Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draadloos ToBo en Muis op afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit al een tijdje met een probleem waar ik mogelijk jullie hulp bij kan gebruiken.
Ik heb een enigzins verouderd draadloos toetsenbord en muis die het prima doen als ik voor mijn computer zit.
Nu heb ik enige tijd geleden de TV aan de andere kant van de kamer aangesloten op mijn PC met een HDMI kabel.
Probleem is nu dat het toetsenbord/muis niet kan gebruiken bij de TV.
De afstand naar mijn PC is ongeveer 10m. Ik heb al geprobeerd om een WiFi antenne aan de ontvanger te solderen en een soort scherm te maken met een blikje om het signaal te versterken.
Ook hangt er al een 5m USB verlengkabel aan zodat ik de ontvanger kan verplaatsen.
Dit alles leidde to iets verbetering van de ontvangst maar niet genoeg om het ToBo en muis bij de TV te gebruiken.

Nu is mijn vraag: Wat is de makkelijkste en goedkoopste oplossing?
Ik las dat 10m USB-verlengkabel soms niet werkt of vertragingen kan opleveren.
Een nieuw ToBo en muis zijn een optie maar ik wil wel zeker weten dat die afstand dan wel te overbruggen is.
Of heeft iemand misschien nog een betere oplossing voor mijn probleem?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik zou voor bluetooth gaan, zelf heb ik een stickje met een antenne die theoretisch tot 100 meter bereik heeft, binnenshuis kan ik door muren heen mijn pc bedienen. Dit tot op een meter of 15 van de pc af (hemelsbreed)

• Moby Dick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 16:46

Moby Dick

Ik wil alleen maar zwemmen

10 meter is wel pittig.

Misschien een pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard, evt. met verlengkabeltje van 2 à 3 meter?

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
Inderdaad, zoals hierboven of zo'n Rapoo-ding. Een verlengkabel moet tot 5 meter kunnen, dan begint het inderdaad kwaliteit te verliezen in het signaal, en moet je van die repeaters maken.

En... De PC verplaatsen? :P

[ Voor 16% gewijzigd door naarden 4ever op 28-09-2012 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bluetooth lijkt de uitkomst.
Minder interference en lijkt de 10 meter aan te kunnen.
Nu zat ik te kijken op dealextreme (lekker goedkoop) maar daar loop je natuurlijk altijd een risico dat je crap koopt.
De enige optie lijkt pricewatch: Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution
Maar deze vind ik wel enigszins prijzig..
Iemand andere ideeen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 21:15
Moby Dick schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:36:
10 meter is wel pittig.

Misschien een pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard, evt. met verlengkabeltje van 2 à 3 meter?
De K400 hoef je in ieder geval niet te nemen als je een goed bereik wilt :X Ik heb 'm en de USB-stick zit aan de achterkant in m'n HTPC en ik moet al moeite doen om vanaf 2 meter afstand 'm te gebruiken, terwijl er helemaal niks in de weg zit (behalve dan de kast van m'n HTPC zelf).

The devil is in the details.

Pagina: 1