Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Omdat ik regelmatig aantekeningen maak op papier, die ik later weer moet uittypen, vroeg ik me af of het handiger zou zijn om dit op een tablet te doen. Ik schrijf, bewerk en archiveer veel teksten, dat doe ik nu op een netbook, maar daarnaast vind ik het ook leuk en ontspannend om met pen op papier te schrijven. Ik heb op dit moment geen schrijfervaring op tablets, dus ben ik benieuwd naar de schrijfervaringen van anderen.

Mijn voorkeur gaat (voorlopig) uit naar een Windows tablet, omdat ik veel met Windows programma's werk, al lijkt de nieuwe Samsung Galaxy Note 10.1 me ook wel interessant, omdat ik denk dat een digitizer pen preciezer werkt dan een stylus met een rubberen dop.

Een paar van mijn vragen:

- Wie schrijft er regelmatig op een tablet (met digitizer of stylus), ook langere teksten, hoe bevalt dat?
- Schrijf je meer of minder dan je verwachtte?
- Vind je een tablet geschikt (genoeg) als notitieblok?
- Welke tablet en stylus/digitizer gebruik je?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Niet online
Ik heb deze week twee tablets kunnen testen op hun schrijfkwaliteit. De eerste was de Samsung Galaxy Note 10.1, die een prettig formaat en beeldscherm heeft. De digitizer pen is vrij klein en is niet rond maar hoekig, wat niet echt gemakkelijk schrijft, maar de schrijfresultaten waren voor mij positief. Ik zou een paar dagen langer met deze tablet moeten werken om te kunnen zeggen of deze tablet iets voor mij is.

Ik heb ook het één en ander proberen te schrijven op de nieuwe iPad met een Wacom Bamboo Stylus. En eerlijk is eerlijk, dat viel tegen. Ik denk dat je met zo'n stylus misschien leuk kunt tekenen en zo af en toe wat aantekeningen kunt maken, maar het lijkt me niet echt geschikt voor het schrijven van langere teksten.

Ik heb geen Windows tablet kunnen testen tijdens mijn zoektocht, ze hadden een Asus of Acer Slate bij de Media Markt, maar die startte niet op. Er was wel een Asus Transformer (Android) in de aanbieding die er heel solide uitzag, maar ik heb verder niet naar de specificaties gekeken. Een Transformer achtige tablet, met keyboard, digitizer en Windows zou voor mij ideaal zijn. Dus ga ik nog even verder zoeken :)

Ps) Ik weet dat Android tablets en iPads enigszins off-topic zijn in dit gedeelte van het forum, maar ik wilde toch even mijn ervaringen vertellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 614

Iets te vroeg met je vraag.
De Windows 8 tablet met digitizer, juist om te kunnen schrijven met een niet-capacitive scherm/pen, komen over een klein maandje uit.
Met een capacitief scherm (zoals ipad e.a.) zijn verre van ideaal. Dit omdat de pen-punt groter moet zijn om een vinger na te kunnen bootsen en ze maar 1 digitizer hebben. Feitelijk een no go.

Windows 8 x86 tablets, waaronder de Surface Pro, hebben 2 digitizers. 1 capacitive + 1 om te schrijven.
Daarnaast vaak zoals met de Surface Pro met palm detectie.
Hierdoor kun je schrijven zonder dat per ongeluk het scherm beweegt.
Nog heel even wachten dus.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 614 op 06-10-2012 12:00 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:50
En een smartpen is ook niks voor je ? Bijvoorbeeld:
Wikipedia: Livescribe

Verder ben ik zelf ook erg benieuwd naar de Windows 8 tablets met pen.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:06

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://www.umpcportal.com/gallery/d/54824-2/VAIO+Duo+11+von+Sony_02.jpg

Snelle laptop die je ook als tablet kunt gebruiken met een actieve digitizer met verschillende druk-niveau's zoals externe tekentablets. Dus inderdaad nog even wachten tot Win8 er is en dan de winkel in duiken om het te testen maar gezien de reacties op IFA werkt het voor de meeste mensen meer dan perfect :)

Afbeeldingslocatie: http://cdni.wired.co.uk/620x413/d_f/duo%207.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Niet online
Ik was twee weken geleden nog van plan om een iPad met stylus te kopen, tot ik het bestaan van Windows tablets en digitizers ontdekte. Als er binnenkort nieuwe Windows tablets uitkomen, dan wacht ik het nog even af. Die Sony tablet (hierboven) ziet er trouwens goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet010
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-07-2021
Hallo allemaal, normaal gesproken lees ik op dit forum, maar dit onderwerp trok mijn aandacht.

@zoekertje
Ik heb laatst schrijven op de Galaxy Note 10.1 geprobeerd, en het was voor mij vooral leuk om snelle krabbels mee te maken. Maar wat ik zelf heb voor hele lappen tekst (ik schrijf soms ook graag met simpel pen en papier), is een smartpen. Ik weet het, een beetje off topic, maar ik wilde deze optie toch niet onvermeld laten.

Op dit moment is er een app voor de ipad om de geschreven tekst te tonen en er is ook een write-to-text programma dat in mijn ervaring prima werkt. Scheelt overtypen, alleen corrigeren. Je kunt de handgeschreven tekst wel als pdf naar skydrive of evernote verzenden.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Groeten,
Janet

Als je nergens voor staat, val je voor alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Niet online
Bedankt voor de tip :)
Ik heb even gegoogled op smart pens, ze zijn in ieder geval goedkoper dan een nieuwe tablet. Het is een leuk alternatief, dus ik zal het in gedachten houden.
Pagina: 1