Gebruiksvriendelijk mediaviewer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een htpc gebouwd die nu draait op XBMC-Live (Linux) en deze speeld perfect al mijn films en series af op de tv die ik direct met een hdmi kabel heb aangesloten.
Nu moet ik deze benaderen via mijn tablet of telefoon met een xbmc remote app, dit werkt goed voor mij, maar mijn ouders en zusjes snappen er niks van en missen nu dus veel series. (tenzij ik er ben om ze aan te zetten)

Ik zit er aan te denken om een apple TV met een simpele afstandsbediening o.i.d. aan te schaffen en deze te gebruiken i.p.v. de htpc. (de htpc wordt dan gewoon een download en stream machine)
Gaat dit werken en zijn er misschien goedkopere oplossingen met een simpele bediening, zodat ook een niet technisch persoon er makkelijk mee overweg kan.

Alvast bedankt voor de informatie,

Robert

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Is een aankoopadvies dus.

Ga eens kijken naar een WD TV Live (najaar 2011) of een Dune 101 TV. Beide ongeveer 100 euro en een gebruiksvriendelijke interface.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:30
Probleem met een Apple TV is dat je alles eerst in iTunes moet zetten.
Of hem jailbreaken en er weer XBMC opzetten wat dus geen nut heeft.

Ik weet niet of er als je hem jailbreakt apps zijn die het stream vereenvoudigen in de UI van de Apple TV zelf, dat zou ideaal zijn.

Zucht...

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
http://www.google.be/sear...0CCwQsAQ&biw=1280&bih=913

Een htpc met xmbc met een van deze bovenstaande en goed geconfigureerd gaat net zo simpel als een simpele mediaplayer kan , gemakkelijker ga je ze niet vinden denk ik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties, ik ga denk ik voor de media center remote, dit lijkt mij de meest goedkope oplossing.
Het probleem met besturing was niet xbmc, maar de bediening via een app, sorry voor de onduidelijke omschrijving.

Groetjes,

Robert