SSD Advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik ben van plan om binnenkort een SSD aan te kopen om in mijn Asus N53SV laptop te zetten.
Is de Samsung 830 256GB een goede SSD? En is deze laptop echt sneller met een SSD?

Specs van de laptop zijn
Intel i5-2430 2.4GHz
RAM 8GB DDR3
NVIDIA Geforce GT540M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

Jup, that'll work!

Nee, serieus, de 830 is solid. Je hardware zal er prima mee samenwerken en er is niets "overkill" aan.

256GB is ook een mooie hoeveelheid voor een mobiel apparaat, mits je het als je enige dagelijks opslag gaat gebruiken. Een SSD is immers niet handig / nuttig om je hele muziek en foto verzameling op te stallen.

Oh en ter vergelijking:

i3 2370, 4GB 1333, GT520M

Met HDD 500GB Hitachi 5400 sata2 32mb - 1:37min boottijd.
Met Intel 320 120GB - 24 sec boottijd

HDD: Photoshop CS4 starten: 16 sec
SSD: 2-3 sec

Oftewel met de HDD was het een PoS, met SSD is het een fijne machine voor dagelijks mobiel gebruik.

[ Voor 31% gewijzigd door djunicron op 28-09-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De 830 serie is gewoon goede bang for the buck. Hoeveel ruimte je nodig hebt, is natuurlijk vooral aan jezelf. Je doet er geen miskoop mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 18:23
Volgens mij zijn tweakers het er wel over eens dat een SSD de beste uitbreiding is voor iedere computer. Ik heb al mijn computers uiteindelijk met zo'n ding uitgerust en daarnaast een aparte backup / opslag geregeld voor de grote bestanden. Het gevoel van snelheid is zoveel hoger, zelfs met een goedkope SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 13:25

Carpe Diem

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Als ik nu een SSD koop, kan ik dan gewoon mijn harde schijf overzetten met een image(snapshot)?
of moet ik daarvoor iets anders doen?

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:54
Dat werk meestal wel, maar je hebt dan wel kans dan hij de blocks niet goed alligned(http://computertotaal.nl/...stappen-op-een-ssd/3.html) Dus het is beter om een clean install te doen. Ook kun je overwegen als je laptop het heeft om een mSata ssd te nemen, dan hoef je je hdd niet op te geven(http://tweakers.net/product/310758/crucial-m4-msata/ , hoewel het een wat ouder model is ga je dat in het gebruik niet merken)

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2023
In dit Acronis document wordt beschreven hoe men de alignment kan instellen.

kort samengevat:
  • Maak een backup van je bestaande HDD / SSD partitie(s) (inclusief system partition)
  • Maak op de nieuwe SSD een partitie aan die uitgelijnd is.
  • Zet de backup terug in de uitgelijnde nieuwe partitie op de nieuwe SSD
Volgens mij werkt dit alleen met software die partitie data van een backup in een nieuwe partitie weg kan schrijven. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd. Iemand enig idee of dit ook met andere backup software zou kunnen werken :?

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:54
http://www.paragon-softwa...onents/migrate-OS-to-SSD/ nog nooit gebruikt, maar kwam het een keer tegen bij giveaway of the day, en het ziet er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
In vrijwel alle situaties kan je op het moment blindelings een Samsung 830 SSD nemen, daar het in prijs/kwaliteitsverhouding gewoon de beste keuze is, en qua performance in de betaalbare sector de beste keuze is.

iRacing Profiel

Pagina: 1