus niet op een normale voeding aansluiten, en die tweede interesseert me niet omdat ik die alleen maar op een te zwakke uitgang van de PicoPSU kan aansluiten.

• TechSmurf
peterpv schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:14:
Aan een power button switch zit een klein stekkertje dat alleen op een "pin header" past, een pin-header zijn twee dunne (meestal goudkleurige) pinnen op 2.5 mm uitelkaar. Hier kun je echt niet de 12V voor de P4 aansluiting uithalen !!!! Daar zijn deze pinnen + stekkers niet voor bedoeld, ze zijn veeeeel te dun. De P4 heeft nogal wat stroom nodig, minstens 2 Ampere gok ik.
Aha! Dus met mijn zelfgeprutste stekkertje gaat het niet werken, ook al zou de PicoPSU wel genoeg stroom kunnen leveren. Dan moet ik dus op zoek naar een 'officieel' snoertje ... Moeilijk te vinden. Iemand tips?
Er hoort een P4 aansluiting aan een PicoPSU te zitten, zie:
http://cdn.avsforum.com/7...U_Descripcion_Cables.jpeg
Het gaat om de witte 12V Aux met 2 zwarte en 2 gele kabels.
Dat zit niet op de lichtere types. De 80W uitvoering die ik heb, heeft wel een header, maar het snoertje ontbreekt. Vandaar dat ik dat zelf had gebouwd.
Heb je deze stekker er niet opzitten, dan heb je een Molex => P4 snoertje nodig:
http://www.picco.nl/catalog/images/A82391.jpg
Dat gaat volgens anderen hier niet werken, omdat de molex uitgang niet voldoende stroom kan leveren. Of zie jij dat anders?
Let erop dat deze allemaal vrij dikke snoeren hebben (ongeveer 2.5 mm)
En ja, het snoertje van de power switch is echt veeeeeel te dun.
OK, had niet gedacht dat dat de bottleneck zou kunnen zijn.
Wat betreft meten spanning (niet stroom): het gekke is dat als je het zou meten en het
moederbord staat UIT dan meet je 12V dus dat lijkt goed.
Maar dan wil je het moederbord aan zetten en die gaat dan stroom trekken waardoor de
spanning teveel daalt (omdat je P4 aansluiting brak is) en de 12V niet opkomt en het
moederbord weer uitschakelt.
Op elk moederbord zit een chip die kijkt of alle spanningen OK zijn, zo niet zet ie
alles direct weer uit en lijkt het alsof ie niet eens aan gaat.
Bedankt voor je toelichting! Dus het moederbord is beveiligd tegen al mijn geknoei ... Dat is dan wel weer geruststellend :)

• peterpv
TechSmurf schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:09:
[...]

Dat gaat volgens anderen hier niet werken, omdat de molex uitgang niet voldoende stroom kan leveren. Of zie jij dat anders?
Ik denk dat je het met één molex aansluiting in dit geval wel zult redden, de CPU op jouw moederbord is een hele zuinige (TPD van 9W volgens wikipedia, dat is heeeeeel zuinig).

Ik denk dat wanneer je het moederbord aan zet er kortstondig even veel stroom nodig is (om condensatoren op te laden etc.) en dat die stroom door een dun snoertje + een pin-header connector net teveel spanningsverlies geeft om helemaal op te kunnen starten (omdat de beveiliging ingrijpt). Maar met een Molex naar P4 met dikke draden moet dat lukken. Ik heb hier zelf een Intel Atom bordje ook met een 80W Pico PSU en een molex naar P4 snoertje en dat werkt prima. De Intel Atom is ook een low-power CPU net als die van jou.

Zo'n molex naar P4 snoertje kun je misschien wel in een computerwinkel vinden, wel zo'n winkel waar ze ook zelf PC's bouwen dus niet Dixons/Dynabyte ofzo. Maar zelf koop ik dit soort spul op eBay en laat ik het uit China komen, voordeel: spotgoedkoop, nadeel: het duurt minstens 2 weken voor je het hebt.
Je kan ook een vraag advertentie zetten op Tweakers, misschien heeft iemand er nog één liggen.

