Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Moederbord start niet door

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Gurbe de n00b
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13-09 13:24
Heren,

Ik zit met een probleem, die ik graag hier wil voorleggen.

Tot afgelopen week liep mijn computer prima. Tot ik afgelopen week terugkwam van de supermarkt. De PC was ineens uit. Ik probeerde hem weer aan te zetten, maar hij flitste even met het blauwe ledje (van de vcore regulatoren, hip MSI Phase systeem), maar gaf verder geen kik.

Ik dacht in de eerste instantie dat het de voeding was, deze 600Watt Tagan vervangen door een 480 Watt coolermaster, maar mocht niet baten; het probleem bleef. Na lang zoeken heb ik een moederbord besteld. Ik kwam er ook achter dat socket 1156 vrij schaars blijkt te zijn. Nu met het nieuwe moederbord geeft hij geen beeld, of hij blijft in een loop van de nVidia bios en daarna een flits van de bios van het moederbord.

Ik heb vier reepjes ram van 2gb, dus heb ik er maar 1 geplaatst, ook afgewisseld tussen de verschillende reepjes, en ik heb ook verschillende videokaarten erin gehad (250GTS, 520GTS en een oude Radeon 9200).

Hardware:

MSI P55-CD53
i7-860
8GB Crucial, 8GB OCZ

Hebben jullie enig idee? Het idee dat de processor de geest heeft gegeven vind ik zo vreemd.

Portfolio

• Gurbe de n00b
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13-09 13:24
Nog een derde voeding geprobeerd, mocht niet baten. Vanmiddag een andere processor uitproberen, een vriend heeft een socket 1156 staan :-).

Portfolio

• maarten12100
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-09 19:56
Haal alles uit de kast op een stuk karton met alleen mobo cpu en geheugen dan de aanknop bridgen.
Alles voor de rest loshalen ook usb poorten en andere onodige aansluitingen.
Kortsluiting kan overal zitten.

En ja een processor kan ook de geest geven gebeurt niet vaak maar kan wel vooral als hij onstabiel voltage heeft gehad.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Internet

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True