blauw schermen ocz agility 3

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 468307

Topicstarter
Een paar weken geleden heb ik mijn pc geüpgraded. Nu heb ik ook een 60 gb ssd schijf van het merk en type ocz agility 3.
Helaas krijg ik elke dag een paar keer een blauw scherm met verschillende foutmeldingen.
Soms krijg ik dit als ik een spel opstart, afsluit, filmpje op youtube kijken, of wanneer mijn pc net 2 min aanstaat. Er zit dus niet echt een logica in. sommige programma's werken ook niet helemaal lekker.

Natuurlijk heb ik al gekeken of mijn probleem opgelost zou zijn wanneer ik de firmware zou updaten naar 2.22 maar dit hielp niet.

Wat ik nog meer gedaan heb:

-Windows opnieuw installeren.
-bios update
-driver update
-firmware update
-schijf herstel/repareren.

Mijn pc:

Moederbord: assrock 970 extreme 3
videokaart: sapphire radeon hd 5770
cpu: amd fx 1820
werkgeheugen: corsair 2x 4gb 1600 mhz
1e harde schijf (windows): 60 gb ocz agility 3 firmware 2.22
2e harde schijf: 500 gb samsung hhd
windows 7 ultimate 64 bit.

Kan iemand mij op weg helpen??

groeten,

barend

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 13:22
Welke BSOD codes heb je voorbij zien komen? Met een beetje mazzel kan je daar wat mee.

Desktop | Server | Laptop

Topicstarter
diverse BOSD codes, is daar geen logboek van in windows 7. zodat ik die op kan vragen?

uit mijn hoofd was 0x00000050 een keer langs gekomen, maar nogmaals dat zijn 1 van de velen.

Topicstarter
even gezocht in de logboek van windows: De eerste twee komen erg vaak voor in het logboek, die 0xc0000005 geeft hij niet alleen bij steam maar bij verschillende programma's.

Naam van toepassing met fout: Steam.exe, versie: 1.0.1446.623, tijdstempel: 0x5004ae1a
Naam van module met fout: Steam.dll, versie: 2.0.1482.30, tijdstempel: 0x5032c95c
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutoffset: 0x001ee6f3
Id van proces met fout: 0x1024
Starttijd van toepassing met fout: 0x01cd9cd378644ca4
Pad naar toepassing met fout: B:\Program Files 1\Steam\Steam.exe
Pad naar module met fout: B:\Program Files 1\Steam\Steam.dll
Rapport-id: d9c0ef19-08cb-11e2-a765-bc5ff43b716b

In de logboek staat dit ook een paar keer. alleen al ongeveer 5/6 keer vandaag:

De prestatietekenreeksen in de waarde van de registersleutel Performance worden beschadigd bij het verwerken van de Performance extension counter provider. De waarde van BaseIndex in de registersleutel Performance is de eerste DWORD in de gegevenssectie, de waarde van LastCounter de tweede DWORD en de waarde van LastHelp de derde DWORD.

Naam van toepassing met fout: Fuel.Service.exe, versie: 1.0.0.0, tijdstempel: 0x501fefb5
Naam van module met fout: Device.dll, versie: 4.1.0.0, tijdstempel: 0x4f55e10b
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutoffset: 0x00000000000033c1
Id van proces met fout: 0x7e4
Starttijd van toepassing met fout: 0x01cd9c23f03ac533

Naam van toepassing met fout: RAVCpl64.exe, versie: 1.0.0.666, tijdstempel: 0x4dd39ce0
Naam van module met fout: ntdll.dll, versie: 6.1.7601.17725, tijdstempel: 0x4ec4aa8e
Uitzonderingscode: 0xc000070a
Foutoffset: 0x000000000005d009
Id van proces met fout: 0xcc4
Starttijd van toepassing met fout: 0x01cd9c03b1369751
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe
Pad naar module met fout: C:\Windows\SYSTEM32\ntdll.dll
Rapport-id: 6822c327-0805-11e2-9062-bc5ff43b716b

Anoniem: 15758

Memtest al gedraaid?

Topicstarter
heb de memtest gestart. hij is nu op 40% en het staat vanaf prcent 1 al vol met rode meldingen.
werkgeheugen kapot dus?

Dat, of een instabiel systeem door overclocken/undervolten en soms een defecte CPU, maar 99,999% problemen met je RAM. :7

Mijn tip: als je een systeem bouwt of fundamenteel wijzigt, draai dan altijd minimaal 2-4 passes en liefst 10+ memtest86+ zodat je zeker weet dat je systeem stabiel is. Pas daarna het systeem in gebruik nemen. Eén keer goed testen dus, kan je een hoop gedoe besparen. Sommige geheugenfouten komen maar zelden voor. Nachtje memtest sluit dit uit.