• TechSmurf
peterpv schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:40:
Ik denk dat je het met één molex aansluiting in dit geval wel zult redden, de CPU op jouw moederbord is een hele zuinige (TPD van 9W volgens wikipedia, dat is heeeeeel zuinig).
Ja, daar heb ik 'm op uitgezocht. Daarom was ik eigenlijk al verbaasd dat het ding überhaupt een P4-aansluiting nodig heeft.
Ik denk dat wanneer je het moederbord aan zet er kortstondig even veel stroom nodig is (om condensatoren op te laden etc.) en dat die stroom door een dun snoertje + een pin-header connector net teveel spanningsverlies geeft om helemaal op te kunnen starten (omdat de beveiliging ingrijpt). Maar met een Molex naar P4 met dikke draden moet dat lukken. Ik heb hier zelf een Intel Atom bordje ook met een 80W Pico PSU en een molex naar P4 snoertje en dat werkt prima. De Intel Atom is ook een low-power CPU net als die van jou.
Dus jij hebt zelf een picoPSU van 80W met de P4 over molex werkend? Kijk, dat is dus eigenlijk precies waar ik naar op zoek was. Ik heb altijd zonder meer en zuiver gevoelsmatig aangenomen dat het geen probleem mocht zijn, maar nu zat ik dus in de "hij doet 'et niet"-situatie waar ik in mijn eentje niet uit kwam. Nu ik zeker weet dat het moet kunnen, weet ik ook waar het aan ligt (mijn snoertje is niet goed) en kan ik daar naar handelen.
Zo'n molex naar P4 snoertje kun je misschien wel in een computerwinkel vinden, wel zo'n winkel waar ze ook zelf PC's bouwen dus niet Dixons/Dynabyte ofzo. Maar zelf koop ik dit soort spul op eBay en laat ik het uit China komen, voordeel: spotgoedkoop, nadeel: het duurt minstens 2 weken voor je het hebt.
Je kan ook een vraag advertentie zetten op Tweakers, misschien heeft iemand er nog één liggen.
De grap is dat ik een week of zo geleden zo'n snoertje uit Hong Kong heb laten overkomen ... Maar aangezien dat nog niet gearriveerd was, dacht ik zelf even wat in elkaar te knoeien. Beter maar even wachten dus tot er iets in de brievenbus valt dat door vakmensen is gemaakt.

OK, ik wacht op dat snoertje (of bezoek een lokale PC-reparatiewinkel als het me te lang gaat duren) en laat hier nog even weten hoe het afloopt. Bedankt allemaal voor het meedenken.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
TechSmurf schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 13:11:
[...]

De grap is dat ik een week of zo geleden zo'n snoertje uit Hong Kong heb laten overkomen ... Maar aangezien dat nog niet gearriveerd was, dacht ik zelf even wat in elkaar te knoeien. Beter maar even wachten dus tot er iets in de brievenbus valt dat door vakmensen is gemaakt.

OK, ik wacht op dat snoertje (of bezoek een lokale PC-reparatiewinkel als het me te lang gaat duren) en laat hier nog even weten hoe het afloopt. Bedankt allemaal voor het meedenken.
Dat is mooi inderdaad heb ze zelf al binnen duurde twee weken maar de verzendig was gratis dus ja.
Heb er zelf overnagedacht om een pico psu bij de voeding te kopen (bijde van zelfde leverancier) maar toen heb ik een moederbord gekozen dat alleen een 4 pin cpu stekker nodig heeft.
Heb het nog niet in elkaar maar ik snap niet dat ze niet standaard alleen een 4pin plaatsen op dit soort bordjes bespaart een hoop ruimte.

[ Voor 22% gewijzigd door maarten12100 op 29-09-2012 13:23 ]

• Nielson
  • Laatst online: 13:31
TechSmurf schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:09:
Bij de normale Pico's is de +12V rechtstreeks doorgelust vanaf de adapter, dus als deze te weinig stroom levert ligt dit niet aan de Pico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSmurf
Goed, even een update: het zit anders dan ik dacht.

Ook met een goed molex-naar-P4 snoertje werkte de PicoPSU niet. Het snoertje heb ik vervolgens aangesloten op de zware testvoeding om te zien of het aan het snoertje lag; dat bleek niet het geval. Het snoertje is dus 100% zeker in orde. Vervolgens heb ik de PicoPSU weer aangesloten, maar het snoertje aan de zware voeding vast laten zitten. Met andere woorden: de PicoPSU leverde slechts een deel van de stroom, de zware voeding nam de P4-aansluiting op het moederbord voor zijn rekening (en om zeker te weten dat er stroom werd geleverd aan die P4-aansluiting stuurde de zware voeding tegelijkertijd een eigen PC aan). En toen bleek dus dat het ding nog steeds niet wilde opstarten.

Ik kan nu niks anders meer bedenken dan dat de PicoPSU brak is, dus die gaat terug naar de leverancier.

Iemand nog een briljant ander inzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSmurf
Slotje d'r op dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 11:05
Slotjes gebeuren niet, maar een slotcomment als je een nieuwe pico hebt zou wel leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Ik heb dit verhaal even doorgelezen maar er is 1 ding wat ik dus erg raar vind.
Ik heb ook een PicoPSU gekocht maar dan meteen met een adapter erbij
(pricewatch: Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit)
en deze heeft wel een 4pin cpu stekker eraan zitten maar de versie die jij hebt blijkbaar niet.
Wat ik mezelf nu dus afvraag , is dit niet gewoon een fout van de leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 13:31
Bij de picoPSU-90 zit 'ie wel bij, bij de -80 die TS heeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSmurf
DaCoTa schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 10:22:
Slotjes gebeuren niet, maar een slotcomment als je een nieuwe pico hebt zou wel leuk zijn :)
Ik heb het anders opgelost: ik kwam tussen de puinhopen op zolder nog een ouwe voeding tegen waarvan ik dacht dat 'ie stuk was, maar die het in combinatie met dit moederbord prima doet. De picoPSU is terug naar de leverancier, die hem zonder morren accepteerde.

