beeldscherm laptop doet raar

Pagina: 1
Acties:

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Het beeldscherm van deze acer travelmate 8571 geeft regelmatig vreemde verstoorde weergave zoals in het screenshot is te zien. De drivers voor het beedscherm zijn de laatste. Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.galant-fans.nl/temp/acer.jpg

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:55
(jarig!)
Ziet eruit als een geheugenprobleem van de videokaartchip. Dus waarschijnlijk stuk.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Kun je eens kijken naar de temp van je videokaart? Miss is je fan en koelblok stoffig.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Met dit artifacts op je scherm doet mij al snel denken dat de videokaart aan het begeven is.
Maar om zeker van te zijn kan je je systeem eens doorlichten met b.v. HWMonitor of GPU-Z

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Met GPU tool even de stress test doen. Maar in alle gevallen betekende dit bij mij: een defecte kaart of de overclock is te hoog.

Overigens, je mag "raar" ook gewoon in de gangbare spelling spellen hoor ;)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Thanks all! Ik ga nog voor deze zekerheid een klein testje doen dan, maar ik was er redelijk van overtuigd dat het ding defect zou zijn.

En ja die 'apart gespelde raar' was een momentje Jiskefet dat door mijn hoofd spookte, sorry :)

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:05
Ik denk eigenlijk niet dat het de videokaart is maar de drivers. Ik heb dit ook gezien op de Timeline series met een Intel GMA 4500M. Ik durf te wedden dat als je Vista erop gooit dat het dan niet meer gebeurd. Maar of je daar gelukkig van word?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• LiquidT_NL
marksanne schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:32:

En ja die 'apart gespelde raar' was een momentje Jiskefet dat door mijn hoofd spookte, sorry :)
Haha ik herken het wel hoor, soms heb ik ook gewoon zo'n neiging ;)
Biersteker schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:36:
Ik denk eigenlijk niet dat het de videokaart is maar de drivers. Ik heb dit ook gezien op de Timeline series met een Intel GMA 4500M. Ik durf te wedden dat als je Vista erop gooit dat het dan niet meer gebeurd. Maar of je daar gelukkig van word?
Nou, laten we het er dan eerder op houden dat het OF de videokaart, OF de drivers is. Want ik heb toch echt meerdere systemen met exact hetzelfde probleem gezien, waarvan de videokaart kaduuk is geweest (en een reinstall dus ook niet hielp).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:05
True, het gekke is alleen dat ik dit 2 keer ben tegengekomen op 2 verschillende nieuwe laptops van exact hetzelfde type. Die standaard met Vista werd geleverd, en geen probleem opleverde, maar met windows 7 exact dit probleem gaven.

Toevallig allebei Acer Timeline 15 inch serie met een 9300 en een GMA4500. Vandaar mijn opmerking.

[ Voor 18% gewijzigd door Biersteker op 28-09-2012 19:52 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• LiquidT_NL
Biersteker schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:51:
True, het gekke is alleen dat ik dit 2 keer ben tegengekomen op 2 verschillende nieuwe laptops van exact hetzelfde type. Die standaard met Vista werd geleverd, en geen probleem opleverde, maar met windows 7 exact dit probleem gaven.

Toevallig allebei Acer Timeline 15 inch serie met een 9300 en een GMA4500. Vandaar mijn opmerking.
Ik zeg natuurlijk ook niet dat hij valide is, enkel dat de videokaart nog steeds een optie is. Zie alleen nu dat het een laptop betreft: ik was uitgegaan van een desktop, waar je de kaart zo vervangt. Excuses!

Pagina: 1