• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Hallo allemaal,

Allereerst mijn netwerksituatie:

Modem -> Router (TP-Link WR1043ND) - > Wireless devices + 1 powerline adapter
Powerline (TP-Link PA511) - > Mijn PC (IP 192.168.10.11)

Nu mijn probleem: Sinds een half jaar ben ik overgestapt van wifi naar powerline voor mijn pc. Werkt allemaal prima en de snelheden worden allemaal netjes gehaald (35/3,5). Echter zit ik met een probleem dat waarschijnlijk al sinds het begin van het gebruik van de powerlines speelt maar waar ik nu pas achterkom. Ik had in de router ingesteld dat een aantal poorten moesten worden geforward naar mijn PC. 1 van die poorten was voor de Bitfenix Recon, een fancontroller die je vanaf het internet kan besturen. Ik wilde dat laatst dus eens doen en kwam er achter dat ik gewoon op een time-out scherm terechtkwam. Alle instellingen in de router stonden nog goed en het IP Adres klopte gewoon. Echter zag ik dat mijn eigen pc niet in de lijst van DHCP clients stond. Alle andere apparaten (met wifi verbonden) waren wel te zien. Ik doe aan adress reservation voor mijn eigen apparaten omdat ik nogal vaak via mijn PC naar ze moet connecten (android apparaten). Het IP adres dat ik gereserveerd had voor mijn PC klopte met de ipconfig. Mijn grote vraag: Waarom worden mijn poorten dan alsnog niet geforward? Ik heb al een FW upgrade uitgevoerd met de bijbehorende factory settings en zelfs na alleen het wachtwoord en SSID in te hebben gesteld stond mijn PC niet bij de DHCP. Wat wel opvallend is is dat als ik de powerline adapter reset mijn PC wél verschijnt in de lijst, echter dit duurt maar tot de volgende keer dat de router is opgestart.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je het getest...met een device dat niet op je interne netwerk zit?
Anders moet in ieder geval NAT loopback ondersteund worden, geen idee of de TP-Link dat standaard ondersteund...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ik heb het getest zowel door mijn externe IP adres in te vullen met :9980 erachter als met een port tester de poorten te laten testen en ook door mijn interne adres van mn eigen PC in te vullen met :9980 erachter, niks werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

tobitronics schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:13:
Ik heb het getest zowel door mijn externe IP adres in te vullen met :9980 erachter als met een port tester de poorten te laten testen en ook door mijn interne adres van mn eigen PC in te vullen met :9980 erachter, niks werkte.
Dat laatste vind ik erg gek, zou het kunnen dat de service niet in de lucht is (bijvoorbeeld op de pc controleren met netstat -a? Zolang het intern niet werkt zal het extern zeker niet werken, lijkt me dat je dat als eerste moet oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
lier schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:13:
[...]

Dat laatste vind ik erg gek, zou het kunnen dat de service niet in de lucht is (bijvoorbeeld op de pc controleren met netstat -a? Zolang het intern niet werkt zal het extern zeker niet werken, lijkt me dat je dat als eerste moet oplossen!
Ik hen netstat-a ingevuld en kreeg een hele lijst, ik zag 9980 er niet tussen staan. Ik weet zeker dat de service die de fancontroller aanstuurt draait (gecontroleerd bij services). Iemand nog tips?

Edit: Zie net dat mijn PC weer bij de DHCP lijst staat, terwijl ik geen reset oid. heb gedaan ,alleen mijn PC aangezet. Vreemd...

[ Voor 10% gewijzigd door tobitronics op 28-09-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

tobitronics schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:57:
Ik hen netstat-a ingevuld en kreeg een hele lijst, ik zag 9980 er niet tussen staan. Ik weet zeker dat de service die de fancontroller aanstuurt draait (gecontroleerd bij services). Iemand nog tips?
Zo lang dat niet opgelost is zal het niet werken.

Weet je zeker dat het proces draait?
Kan het dat de service op een andere poort draait?
Wat zie je als je een telnet naar deze service doet(start, uitvoeren, cmd [enter], telnet 127.0.0.1 9980 [enter])?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
lier schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:52:
[...]

Zo lang dat niet opgelost is zal het niet werken.

Weet je zeker dat het proces draait?
Kan het dat de service op een andere poort draait?
Wat zie je als je een telnet naar deze service doet(start, uitvoeren, cmd [enter], telnet 127.0.0.1 9980 [enter])?
Ik krijg dat de verbinding mislukt is op poort 9980. Heb ook nog ff geprobeerd met een andere poort die ik geforward heb maar die weigert ook. Als ik kijk naar welke poorten zijn opengezet door upnp en die ff in een port tester douw zijn die wél open. Het is dus niet zo dat alle poorten potdicht zitten....

• tobitronics
Op de een of andere magische manier werkt het weer allemaal. Zou kunnen omdat ik de verbinding vanochtend kwijt was en ik de adapters even moest resetten. Lier in iedergeval bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

d:)b

Pagina: 1