Overigens klopt het wat hierboven wordt gezegd: de 90W picoPSU heeft een P4-adapter, maar bij de 80W versie kon dat snoertje er blijkbaar niet af. Beetje jammer wel. En slecht opgelet van mezelf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:28
Heb je inmiddels een vervangende PicoPSU binnen? Ik wil ook een C60 bordje gaan draaien op een PicoPSU (voor een simpele NAS, al denk ik wel dat de schijven extern gevoed moeten worden als dat allemaal tegelijk gaat opspinnen..) en een domotica server.

Zou toch jammer zijn om daar een full size PSU met fan aan te moeten hangen als de hele handel bij elkaar eigenlijk niet meer zou moeten trekken dan een Watt of 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 17:00

Ultrapc

Anyone steak?

Beetje laat hè? Maargoed, zoals je hierboven kan lezen heeft hij geen vervangende pico, maar een oude ATX van zolder :) als je met deze pico wil gaan werken kan ik http://tweakers.net/price...rock-amd-a50m-e350m1.html aanraden, deze heeft geen P4 :)

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Weet ik, was me niet helemaal duidelijk of hij de oude ATX wilde blijven gebruiken, of dat hij de PicoPSU weer terug wilde gaan plaatsen ;) Vandaar de kick, vroeg me af of het ondertussen werkend was.

Zo'n e350 bordje heb ik ook nog, maar dat maakt lawaai bij het leven, zeker als je het nog enigszins koel weet te houden. Heb ze als HTPC bij mijn ouders neergezet, maar ik kan er elke week naar toe omdat er weer iets mis is met die dingen. Als de PicoPSU icm de C60 niet gaat werken dan ga ik die e350 toch maar gebruiken inderdaad, maar ik hoop op goed nieuws hier.

[ Voor 11% gewijzigd door doltishDuke op 26-12-2012 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

De Asrock van mij is stil... En dat had ik niet verwacht van zo'n klein fannetje. :) Maar, er zit een lawaaierige voeding van een Spire Powercube boven :( (ik heb hem zo stil mogelijk proberen te maken, maar wat een rotfannetje is dat zeg...) Niet dat dit iets met de Asrock te maken heeft 8)
Edit:
Die E350's produceren nog best wat hitte trouwens, om hem onder de 50 graden te houden moest er een 700rpm casefan bij :(

[ Voor 18% gewijzigd door Ultrapc op 26-12-2012 01:46 ]

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Dan vermoed ik echt dat Asrock twee verschillende fans gebruikt heeft. Als ik het bordje idle (min of meer, het draait dan XBMC zonder iets af te spelen) rond de 50 graden wil houden hoor ik hem van 5 meter weg nog blazen. Belachelijk voor zo'n klein ding. Hij zit dan wel in een vrij kleine case, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

Hier een reactie in de review van dit bordje (Van TRM0001)
Eerlijk gezegd sta ik er zelf ook van te kijken, maar de fan is echt onhoorbaar.

Het systeem zoals het nu hier staat is veel stiller dan een gemiddelde desktop.

De fan is wel klein maar ook prima regelbaar, hij staat nu op stand 4 van de 9 in het Bios en draait ongeveer 2500rpm ipv 4400rpm (voluit). Echter zelfs op 4400rpm was hij nog nauwelijks hoorbaar. Terwijl ik bijna met mijn hoofd in de open kast hing hoorde ik meer statisch geruis uit de tv komen dan van de fan.

Bedenk wel dat een eventuele slechte montage bij anderen deze kleine fans tot herriemakers omdoopt. Ook zijn dit soort kleine fans, die vroeger vaak op budget videokaartjes draaien, berucht om het feit dat ze aan gaan lopen.
Dus dan is het waarschijnlijk zo dat er verschillende versies zijn, en ik heb de goede :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Ultrapc op 26-12-2012 02:06 ]

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:22
Dat mobo moet makkelijk werken op een 80W pico psu, die hele setup trekt max 30W als je het mij vraagt. En ook een molex>4P verloopje moet geen probleem zijn met een max 10W cpu.

Eén ding is nog niet besproken: is de adapter die je gebruikt wel goed?! Heb je een pico psu + adapter kit gekocht of gebruik je een losse adapter?

Ik heb zelf een systeem gebouwd met:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 2120T Boxed€ 109,-€ 109,-
1Asus P8H77-I€ 85,95€ 85,95
1Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC€ 45,60€ 45,60
1Team Elite 2 x 4 GB DDR3 1333 Mhz€ 33,20€ 33,20
1Mini-box M3-ATX-HV Widerange PicoPSU 6-34V 95W€ 62,27€ 62,27
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 430,92

Een zwaardere processor (max 35W) zoals je kan zien (ook een iets zwaardere picopsu) en dat draait prima met een zelfgesoldeerde molex>P4 stekker.

edit> oeps, oude discussie...
Pagina: 1