Toon posts:

Grafische kaart voor 400 watt voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik wou graag guildwars 2 en Battlefield 3 op 1920x1080 ultra spelen.
Nu heb ik helaas maar een 400 watt voeding en vraag ik mij af of ik dit ga redden zonder nieuwe voeding?
Ik zou eventueel een redelijke kaart nu kunnen kopen en gebruiken samen met de 400watt, maar zodra ik upgrade, gewoon dezelfde kaart erbij + nieuwe voeding?
Ik heb namelijk een sli/crossfire mogelijkheid.
Wel zijn de snelheden maar 4x of 8x als ik me niet vergis, is dit een probleem?

Mvg

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-03 22:38
BF3 Full HD op Ultra op een 400 watt voeding lijkt mij wat krap

Zowieso eerst wat meer specs van je machine

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-03 14:13
Dat ligt ook aan het merk van de voeding, maar mits het een goed merk is (Corsair, Seasonic, XFX and such), kan je best één 660ti plaatsen :) crossfire wordt 'm sowieso niet (welke kaart is het?).

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment heb ik een i5 2500k op 4Ghz icm 8 GB Ram.
De voeding is een CM 400 watt 80 Plus.
Een 660Ti kan, maar kan deze BF3 op ultra?

• Madoga
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-12-2021
Welke 400W CM voeding? De Extreme power, de real power of de elite power.

Zijn overigens allemaal niet 80+ (de real power is wel 80+ bronze).

Ik zou persoonlijk op niet één van die drie een high end videokaart durven draaien.
De extreme power is gewoonweg waardeloos
De elite power heeft heel weinig vermogen op de +12v rail en niet al te goeie prestaties
De real power is al weer vrij oud. Maar op deze zou je nog wel een 660-ti kunnen draaien denk ik.

Als je toch al zo veel uit wil geven aan een videokaart zou je ook best een paar tientjes uit kunnen geven aan een fatsoenlijke voeding lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Okay en wat voor een voeding zou ik dan naar moeten kijken?
Ik wil in de toekomst misschien wel sli of crossfire, maar aan de andere kant kan ik ook gewoon de oude kaart verkopen en 1 nieuwe kopen.

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Vanaf de volgende post naar beneden lezen: Dre in "Nieuwe PSU: welk vermogen is efficient?"

Ik heb nu een computer met i7 920 + GTX295 (met 2 chips op één videokaart). Trekt aan de DC kant van de voeding 420 Watt (OCCT Power Supply test). De hedendaagse componenten zijn een flink stuk zuiniger dus met 400W zie ik geen beperkingen met een enkele videokaart.

Kortom, videokaart uitzoeken die je wilt hebben en in je computer steken.

edit:
Zie review tweakers van zo'n beetje de duurste kaarten van dit moment. GTX 680+Core i7 3960X. 395 Watt AC *90% rendement=356 Watt. GTX 680 kan je dus perfect op je 400W voeding aansluiten qua vermogen.

[ Voor 38% gewijzigd door Dre op 28-09-2012 18:23 ]

Verwijderd

Dre schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:13:
Vanaf de volgende post naar beneden lezen: Dre in "Nieuwe PSU: welk vermogen is efficient?"

Ik heb nu een computer met i7 920 + GTX295 (met 2 chips op één videokaart). Trekt aan de DC kant van de voeding 420 Watt (OCCT Power Supply test). De hedendaagse componenten zijn een flink stuk zuiniger dus met 400W zie ik geen beperkingen met een enkele videokaart.

Kortom, videokaart uitzoeken die je wilt hebben en in je computer steken.

edit:
Zie review tweakers van zo'n beetje de duurste kaarten van dit moment. GTX 680+Core i7 3960X. 395 Watt AC *90% rendement=356 Watt. GTX 680 kan je dus perfect op je 400W voeding aansluiten qua vermogen.
Het aantal watt zegt niks, de gemiddelde Coolermaster 400W voeding kan een veel minder zware PC aan dan een goede 400W voeding.
Pagina: 1