Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virusscanner met centraal controle/actiepaneel gezocht

Pagina: 1
Acties:

• markoverklift
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-08 10:18
Ik ben naarstig op zoek naar een virusscanner die aan de volgende eisen voldoet:

- Moet werken over meerdere ip-ranges/domeinen
- Centraal virusmeldingen zien
- Centraal updates forceren op servers/werkstations
- Centraal scans starten op servers/werkstations
- On-demand raport uitdraai
- 99,9%+ Virus detectie.
- Acceptabel aantal FP's

Spam filter zou een plus zijn maar is niet nodig.

Ik gebruik gewoon de firewall in windows en de beide kantoren zijn van Firewall voorzien voor threats van buiten.

Onze situatie:
2 Kantoren, beiden hebben 1 SBS2003 server en +/- 15 werkstations.
Alle werkstations zijn Windows XP Pro of 7 Pro.
Gekoppeld door 24/7 VPN.

Met welke hebben jullie ervaring en welke zou je zeker wel/niet aanraden en waarom?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Om onnodige reacties te voorkomen: welke heb je al bekeken / wat is wel/niet het overwegen waard en hoeveel nullen zitten er in het budget?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-10 08:57
wij gebruiken hier de mcafee met epo client voor... moet zeggen, werkt goed en goede support van mca bij nieuwe, ongevonden, infecties...

laatste jaren ook geen problemen mee gehad.
Meer info: http://www.mcafee.com/us/...tor.aspx#vt=vtab-Overview

Bied ook meerdere modules, eventueel bijv. Anti-rootkit, Anti-Malware, Firewall en Spamfilter.

T is niet de goedkoopste, maar werkt wel naar behoren in onze omgeving (20k+ PC's, 2k+ Servers)

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Err... Symantec endpoint protection en Microsoft Forefront schieten me zo te binnen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-11 11:44
Gebruiken hier Sophos, werkt perfect, simpel en doet alles wat je wilt. Pakket is simpel uit te breiden. Management Console zit zeer eenvouding in elkaar. Scan instellen voor alle werkstations is bijvoorbeeld 3x klikken. Uitzonderingen toevoegen is hetzelfde verhaal ook maar paar keer klikken in tegenstelling tot McAfee waar je soms op tig plekken uitzonderingen moet toevoegen en redelijk betaalbaar!
Zou ook eens wat leveranciers uitnodigen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:09
Ik heb ervaring met ePO van mcafee of de kleinere variant voor kleinere bedrijven, ProtectionPilote. Beide bieden veel mogelijkheden. En eigenlijk alles wat je wilt. En je kan er eventueel snel damage control mee uitvoeren. Het Dorifel virus had ik binnen 2 uur onder controle icm met ePO op 6500 machines. Het virus werd nog niet gedetecteerd, maar het kon ook niets meer. Persoonlijk vind ik dit belangrijke dingen in een AV omgeving.
Collega's hadden dit ook met Symantec snel onder controle, maar ForeFront liep hier op de Management nog erg achter.
Persoonlijk vind ik dit een belangrijker iets. AV leveranciers lopen altijd achter de feiten aan. Daarom vind ik persoonlijk damaged controll een belangrijk iets.

Eventueel TrendMicro. Deze werkt in de cloud, en doet het goed. Ik heb deze bij verschillende MKB omgevingen neer gezet. En ben er erg tevreden over.

Forefront zou ik niet zo snel nemen. Microsoft heeft aangegeven dat men met een aantal Forefront producten stopt. De vraag is gaat straks de AV er ook mee stoppen?

Daarbij alle leveranciers hebben wel eens ellende gehad met False Postive of foutieve detectie. Mcafee heeft dit soort issues gehad, Sophos en Symantec. Dus daar maakt niet zoveel uit.
Memory gebruikt, das leuk, maar more memory betekend meestal more cache, wat de performance weer verbeterd.

Verwijderd

Momenteel de beste virusscanner en dan zakelijke oplossingen bekijken: http://www.bitdefender.nl/business/

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Eset NOD32 in combinatie met Remote Administrator Server en Console draaien wij op de zaak.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 13:15
Zelf ben ik wel fan van F-Secure. Niet alleen omdat je (natuurlijk) de hele handel centraal kan beheren, maar ook omdat het gewoon een goede scanner is. Zeker met de malware dreiging van tegenwoordig is dat erg belangrijk. Wat hierbij een rol speelt is de detectie van nieuwe malware zodra deze Europa aandoet... Dat brengt sowieso mijn voorkeur bij een Europese fabrikant (bijvoorbeeld F-Secure, Bitdefender, Kaspersky).

Ik ben het trouwens niet eens met Rolfie. Ja, natuurlijk is het fijn als je een goede damage control hebt, maar het zou in de eerste plaats helemaal niet nodig moeten zijn dat je überhaupt virussen krijgt op je netwerk. Ik zie het echt als een last resort, waar je normaliter echt niet van afhankelijk moet zijn om je 'security' op orde te houden.

Goede filters bij de voordeur is veel belangrijker, net als je clients goed up to date houden. Daar heb je veel meer aan in termen van anti-virus bescherming! 9 van de 10 zeus, spyeye, dorifel, etc dingetjes komen je netwerk binnen via kwetsbare versies van je browser en Adobe Flash of Java enzo... Ga je die updaten, dan bereik je veel meer.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 17:10

Eagle Creek

Breathing security

Het topic loopt al even maar het reflecteert mijn gedachten bij het zien van de startpost. Er zijn tal van AV's die voldoen aan de eisen. Daar komt bij dat iets als 99,9% virusdectie (naast erg subjectief, welke test, wat voor type test, door wie uitgevoerd, wanneer uitgevoerd, etc.) bij bedrijven dikwijls het niet #1 keuzepunt is.

Ik sluit me daarom aan bij FJK: heb je zelf een voorkeur voor het een of ander, zijn er specifieke wensen (de puntjes in je startpost zijn vrij generiek), welk budget is er?

Hoewel ik wel begrijp dat 15 workstations nu niet bepaald een multinational is met exotische wensen, zijn er op dit moment tal van AV's die aan je vraag voldoen.

Persoonlijk zou ik niet zoeken naar een spamfilter in een AV-product voor een zakelijke omgeving. Het zijn dikwijls de consumentenproducten die alles geïntegreerd hebben en de zakelijke oplossing die alles los aanbieden. Spamfiltering zou ik zelfs ook liever centraal regelen i.p.v. op individuele cliënts.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1