Topicstarter
Bedankt voor zover!
Ik heb mijn pc nooit overklokt. moet dus de RAM zijn denk ik.
Hoe kan zoiets eigenlijk stuk zijn dan? ik heb het pas nieuw gekocht, in mijn moederbord gestoken en dan krijg je dit.
Terug sturen naar alternate dus? Is dit iets waar ik op basis van mijn garantie een nieuwe kan terug krijgen?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 468307 op 27-09-2012 22:22 ]

RAM gaat vrijwel nooit zomaar stuk. Dus als het stuk is, heb je het stuk gekregen/ontvangen. Daarom dus altijd je RAM testen als je nieuw RAM koopt. Best een redelijke kans dat RAM stuk is als je het ontvangt. Bij mij zo rond de 10% van de RAM modules moeten retourneren schat ik zo. Maar als ze eenmaal foutloos draaien heb ik nog nooit gehad dat een module jaren later opeens wel fouten ging vertonen. Zie die defecte module dus gewoon als DoA - Dead on Arrival.

Topicstarter
Cipher, hartelijk dank voor je goede hulp!!
Ik neem morgen gelijk contact op met alternate en dan zal ik in overleg met hun mijn geheugen opsturen.
Dat wordt van het weekend even geen pc. Maarja wie wilt nu een pc met BOSD's 5 a 6 keer per dag :D:D.

hartelijk dank!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 12:16
Er is ook nog zoiets als statische lading die een goede geheugen module om zeep kan helpen. Uiteraard zijn er werkmethodes voor om een pc veilig in elkaar te zetten zonder dat er componenten hierdoor beschadigd kunnen raken.

@rookie daar heb je zeker gelijk in. Ik ben uiteraard iemand die nooit electronische componenten aanraakt, maar altijd bij de uiteinden. Voordat je begint even een geaard object aanraken kan ook geen kwaad, verder je verstand gebruiken.

Sommige mensen pakken RAM reepjes en andere electronica gewoon met vingers beet. Het probleem hierbij, zoals ik het heb begrepen, is dat enkele defecte componenten nog niet hoeft te betekenen dat hij gelijk helemaal stuk is, maar mogelijk wel problemen in specifieke situaties of andere vreemde symptonen kan veroorzaken. Juist dat soort computerproblemen vind ik vreselijk irritant en hoop ik dus altijd te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb net alternate gebeld, zij vetelde mij dat memtest een richting van het probleem aangeeft. uit memtest kan ik volgens hun niet met zekerheid zeggen dat het geheugen kapot is. Zij raden mij dus aan om zowel het geheugen als het moederbord als het cpu op te sturen.
Al deze onderdelen had ik nieuw bij alternate gekocht.

Wat vinden jullie hiervan? Om alles op te sturen is wel een heel gedoe vind ik persoonlijk maar als het niet aan het werkgeheugen ligt komen er controle kosten bij. :S

Aangezien Cipher zegt dat het voor 99,9999% kans is dat het het geheugen is.

Op een ander forum lees ik dat wanneer je met memtest een bom aan errors krijgt (en dat had ik) het waarschijnlijk een instelling is van het geheugen. hoe kan ik dat controleren?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 468307 op 28-09-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je zeker wilt zijn kun je het geheugenreepje in een ander systeem zetten. Als je meerdere reepjes hebt (2+) kun je afwisselen zodat je zonder het verdachte reepje geen errors krijgt in memtest, en mét het verdachte reepje juist weer wel. Dus moederbord opsturen vind ik overdreven, je RAM is gewoon stuk.

Een bom aan errors ligt eraan hoeveel je bedoelt; duizend errors per seconde is normaal voor defect RAM. Als je timings gewoon fout zijn (ten gevolge van overclocking) dan boot je systeem helemaal niet of krijg je extreem veel meer errors. In zulke gevallen krijg je vaak piepjes te horen van je moederbord, en start je computer dus helemaal niet meer op.

Als jij gewoon normaal geheugen hebt (dus geen OC geheugen) hoor je deze problemen niet tegen te komen en gaat het dus gewoon om defect RAM. Doe als het kan één van de bovenstaande tests om dit zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg.
Ik heb mijn RAM opgestuurd naar Alternate. Ik hoop dat het aan de RAM ligt (schilt weer extra gedoe met evt kosten)
Ik houdt jullie op de hoogte wanneer ik meer weet!

Topicstarter
Gisteren even een 2 gb kingstone RAM gekocht. Zo kan ik toch nog een paar basic dingen doen op mijn pc.

Wat mij direct opviel was geen BOSD's, memtest die geen foutmeldingen geeft, programma's die niet vastlopen etc.

Wanneer ik meer weet van Alternate dan post ik het hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
na 2 weken heeft Alternate mij een pakket nieuwe werkgeheugen opgestuurd. De mijn bleken zoals verwacht defect te zijn.
De nieuwe heb ik inmiddels geïnstalleerd en het draait perfect!

Iedereen met name Cipher hartelijk bedankt voor de tips. alleen was ik er nooit achtergekomen. :D
Pagina: 1