PIII 667 / 133 fsb Abit Bx6 r 2.0 Problemen

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik heb een Abit Bx6 Rev 2.0 met een PIII 667 mhz erin met een slotconverter, 256 mb PC133 RAM. (3 chips, 1x128 2x64)

Voodoo III 3000 zat erin, nu zit er een TNT2 in.

Alleen dat ding loopt alleen stabiel op de volgende voorwaarden.
-1- Geheugen moet als volgt erin:

------------- <--- 128 mb
------------- <--- MOET LEEG ZIJN!
------------- <--- 64
------------- <--- 64

OF

------------- <--- 64
------------- <--- MOET LEEG ZIJN!
------------- <--- 64

------------- <--- 64
------------- <--- 64
------------- <--- leeg
(Dit werkt DUS NIET)

-2- Bovendien MOET precharche mode UIT staan en ras to cas delay ook uitstaan en nog een geheugenoptie (niet CAS latency, die staat op auto) ook uitstaan.

Zodra ik 1 van bovenstaande verander loopt Q3 vast en geeft windows een protecion error bij opstarten.....

Het geheugen veranderen...? --> doet ie het ook niet meer, ook al zet ik geheugenopties in bios uit...

Overigens doet alles het op 128 mhz bus wel en kan ik rustig geheugenchips veranderen

De TNT2 had ik ooit bijna stabiel op 143 mhz bus, dus die agp kaart doet het wel...

Iemand een idee??? . Geheugen is allemaal 133 mhz, dus daar kan het toch niet aan liggen??? Is het het mobo dat het niet aan kan???

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Het kan een combinatie van merken en soorten geheugen zijn, bij mij willen die 133 reepjes ook niet in de eerste slot!

Dat maakt het wel moeilijk om geheugen uit te kiezen als je het moet kopen.
Daarom koop ik dit soort onderdelen bij een geroneerde zaak, en ik vraag van te voren als het niet werkt of ik het om mag ruilen of terug brengen, en dat doen die grote zaken wel.