Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apple iPhone 5: allrounder, geen vernieuwer

Pagina: 1
Acties:

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:59
Je kan me alles wijsmaken maar dit geloof ik niet als ik naar jullie grafiek kijk van zwart waarde zie ik dit:

iPhone 4 (iOS 5.1) IPS lcd * 0,005

Sinds wanneer heeft LCD zulke uitslagen met zwartwaarde? Daarnaast lijkt me erg vreemd dat de 4 het zo goed doet en 4S en 5 beduidend minder. Ik denk dat dit een AMOLED toestel is?

• edwin.pw
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 20:05
Wat is dat de laatste tijd toch elke keer met die testresultaten in de reviews?
Bij de Tweakers BrowserMark testresultaten bijvoorbeeld staan de resultaten van o.a. de iPad 3 en iPhone 4S op iOS6.0, maar binnen het reviewlijstje worden veel oudere en slomere resultaten gebruikt. Terwijl jullie voor de Galaxy SIII de snellere 4.0 resultaten pakken t.o.v. de nieuwere en tragere 4.1 resultaten.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Hier is iets fout gegaan met het (handmatig) opbouwen van de tabellen. Fixen we even. Laten we het er maar op houden dat er hard aan de review is gewerkt...

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:31

Nox

Noxiuz

Ik wil ook nog even wat kwijt over deze preview.

Het is hartstikke mooi zo'n artikel alleen vind ik hem nogal misleidend. Er worden oordelen gegeven over bereik, bouwkwaliteit, betrouwbaarheid en nog veel meer. Zie onderstaand screenshot, die beoordeling kan je pas vanaf de review geven, niet al bij de preview:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/24834079/iphone5review.png

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
NoxiuZ schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:55:
Ik wil ook nog even wat kwijt over deze preview.

Het is hartstikke mooi zo'n artikel alleen vind ik hem nogal misleidend. Er worden oordelen gegeven over bereik, bouwkwaliteit, betrouwbaarheid en nog veel meer. Zie onderstaand screenshot, die beoordeling kan je pas vanaf de review geven, niet al bij de preview:

[afbeelding]
Die beoordelingen worden helemaal niet in de preview gegeven, alleen bij de review.

• curumir
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-10 23:05
"Geen groot licht

Apple claimt dat de camera van de iPhone 5 bij weinig licht beter presteert dan zijn voorganger. Uit onze tests bleek eerder het tegendeel. De dynamic low-light-modus, waarbij meerdere pixels tot een enkele pixel wordt gecombineerd om ruis tegen te gaan, hebben we niet aan het werk kunnen zien: ook bij slecht licht werden foto's 'gewoon' op 8-megapixelresolutie gemaakt. De iPhone 5 legt het onder zulke omstandigheden dan ook af tegen de iPhone 4S, maar ook tegen de Galaxy S III en de Nokia 808 PureView
Ik vraag me af of bij deze test wel de standaard camera werd gebruikt, want in andere reviews zijn ook verschillende reacties hierover en dat blijkt te komen dat er een nieuwe setting is voor lowlight die apps nog niet gebruikten. Zie ook:

http://blog.crushapps.com...-5s-low-light-boost-mode/
en
http://www.ilounge.com/in...phone-5-16gb-32gb-64gb/P6

De verschillen tussen 4s en 5 zijn weldegelijk zeer groot in de ilounge test!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51
RoD schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:03:
[...]

Die beoordelingen worden helemaal niet in de preview gegeven, alleen bij de review.
Doordat die beoordeling direct onder de preview staat lijkt het net alsof het bij de preview stond. Maar isniezo natuurlijk.

The devil is in the details.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:42

arnoudwokke

Redacteur
@curumir Uiteraard, we gebruiken altijd de standaardcamera. Wij gebruiken echter ook altijd de standaard-opties. De low-light modus wordt alleen geactiveerd als je de flits uitzet; door hogere iso-waarden is het inderdaad mogelijk bij minder licht nog foto's te maken, maar die foto's waren in onze testen nergens goed voor door de enorme, enorme ruis op de plaatjes. Bovendien zetten veel mensen de flits niet uit, zeker niet bij weinig licht :)

• curumir
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-10 23:05
De nieuwe modus kan tot 3200 ISO, de oude 800. Natuurlijk gebruik je dat niet met een flits. Ik vind flitsen ook geen low light situatie, maar dat terzijde.

Je opmerkingen leken nog al op datgene dat ook speelde bij de consumer reports in de VS (zie link), vandaar m'n vraag. Bedankt voor de toelichting.

http://daringfireball.net...consumer-reports-iphone-5

Mening verschillen blijkbaar, want onderstaande voorbeelden van de 5 en 4s vind ik enorm, letterlijk dag en nacht. Ook vind ik de ruis zoals ze op deze foto's te zien zijn acceptabel...
http://www.flickr.com/pho...in/set-72157631638585684/
Pagina: 1