Kleurverschil beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Ik heb twee dezelfde beeldschermen, allebei hetzelfde ingesteld (heb voor het gemak even factory reset gedaan)
maar het lijkt wel alsof 1 scherm witter is dan de andere.

Als ik b.v. een verkenner scherm open en deze half op mn linkerscherm en half op mn rechterscherm doe, dan lijkt het alsof het rechterscherm veel witter is. Het linkerscherm is het wit, meer geelachtig.

Is dit normaal? Kan ik hier iets tegen doe, misschien heb ik toch iets niet goed ingesteld?

*LG Flatron E2711 zijn beide schermen.

[ Voor 4% gewijzigd door poNgz0r op 28-09-2012 13:23 ]

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wellicht eentje via DVI, en eentje via VGA aangesloten?

Bij VGA wordt het signaal naar een analoog signaal omgezet, bij die omzetting kun je mogelijk kleur/kwaliteit verliezen.

• poNgz0r
Beide zijn aangesloten op DVI

Ik heb voor het gemak even een afbeelding bijgesloten, links dus het gelige, rechts de normale
Afbeeldingslocatie: http://denniskallansee.nl/foto.JPG

Heb ook nog even stroom omgewisseld, kabels omgewisseld, zelfde resultaat. De linker is wat geler dan de rechter.

[ Voor 96% gewijzigd door poNgz0r op 28-09-2012 13:45 ]

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-02 17:08
Je hebt ze nu staan in een V met de punt naar achteren. Zet ze eens met de punt van de V naar voren. Als je dan het tegenovergestelde ziet qua kleur, ligt het aan de goedkope TN panelen van de schermen.

Addicted to silent computing

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb dit nog niet gezien bij dezelfde schermen, maar probeer eens eenzelfde kleurprofiel in te laden voor beide schermen. Dat heeft mij namelijk geholpen bij 2 verschillende samsung schermen. Ik heb toen het Adobe RGB profiel voor beide schermen gebruikt.

• poNgz0r
@ Crashsystor, wat jij bedoelt is dan de invalshoek denk ik? Dat als je op een bepaalde manier erop kijkt dat de kleuren wat anders zijn? Overigens omgedraaid, beeldschermen op 1 lijn naast elkaar gezet, maar toch lijkt de linker wat geler

@kluyze hoe kan ik zn kleurenprofiel instellen? Kleurenprofiel ingesteld, maar helaas niks veranderd

[ Voor 8% gewijzigd door poNgz0r op 28-09-2012 20:43 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Adobe RGB van het net gehaald? Deze dus: http://www.adobe.com/digitalimag/adobergb.html

Dus in dit venster voor beide schermen apart het kleurprofiel instellen. Adobe rgb kan je inladen op hettabblad 'All profiles', daarna bij devices het vinkje aanzetten en onderaan toevoegen. Dan het andere scherm in de dropdown kiezen en hetzelfde profiel toevoegen.

Als dit niet lukt, zijn mijn opties eigenlijk uitgeput. Dit werkte bij mij in ieder geval.

[ Voor 9% gewijzigd door kluyze op 28-09-2012 20:52 ]

• poNgz0r
Oke dat heb ik ingesteld, maar helaas nog niet verholpen. Zie het resultaat, je kan het niet heel goed zien, maar links zie je toch echt een wat gele gloed erover heen. Als dit een gevalletje is van "beeldschermen zijn nooit gelijk aan elkaar" dan is het maar zo, maar ik vind het stiekem wel vervelend

Afbeeldingslocatie: http://denniskallansee.nl/foto2.jpg

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:39

Fordox

00101010

ga een beetje spelen met het contrast, helderheid en andere kleurinstellingen van je monitor.
beetje handmatig kalibreren met de knoppen aan je beeldscherm (dus niet via de software van adobe, maar puur je monitor zelf) is volgens mij zo moeilijk niet, ik heb het vaker moeten doen. is meestal het eerste dat ik doe bij een nieuw beeldscherm, ze zijn meestal net een beetje afwijkend van kleur vanuit de fabriek.

wel raar dat dit zo is met 2 dezelfde monitoren, maar ik voorzie geen probleem met een beetje knopjes indrukken op je monitor :P

[ Voor 6% gewijzigd door Fordox op 28-09-2012 21:46 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

color temperture omhoog zetten op de linker dan

Iperf

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:39

Fordox

00101010

fish schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:48:
color temperture omhoog zetten op de linker dan
omlaag bedoel je zeker?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh nee dan wordt het juist geler

Iperf

• kishan4uall
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:25

kishan4uall

kiesjan mag ook

Ik heb exact hetzelfde probleem, ook met 2 identieke schermen. Lopen spelen met kleurprofielen en kleurtemperatuur heeft helaas niet mogen helpen, maar na een tijdje merk je er niets van. Is inderdaad gewoon een geval van "nooit 2 identieke panelen".

Je ergert je er in het begin heel erg aan, alleen na een tijd merk je het niet (misschien is het ook omdat ik vooral donkere websites/achtergronden gebruik, en hetzelfde venster nooit splits over 2 schermen :))

desktop, laptop

Pagina: 1